23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
24.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen

3 akslede elektriske lastbilschassiser


Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen

703435-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Leddelte lastbiler – 3 akslede elektriske lastbilschassiser
OJ S 205/2025 24/10/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
E-mail ih5w@kk.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel 3 akslede elektriske lastbilschassiser
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Løbende bestilling af elektriske 3 akslede lastbilchassiser til opbygning af eksempelvis kran og lad.
Identifikator for proceduren d1b05602-482d-4ec3-9e15-82547e258183
Intern ID 2025 - 0296396
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Løbende bestilling af elektriske 3 akslede lastbilchassiser til opbygning af eksempelvis kran og lad.Lastbilschassiserne skal indgå i vores interne drift, og derfor tage højde for de skal bruges som beskrevet nedenstående.Københavns kommune er Danmarks hovedstad, og derfor en by i meget tætbefolkede områder, hvor mange bilister, gående, cyklister, løbehjul og andre forskellige transportmidler er helt normal dagligdag i hele kommunen. Samtidig er kommunes vejanlæg i meget forskellig forfatning, hvorfor vejenes forfatning fremstår meget forskelligt, fra nyrenoverede veje, til veje helt ødelagt med store huller og i general virkelig dårligt forfatning. Samtidig er nogle veje brostensbelagt, kanstensbelagt, forskellige vejbump og med mange snævre passager og sving, som stiller store krav til chassisets kvalitet og mulighed for opbygning. Ordregiver har en klar forventning om at Chassisets skal kunne bruges i en professionel daglig drift, på alle ugens hverdage imellem kl. 6-15. Samtidig vil den i spidsbelastning perioder indgå i 24 timers drift i forbindelse med f.eks. Distortion, Sportsarrangementer, kulturarrangementer, fejring mv. hvor ekstra ordinært mange mennesker vil bruge byens rum til forskellige formål.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34133000   Leddelte lastbiler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34134000   Lastbiler med fladt lad og med tippelad, 34134100   Lastbiler med fladt lad, 34211000   Karosserier til busser, karosserier til ambulancer og karosserier til lastbiler, 50114000   Reparation og vedligeholdelse af lastbiler
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Njalsgade 13    
By Københavns S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel 3 akslede elektriske lastbilschassiser
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på Løbende bestilling af elektriske 3 akslede lastbilchassiser til opbygning af eksempelvis kran og lad.
Intern ID 2025 - 0296396
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34133000   Leddelte lastbiler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34134000   Lastbiler med fladt lad og med tippelad, 34134100   Lastbiler med fladt lad, 34211000   Karosserier til busser, karosserier til ambulancer og karosserier til lastbiler, 50114000   Reparation og vedligeholdelse af lastbiler
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Njalsgade 13    
By Københavns S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 24   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser mulighed for at forlænge aftalen 2 x 12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 35 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)nej
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 18/11/2025   11:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Adresse på udbudsdokumenterne https://permalink.mercell.com/267642797.aspx
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 26/11/2025   11:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger Dokumenter kan eftersendes, såfremt det ikke medfører vi som ordregiver modtager det der kaldes et nyt tilbud jf. udbudsloven. Det er udelukkende ordregiver der vurderer dette.
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 26/11/2025   11:05:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Organisation, der behandler tilbud Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Registreringsnummer 64942212
Afdeling Teknik- og Miljøforvaltningen
Postadresse Borups Allé 177
By København NV
Postnummer 2400
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Morten Ildved
E-mail ih5w@kk.dk
Telefon +45 51778722
Fax +45 51778722
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID e27d0db9-f69c-4980-9de7-cffab6635fa1   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 23/10/2025   11:19:02 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 23/10/2025   11:19:31 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 703435-2025
EUT-S-nummer 205/2025
Offentliggørelsesdato 24/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|