23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
31.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Danmarks Nationalbank

Logistik og lager i forbindelse med restaurering og renovering af Nationalbankens hovedsæde


Danmarks Nationalbank

722025-2025 - Resultater
Danmark – Transporttjenester (ikke affaldstransport) – Logistik og lager i forbindelse med restaurering og renovering af Nationalbankens hovedsæde
OJ S 210/2025 31/10/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Danmarks Nationalbank
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Økonomiske anliggender
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Logistik og lager i forbindelse med restaurering og renovering af Nationalbankens hovedsæde
Beskrivelse På Havnegade 5 i København ligger Danmarks Nationalbanks ikoniske hovedsæde. Det skal over en længere årrække gennemgå en større og nødvendig restaurering. Bygningen er tegnet af arkitekten Arne Jacobsen og opført i årene 1965 til 1978, og i 2009 blev bygningen fredet. Alle opgaverne i projektet skal derfor løses i tæt dialog med Slots og Kulturstyrelsen under hensyntagen til, at bygningen er fredet. Nationalbanken og projektets totalrådgiver varetager denne dialog. Nationalbanken har opdelt det samlede restaureringsprojekt i tre delprojekter, og hvert delprojekt forventes udbudt i flere entrepriser: DN300. Opdriftssikring (bygningen skal opdrifts og klimasikres); DN200. Udvendige Arbejder (facader, tag og haver skal restaureres); og DN100. Indvendige Arbejder (som er et omfangsrigt delprojekt, hvor der skal arbejdes med en række opgaver). DN100 som dette udbud er en del af er opdelt i følgende entrepriser: E100.01 Ventilation, E100.02 VVS, E100.03 EL, E100.04 BMS, E100.11 Snedkerarbejder, E100,12 Tømrerarbejder, E100.13 Gulv, E100.14 Murer/maler, E100.15 Logistik og Lager. Under DN100 ligger også DN101 om Fremskudte Arbejder, som er opdelt i E101.02 Nedrivning og miljøsanering og E101.11 Konstruktioner Beton og Stål. Hertil vil en række mindre opgaver blive indkøbt iht. delydelsesreglen. Denne udbudsbekendtgørelse vedrører Nationalbankens udbud af en leverandørkontrakt i delprojektet DN100.15 om Logistik og Lager. Opgaven omfatter: 1) Emballagekoncept, 2) Mærkning og registrering af kolli, 3) Flytning af inventar ud af Havnegade 5, 4) Transport tur/retur til hhv. lager og værksted, 5) Opbevaring og håndtering på lager, 6) Transport fra lager til Havnegade 5.
Identifikator for proceduren c4947830-2287-4994-b8db-86f20d5dadb2
Tidligere bekendtgørelse 249660-2025
Intern ID DN100, E100.15
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet blev gennemført som et udbud med forhandling efter udbudslovens regler herom. Forhandlingsfasen løb fra modtagelse af indledende tilbud og frem til Nationalbankens anmodning om endelige tilbud. Nationalbanken forbeholdt sig retten til at anmode om reviderede tilbud, herunder gennemførelsen af forhandlinger på baggrund af reviderede tilbud. Alle tilbudsgivere forventedes at blive indkaldt til mindst et forhandlingsmøde, men Nationalbanken forbeholdt sig ret til at tildele kontrakten på baggrund af de indledende tilbud. På tilsvarende vis forbeholdt Nationalbanken sig retten til at tildele kontrakten på baggrund af eventuelle reviderede tilbud uden at gennemføre yderligere forhandlinger. Nationalbankens forventning var, at der afholdtes én forhandlingsrunde, men hvis Nationalbanken efter den første forhandlingsrunde vurderede, at det var gavnligt for kvaliteten af udbuddet, forbeholdt Nationalbanken sig ret til at gennemføre yderligere forhandlingsrunder. En nærmere beskrivelse fremgår af udbudsmaterialet.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  79991000   Lagerstyring, 42965100   Lagerstyringssystem, 63110000   Godsbehandling, 63122000   Opmagasinering
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Havnegade 5    
By København K
Postnummer 1058
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 30 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger De obligatoriske udelukkelsesgrunde fandt anvendelse. Derudover fandt de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-5, anvendelse, dvs. alle udelukkelsesgrunde bortset fra udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6, om ubetalt forfalden gæld til det offentlige under 100.000 kr. Som dokumentation for, at tilbudsgiveren (inkl. eventuelle støttende enheder og konsortiedeltagere) ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, vil ordregiver for danske virksomheder kræve en serviceattest, som udstedes af Erhvervsstyrelsen. For tilbudsgivere (eller den støttende enheder eller konsortiedeltageren) fra andre medlemslande vil ordregiver anmode om den dokumentation, som er angivet i eCertis for det land, tilbudsgiveren (eller den støttende enheder eller konsortiedeltageren) er etableret i. For tilbudsgivere (eller den støttende enhed eller konsortiedeltageren) uden for EU vil ordregiver kræve dokumentation i henhold til udbudslovens § 153 og således et af følgende (i prioriteret rækkefølge): 1) Uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1, og certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135, stk. 3, og § 137, stk. 1, nr. 2 eller 7, nævnte tilfælde. 2) Erklæring under ed. 3) Erklæring på tro­ og love, der er afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed, for en notar eller for en kompetent faglig organisation i det land, hvor tilbudsgiverens er etableret.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Logistik og Lager i forbindelse med restaurering og renovering af Nationalbankens hovedsæde
Beskrivelse Det gennemførte udbud vedrører en leverandørkontrakt for delprojektet 'E100.15 Logistik og Lager'. Denne opgave omfatter: 1) Emballagekoncept, 2) Mærkning og registrering af kolli, 3) Flytning af inventar ud af Havnegade 5, 4) Transport tur/retur til hhv. lager og værksted, 5) Opbevaring og håndtering på lager, 6) Transport fra lager til Havnegade 5.
Intern ID DN100, E100.15
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  79991000   Lagerstyring, 42965100   Lagerstyringssystem, 63110000   Godsbehandling, 63122000   Opmagasinering
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Havnegade 5    
By København K
Postnummer 1058
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 30 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Der blev modtaget tre tilbud, hvoraf to tilbud var fra små eller mellemstore virksomheder, hvilket ligeledes omfatter det accepterede tilbud fra First Mover Group ApS. Der blev ikke modtaget tilbud fra et andet EU-land end Danmark eller fra et tredjeland, og alle tilbud blev modtaget elektronisk, hvilket ligeledes omfatter det accepterede tilbud fra First Mover Group ApS.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Metode og udførelse
Beskrivelse Der henvises til udbudsbrevet.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Organisation
Beskrivelse Der henvises til udbudsbrevet.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Der henvises til udbudsbrevet.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lovbekendtgørelse nr. 448 af 8.5.2025 (Lov om Klagenævnet for Udbud m.v.) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, om klagen skal tillægges opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Danmarks Nationalbank
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 36 898 208,99   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn First Mover Group ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator First Mover Group ApS
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 36 898 208,99   DKK
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Logistik og lager i forbindelse med restaurering og renovering af Nationalbankens hovedsæde
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 17/10/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 28/10/2025
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Danmarks Nationalbank
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Danmarks Nationalbank
Registreringsnummer 61092919
Postadresse Langelinie Allé 47
By København Ø
Postnummer 2100
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Ulrik Kolbe
Telefon +4520403990
Internetadresse www.nationalbanken.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +4572405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed www.kfst.dk
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +4541715000
Internetadresse https://kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0004
Officielt navn First Mover Group ApS
Den økonomiske operatørs størrelse Lille virksomhed
Registreringsnummer 41385340
Postadresse Kanalholmen 31
By Hvidovre
Postnummer 2650
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed First Mover Group ApS
Telefon +4570105100
Internetadresse https://www.firstmovergroup.dk/
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0000
Officielt navn Publications Office of the European Union
Registreringsnummer PUBL
By Luxembourg
Postnummer 2417
Landsdel (NUTS) Luxembourg  ( LU000 )
Land Luxembourg
Telefon +352 29291
Internetadresse https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 56e1e1b6-854d-43ef-b691-b91ee7fe9c43   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 29/10/2025   15:08:46 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 722025-2025
EUT-S-nummer 210/2025
Offentliggørelsesdato 31/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.046|