23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
22.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

Anskaffelse af personeltransportcontainere


Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

695550-2025 - Resultater
Danmark – Transportudstyr og transporthjælpemidler – Anskaffelse af personeltransportcontainere
OJ S 203/2025 22/10/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
E-mail 00495379@mil.dk
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Køberen er en ordregivende enhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Forsvarsområdet
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Anskaffelse af personeltransportcontainere
Beskrivelse FMI skal anskaffe personeltransportcontainere til det danske forsvar. FMI skal levere 182 containere til Forsvaret med udgangen 2026. Anskaffelsens akutte karakter og forcerede leveringsplan, grundet fremrykningen af Værnepligtsprogrammet, gør at FMI hurtigt skal indgå aftale med en leverandør der har de tekniske kompetencer, produktionskapacitet til at etablere en serieproduktion og tidligere erfaringer med at designe og producere denne type containere. Det er af sikkerhedsmæssige hensyn vigtigt, at produktionen og leveringen kan gennemføres hurtigt, da containerne skal sikre transport af soldater og værnepligtige i forbindelse med uddannelse og national indsættelse. Hurtig produktion og levering er afgørende for, at sikre en hurtig uddannelse af nye soldater og værnepligtige. Det er ligeledes afgørende, at anskaffelsen bidrager til en hurtigere opbygning af det danske forsvars kampkraft. På denne baggrund ønsker FMI, at optage forhandlinger med DC-Supply A/S (CVR 70895315) om produktion og levering af personeltransportcontainere med henblik på at hastigt at opbygge forsvarets kampkraft. FMI vurderer, at der ikke findes et rimeligt alternativ, og at den direkte tildeling er hjemlet i TEUF Artikel 346.
Identifikator for proceduren 31356ead-f6c7-4555-ab8b-b1b5bf19fe20
Tidligere bekendtgørelse 6e8c1521-e7cc-4514-9faa-c79e087fbc82-01
Intern ID 2025/009463
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Værdien angivet i profylaksebekendtgørelsen er den estimerede værdi af anskaffelsen, og er således ikke udtryk for anskaffelsens endelige værdi, ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi.
Retsgrundlag
Direktiv 2009/81/EF
Udbuddet er ikke omfattet af direktivet   - FMI vurderer, at den direkte tildeling er hjemlet i TEUF Artikel 346.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Anskaffelse af personeltransportcontainere
Beskrivelse FMI skal anskaffe personeltransportcontainere til det danske forsvar. FMI skal levere 182 containere til Forsvaret med udgangen 2026. Anskaffelsens akutte karakter og forcerede leveringsplan, grundet fremrykningen af Værnepligtsprogrammet, gør at FMI hurtigt skal indgå aftale med en leverandør der har de tekniske kompetencer, produktionskapacitet til at etablere en serieproduktion og tidligere erfaringer med at designe og producere denne type containere. Det er af sikkerhedsmæssige hensyn vigtigt, at produktionen og leveringen kan gennemføres hurtigt, da containerne skal sikre transport af soldater og værnepligtige i forbindelse med uddannelse og national indsættelse. Hurtig produktion og levering er afgørende for, at sikre en hurtig uddannelse af nye soldater og værnepligtige. Det er ligeledes afgørende, at anskaffelsen bidrager til en hurtigere opbygning af det danske forsvars kampkraft. På denne baggrund ønsker FMI, at optage forhandlinger med DC-Supply A/S (CVR 70895315) om produktion og levering af personeltransportcontainere med henblik på at hastigt at opbygge forsvarets kampkraft. FMI vurderer, at der ikke findes et rimeligt alternativ, og at den direkte tildeling er hjemlet i TEUF Artikel 346.
Intern ID 2025/009463
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 07/07/2025
Varigheds slutdato 31/12/2026
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Yderligere oplysninger Værdien angivet i profylaksebekendtgørelsen er den estimerede værdi af anskaffelsen, og er således ikke udtryk for anskaffelsens endelige værdi, ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Anskaffelsen er gennemført som direkte tildeling til en leverandør.
Kategori for tildelingskriteriet fast værdiFast værdi (i alt)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : FMI har fulgt proceduren i § 4 i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) og indrykket bekendtgørelse om forudgående gennemsigtighed forud for kontraktindgåelsen. I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået en aftale uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfælde, hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en aftale, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele aftalen uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 119 725 340,00   DKK
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Forsvars- og sikkerhedsspecifikke undtagelser
Anden begrundelse FMI skal anskaffe personeltransportcontainere til det danske forsvar. FMI skal levere 182 containere til forsvaret med udgangen 2026. Anskaffelsens akutte karakter og forcerede leveringsplan, grundet fremrykningen af Værnepligtsprogrammet, gør at FMI hurtigt skal indgå aftale med en leverandør der har de tekniske kompetencer, produktionskapacitet til at etablere en serieproduktion og tidligere erfaringer med at designe og producere denne type containere. Det er af sikkerhedsmæssige hensyn vigtigt, at produktionen og leveringen kan gennemføres hurtigt, da containerne skal sikre transport af soldater og værnepligtige i forbindelse med uddannelse og national indsættelse. Hurtig produktion og levering er afgørende for, at sikre en hurtig uddannelse af nye soldater og værnepligtige. Det er ligeledes afgørende, at anskaffelsen bidrager til en hurtigere opbygning af det danske forsvars kampkraft. På denne baggrund ønsker FMI, at optage forhandlinger med DC-Supply A/S (CVR 70895315) om produktion og levering af personeltransportcontainere med henblik på at hastigt at opbygge forsvarets kampkraft. FMI vurderer, at der ikke findes et rimeligt alternativ, og at den direkte tildeling er hjemlet i TEUF Artikel 346.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn DC-Supply A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 119 725 340,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten No. 1
Titel Anskaffelse af Personeltransportcontainere
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 06/05/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 10/07/2025
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Registreringsnummer 16-28-71-80
Postadresse Lautrupbjerg 1-5
By Ballerup
Postnummer 2750
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Rasmus Hjorth Bislev
E-mail 00495379@mil.dk
Telefon 61120206
Internetadresse https://www.fmi.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn DC-Supply A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Organisationen er en fysisk person
Registreringsnummer 70895315
Postadresse Virkelyst 8
By Nørresundby
Postnummer 9400
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
E-mail dso@dc-supply.dk
Telefon 40809874
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 24eac754-bbc4-4dcd-87bb-6311a32c06f0   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 31
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 21/10/2025   07:21:30 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 21/10/2025   07:21:51 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 695550-2025
EUT-S-nummer 203/2025
Offentliggørelsesdato 22/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.099|