23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
29.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

FJERNVARME FYN PRODUKTION A/S

Levering af biokedelsand


FJERNVARME FYN PRODUKTION A/S

713493-2025 - Resultater
Danmark – Sand – Levering af biokedelsand
OJ S 208/2025 29/10/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn FJERNVARME FYN PRODUKTION A/S
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Produktion, transport eller distribution af gas eller varme
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Levering af biokedelsand
Beskrivelse Udbuddet omfatter levering af biokedelsand til Fjernvarme Fyn, herunder transport og ind-spuling. Der vil forventeligt være tale om 1-2 ugentlige leveringer. Anskaffelsen opdeles ikke i delaftaler, idet det vurderes, at det administrativt og praktisk er uhensigtsmæssigt at lade flere leverandører varetage opgaven, herunder særligt for så vidt angår koordineringen af leverancer og styring af leverandører i den sammenhæng. Anskaffelsens anslåede værdi for en 6-årig kontraktperiode forventes at være på ca. 6.600.000 DKK, hvilket svarer til ca. 150 ton sand pr. mdr. For yderligere detaljer henvises til udbudsmaterialets øvrige bestanddele, herunder Udbudsbetingelserne, Bilag 1 Kravspecifikation, Bilag 2 Tilbudsliste og Kontraktgrundlaget.
Identifikator for proceduren f63ab3b5-becd-4554-b029-b5a48e3f6a86
Tidligere bekendtgørelse 525975-2025
Intern ID 540078
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Økonomiske aktører opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbudsmaterialet. Videre gøres der opmærksom på, at der er tale om proceduren ”Udbud med forhandling med forudgående indkaldelse af tilbud”, og at der som følge heraf kan ske tilpasninger af udbudsmaterialet, som en del af et eventuelt forhandlingsforløb.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  14211000   Sand
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  14210000   Grus, sand, knuste sten og skærver/tilslagsmaterialer, 60100000   Vejtransport
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Havnegade 120    
By Odense C
Postnummer 5000
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 600 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Levering af biokedelsand
Beskrivelse Udbuddet omfatter levering af biokedelsand til Fjernvarme Fyn, herunder transport og ind-spuling. Der vil forventeligt være tale om 1-2 ugentlige leveringer. Anskaffelsen opdeles ikke i delaftaler, idet det vurderes, at det administrativt og praktisk er uhensigtsmæssigt at lade flere leverandører varetage opgaven, herunder særligt for så vidt angår koordineringen af leverancer og styring af leverandører i den sammenhæng. Anskaffelsens anslåede værdi for en 6-årig kontraktperiode forventes at være på ca. 6.600.000 DKK, hvilket svarer til ca. 150 ton sand pr. mdr. For yderligere detaljer henvises til udbudsmaterialets øvrige bestanddele, herunder Udbudsbetingelserne, Bilag 1 Kravspecifikation, Bilag 2 Tilbudsliste og Kontraktgrundlaget.
Intern ID 540078
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  14211000   Sand
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  14210000   Grus, sand, knuste sten og skærver/tilslagsmaterialer, 60100000   Vejtransport
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Havnegade 120    
By Odense C
Postnummer 5000
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 04/11/2025
Varighed 6   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 600 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Underkriteriet pris skal udfyldes i henhold til anvisningerne i Bilag 2 – Tilbudsliste. Priserne skal afgives ekskl. moms, men inkl. alle øvrige omkostninger forbundet med leveringen. Priser skal afgives i danske kroner. Den samlede totalomkostning jf. Bilag 2 – Tilbudsliste anvendes til prisevalueringen.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 70,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Leverandørens redegørelse for, hvordan opgavehåndteringen under kontrakten gennemføres, herunder hvordan det sikres, at leverancerne til hver en tid er af høj kvalitet ,jf. nærmere Bilag 6 Leverandørens kvalitative besvarelse af underkriteriet opgavehåndtering. For underkriteriet ”Kvalitet" vil Ordregiver evaluere, i hvilket omfang redegørelsen tilsikrer, at ordregiver til alle tider modtager leverancer i den definerede kvalitet og inden for den aftalte tid. Det vil i den sammenhæng blive tillagt positiv værdi, at tilbudsgivers redegørelse underbygger, at der er tilstrækkelig kapacitet til at levere de mængder som ordregiver har behov for, inden for de tidsmæssige rammer de er fastsat. Videre vil det indgå positivt, at kvalitetssikringsprocedurer er velintegrerede, detaljerede og omfangsrige og således understøtter at alt leveret vil være af den forskrevne kvalitet.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren FJERNVARME FYN PRODUKTION A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 6 600 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn DANSAND A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 100496
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 6 190 812,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 100496
Titel Levering af biokedelsand / DANSAND A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 10/10/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 23/10/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn FJERNVARME FYN PRODUKTION A/S
Registreringsnummer 36474718
Postadresse Havnegade 120
By Odense C
Postnummer 5000
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
Enhed Lilian Elsayed
Telefon 21 74 91 63
Internetadresse https://www.fjernvarmefyn.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn DANSAND A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 34608717
Postadresse Lervejdal 8 B
By Brædstrup
Postnummer 8740
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
E-mail psv@dansand.dk
Telefon 86825811
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID b96bb679-60a1-40dd-9f98-ba7ffdb42523   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 28/10/2025   10:48:10 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 713493-2025
EUT-S-nummer 208/2025
Offentliggørelsesdato 29/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|