23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
11.11.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Vejle Kommune

Visiteret personbefordring til Vejle Kommune


Vejle Kommune

748208-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Transporttjenester (ikke affaldstransport) – Visiteret personbefordring til Vejle Kommune
OJ S 217/2025 11/11/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Vejle Kommune
E-mail lenat@vejle.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Visiteret personbefordring til Vejle Kommune
Beskrivelse Udbuddet vedrører levering af visiteret personbefordring af Ordregivers borgere og er opdelt i 7 delkontrakter. Ydelserne skal i hele aftaleperioden udføres ved brug af nulemissionskøretøjer. Kørslerne omfatter Kørsel af børn til folkeskole, specialskole, Kørsel til/fra beskyttet beskæftigelse, kørsel til/fra aktivitets- og læringstilbud samt Kørsel af unge og voksne til specialundervisningstilbud. Ordregiver planlægger at koordinere Kørslen, medmindre andet fremgår af kravspecifikationerne vedrørende den enkelte delkontrakt.
Identifikator for proceduren 05307357-6a7c-469b-9d8d-7f68b21bf15f
Intern ID 88.00.00-G01-32-25
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60120000   Taxikørsel, 60100000   Vejtransport, 60130000   Specialiseret personbefordring ad vej
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Kontraktens udførelse sker indenfor Vejle Kommunes grænser.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 324 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Hvis proceduren annulleres eller mislykkes, vil den blive genudbudt
Yderligere oplysninger Dokumentation for udelukkelsesgrunde: Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Ordregiver forbeholder sig endvidere mulighed for på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at anmode en tilbudsgiver om at fremlægge dokumentation, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt. Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2. Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere sin pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der er tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k. Tilbudsgiver skal i den forbindelse underskrive og indlevere bilag 6. Dokumentation for egnethed: Tilbudsgiver skal som dokumentation for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen fremlægge regnskabet for det seneste afsluttede regnskabsår, jf. udbudslovens § 154, stk. 1, nr. 2. Referencelisten fra ESPD'et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens § 155, nr. 2.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 7
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 7
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Bekendtgørelse Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
Konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende.
Insolvens En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende.
Tvangsakkord uden for konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende.
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende.
Aktiver, der administreres af en kurator En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende.
Erhvervsvirksomheden er indstillet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende.
Alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet.
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en interessekonflikt, jf. udbudslovens § 24, nr. 18, i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en konkurrencefordrejning som omhandlet i udbudslovens § 39 som følge af den forudgående inddragelse af de økonomiske aktører i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og, hvis det er relevant, i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, de fastsatte minimumskrav til egnethed i udbudslovens §§ 140-144 eller udvælgelsen i § 145.
Rent nationale udelukkelsesgrunde Udbudslovens § 134 a finder anvendelse, hvorfor en ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Udbudslovens § 134 a, Stk. 2: § 135, stk. 6, finder tilsvarende anvendelse på situationer omfattet af stk. 1.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1, 3 og 4 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2002, nr. L 164, side 3) som ændret ved Rådets rammeafgørelse 2008/919/RIA af 28. november 2008 om ændring af rammeafgørelse 2002/475/RIA om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2008, nr. L 330, side 21).
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret.
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret.
Deltagelse i en kriminel organisation En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 (EU-Tidende 2008, nr. L 300, side 42).
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EU-Tidende 2005, nr. L 309, side 15).
Svig En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for overtrædelse af straffelovens § 262 a eller, for så vidt angår en dom fra et andet land angående børnearbejde og andre former for menneskehandel som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EU-Tidende 2011, nr. L 101, side 1).
Korruption En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for bestikkelse som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater, og artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EU-Tidende 2003, nr. L 192, side 54) og bestikkelse som defineret i den nationale ret i ansøgerens eller tilbudsgiverens medlemsstat eller hjemland eller i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delkontrakt 1
Beskrivelse Kørsel af børn til almindelig folkeskole og specialklasser – Firkløverskolen.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60130000   Specialiseret personbefordring ad vej, 60120000   Taxikørsel, 60100000   Vejtransport
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Det er muligt at forlænge kontrakten med 2 x 12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Kontraktens udførelse sker indenfor Vejle Kommunes grænser.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/08/2026
Varigheds slutdato 31/07/2032
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 54 400 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Personbefordring ad landevej
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Andre økonomiske eller finansielle krav
Beskrivelse Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår.

Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal fremvise en referenceliste med minimum 1 og maksimalt 2 sammenlignelige referencer. En reference anses for sammenlignelig når referencen vedrører løbende udførelse af visiteret personbefordring for en kommune. Der skal oplyses følgende for hver reference: - Ordregivers navn og kontaktoplysninger - Opgavens omfang herunder en beskrivelse af om der er tale om kørsel af børn til folkeskole, kørsel af børn til specialskole, kørsel til og fra beskyttet beskæftigelse etc. - Dato for opstart (startdato) samt dato for færdiggørelsen (slutdato) af den seneste opgave, der er anført under "beskrivelse". For referencer som endnu ikke er afsluttet efterlades feltet "slutdato" blankt/tomt. Referencerne skal være igangværende eller udført i løbet af de sidste 3 år regnet fra dette udbuds tilbudsfrist. Igangværende kontrakter skal have været i drift i minimum 6 måneder for at kunne udgøre en reference. I tilfælde hvor tilbudsgiver har udført reference i samarbejde med andre virksomheder, skal tilbudsgiver oplyse, hvilke dele af referencen tilbudsgiver selv har udført.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Det økonomisk mest fordelagtige tilbud identificeres på baggrund af tilbudsgivernes besvarelse af bilag 3 - Tilbudsliste.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Beskrivelse af den finansielle garanti Leverandøren skal inden underskrift af Aftalen stille sikkerhed for opfyldelsen af denne. Sikkerhedsstillelsen skal i hele Aftalens løbetid for delkontrakt 1 udgøre 306.000 DKK. Sikkerhedsstillelsen skal være en anfordringsgaranti, der kan hæves af Ordregiver uden rettergang. Der henvises i øvrigt til Udkast til Aftale pkt. 16.
Frist for modtagelse af tilbud 11/12/2025   12:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 11/12/2025   12:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Sted Vejle Kommune
Yderligere oplysninger Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling _DEFAULT_VALUE_CHANGE_ME_
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage, jf. lovens § 7, stk. 2. Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejle Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Vejle Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Vejle Kommune
Organisation, der behandler tilbud Vejle Kommune
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delkontrakt 2
Beskrivelse Kørsel af børn til folkeskole specialklasser – Engumhus Skole, Solvejskolen, Englystskolen og Fælleshåbsskolen.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60130000   Specialiseret personbefordring ad vej, 60120000   Taxikørsel, 60100000   Vejtransport
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Det er muligt at forlænge kontrakten med 2 x 12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Kontraktens udførelse sker indenfor Vejle Kommunes grænser.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/08/2026
Varigheds slutdato 31/07/2032
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 36 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Personbefordring ad landevej
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Andre økonomiske eller finansielle krav
Beskrivelse Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår.

Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal fremvise en referenceliste med minimum 1 og maksimalt 2 sammenlignelige referencer. En reference anses for sammenlignelig når referencen vedrører løbende udførelse af visiteret personbefordring for en kommune. Der skal oplyses følgende for hver reference: - Ordregivers navn og kontaktoplysninger - Opgavens omfang herunder en beskrivelse af om der er tale om kørsel af børn til folkeskole, kørsel af børn til specialskole, kørsel til og fra beskyttet beskæftigelse etc. - Dato for opstart (startdato) samt dato for færdiggørelsen (slutdato) af den seneste opgave, der er anført under "beskrivelse". For referencer som endnu ikke er afsluttet efterlades feltet "slutdato" blankt/tomt. Referencerne skal være igangværende eller udført i løbet af de sidste 3 år regnet fra dette udbuds tilbudsfrist. Igangværende kontrakter skal have været i drift i minimum 6 måneder for at kunne udgøre en reference. I tilfælde hvor tilbudsgiver har udført reference i samarbejde med andre virksomheder, skal tilbudsgiver oplyse, hvilke dele af referencen tilbudsgiver selv har udført.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Det økonomisk mest fordelagtige tilbud identificeres på baggrund af tilbudsgivernes besvarelse af bilag 3 - Tilbudsliste.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Beskrivelse af den finansielle garanti Leverandøren skal inden underskrift af Aftalen stille sikkerhed for opfyldelse af denne. Sikkerhedsstillelsen skal i hele Aftalens løbetid for delkontrakt 2 udgøre 203.000 DKK. Sikkerhedsstillelsen skal være en anfordringsgaranti, der kan hæves af Ordregiver uden rettergang. Der henvises i øvrigt til Udkast til Aftale pkt. 16.
Frist for modtagelse af tilbud 11/12/2025   12:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 11/12/2025   12:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Sted Vejle Kommune
Yderligere oplysninger Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling _DEFAULT_VALUE_CHANGE_ME_
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage, jf. lovens § 7, stk. 2. Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejle Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Vejle Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Vejle Kommune
Organisation, der behandler tilbud Vejle Kommune
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel Delkontrakt 3
Beskrivelse Kørsel af børn til almindelig folkeskole – Højen Skole, Kollerup Skole, Vinding Skole, og Skibet Skole.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60130000   Specialiseret personbefordring ad vej, 60120000   Taxikørsel, 60100000   Vejtransport
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Det er muligt at forlænge kontrakten med 2 x 12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Kontraktens udførelse sker indenfor Vejle Kommunes grænser.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/08/2026
Varigheds slutdato 31/07/2032
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 13 600 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Personbefordring ad landevej
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Andre økonomiske eller finansielle krav
Beskrivelse Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår.

Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal fremvise en referenceliste med minimum 1 og maksimalt 2 sammenlignelige referencer. En reference anses for sammenlignelig når referencen vedrører løbende udførelse af visiteret personbefordring for en kommune. Der skal oplyses følgende for hver reference: - Ordregivers navn og kontaktoplysninger - Opgavens omfang herunder en beskrivelse af om der er tale om kørsel af børn til folkeskole, kørsel af børn til specialskole, kørsel til og fra beskyttet beskæftigelse etc. - Dato for opstart (startdato) samt dato for færdiggørelsen (slutdato) af den seneste opgave, der er anført under "beskrivelse". For referencer som endnu ikke er afsluttet efterlades feltet "slutdato" blankt/tomt. Referencerne skal være igangværende eller udført i løbet af de sidste 3 år regnet fra dette udbuds tilbudsfrist. Igangværende kontrakter skal have været i drift i minimum 6 måneder for at kunne udgøre en reference. I tilfælde hvor tilbudsgiver har udført reference i samarbejde med andre virksomheder, skal tilbudsgiver oplyse, hvilke dele af referencen tilbudsgiver selv har udført.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Det økonomisk mest fordelagtige tilbud identificeres på baggrund af tilbudsgivernes besvarelse af bilag 3 - Tilbudsliste.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Beskrivelse af den finansielle garanti Leverandøren skal inden underskrift af Aftalen stille sikkerhed for opfyldelse af denne. Sikkerhedsstillelsen skal i hele Aftalens løbetid for delkontrakt 3 udgøre 76.500 kr. Sikkerhedsstillelsen skal være en anfordringsgaranti, der kan hæves af Ordregiver uden rettergang. Der henvises i øvrigt til Udkast til Aftale pkt. 16.
Frist for modtagelse af tilbud 11/12/2025   12:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 11/12/2025   12:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Sted Vejle Kommune.
Yderligere oplysninger Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling _DEFAULT_VALUE_CHANGE_ME_
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage, jf. lovens § 7, stk. 2. Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejle Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Vejle Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Vejle Kommune
Organisation, der behandler tilbud Vejle Kommune
5.1.
Delkontrakt LOT-0004
Titel Delkontrakt 4
Beskrivelse Kørsel af børn til almindelig folkeskole og specialklasser – Egtved Skole.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60130000   Specialiseret personbefordring ad vej, 60120000   Taxikørsel, 60100000   Vejtransport
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Det er muligt at forlænge kontrakten med 2 x 12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Kontraktens udførelse sker indenfor Vejle Kommunes grænser.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/08/2026
Varigheds slutdato 31/07/2032
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 800 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Personbefordring ad landevej
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Andre økonomiske eller finansielle krav
Beskrivelse Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår.

Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal fremvise en referenceliste med minimum 1 og maksimalt 2 sammenlignelige referencer. En reference anses for sammenlignelig når referencen vedrører løbende udførelse af visiteret personbefordring for en kommune. Der skal oplyses følgende for hver reference: - Ordregivers navn og kontaktoplysninger - Opgavens omfang herunder en beskrivelse af om der er tale om kørsel af børn til folkeskole, kørsel af børn til specialskole, kørsel til og fra beskyttet beskæftigelse etc. - Dato for opstart (startdato) samt dato for færdiggørelsen (slutdato) af den seneste opgave, der er anført under "beskrivelse". For referencer som endnu ikke er afsluttet efterlades feltet "slutdato" blankt/tomt. Referencerne skal være igangværende eller udført i løbet af de sidste 3 år regnet fra dette udbuds tilbudsfrist. Igangværende kontrakter skal have været i drift i minimum 6 måneder for at kunne udgøre en reference. I tilfælde hvor tilbudsgiver har udført reference i samarbejde med andre virksomheder, skal tilbudsgiver oplyse, hvilke dele af referencen tilbudsgiver selv har udført.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Det økonomisk mest fordelagtige tilbud identificeres på baggrund af tilbudsgivernes besvarelse af bilag 3 - Tilbudsliste.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Beskrivelse af den finansielle garanti Leverandøren skal inden underskrift af Aftalen stille sikkerhed for opfyldelse af denne. Sikkerhedsstillelsen skal i hele Aftalens løbetid for delkontrakt 4 udgøre 117.000 DKK. Sikkerhedsstillelsen skal være en anfordringsgaranti, der kan hæves af Ordregiver uden rettergang. Der henvises i øvrigt til Udkast til Aftale pkt. 16.
Frist for modtagelse af tilbud 11/12/2025   12:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 11/12/2025   12:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Sted Vejle Kommune.
Yderligere oplysninger Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling _DEFAULT_VALUE_CHANGE_ME_
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage, jf. lovens § 7, stk. 2. Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejle Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Vejle Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Vejle Kommune
Organisation, der behandler tilbud Vejle Kommune
5.1.
Delkontrakt LOT-0005
Titel Delkontrakt 5
Beskrivelse Kørsel af børn til folkeskole specialklasser – Hældagerskolen, Mølholm Skole, Skibet Skole og Vejle Midtbyskole.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60130000   Specialiseret personbefordring ad vej, 60120000   Taxikørsel, 60100000   Vejtransport
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Det er muligt at forlænge kontrakten med 2 x 12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Kontraktens udførelse sker indenfor Vejle Kommunes grænser.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/08/2026
Varigheds slutdato 31/07/2032
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 88 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Personbefordring ad landevej
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Andre økonomiske eller finansielle krav
Beskrivelse Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår.

Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal fremvise en referenceliste med minimum 1 og maksimalt 2 sammenlignelige referencer. En reference anses for sammenlignelig når referencen vedrører løbende udførelse af visiteret personbefordring for en kommune. Der skal oplyses følgende for hver reference: - Ordregivers navn og kontaktoplysninger - Opgavens omfang herunder en beskrivelse af om der er tale om kørsel af børn til folkeskole, kørsel af børn til specialskole, kørsel til og fra beskyttet beskæftigelse etc. - Dato for opstart (startdato) samt dato for færdiggørelsen (slutdato) af den seneste opgave, der er anført under "beskrivelse". For referencer som endnu ikke er afsluttet efterlades feltet "slutdato" blankt/tomt. Referencerne skal være igangværende eller udført i løbet af de sidste 3 år regnet fra dette udbuds tilbudsfrist. Igangværende kontrakter skal have været i drift i minimum 6 måneder for at kunne udgøre en reference. I tilfælde hvor tilbudsgiver har udført reference i samarbejde med andre virksomheder, skal tilbudsgiver oplyse, hvilke dele af referencen tilbudsgiver selv har udført.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Det økonomisk mest fordelagtige tilbud identificeres på baggrund af tilbudsgivernes besvarelse af bilag 3 - Tilbudsliste.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Beskrivelse af den finansielle garanti Leverandøren skal inden underskrift af Aftalen stille sikkerhed for opfyldelse af denne. Sikkerhedsstillelsen skal i hele Aftalens løbetid for delkontrakt 5 udgøre 495.000 DKK. Sikkerhedsstillelsen skal være en anfordringsgaranti, der kan hæves af Ordregiver uden rettergang. Der henvises i øvrigt til Udkast til Aftale pkt. 16.
Frist for modtagelse af tilbud 11/12/2025   12:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 11/12/2025   12:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Sted Vejle Kommune.
Yderligere oplysninger Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling _DEFAULT_VALUE_CHANGE_ME_
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage, jf. lovens § 7, stk. 2. Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejle Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Vejle Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Vejle Kommune
Organisation, der behandler tilbud Vejle Kommune
5.1.
Delkontrakt LOT-0006
Titel Delkontrakt 6
Beskrivelse Kørsel til og fra CSV-STU, beskyttet beskæftigelse, og aktivitets- og læringstilbud – Ellehammersvej og Valdemar Poulsensvej, Torvegade og Ringivevej, Bakkevænget og Troldehuset.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60130000   Specialiseret personbefordring ad vej, 60120000   Taxikørsel, 60100000   Vejtransport
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Det er muligt at forlænge kontrakten med 2 x 12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Kontraktens udførelse sker indenfor Vejle Kommunes grænser.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/08/2026
Varigheds slutdato 31/07/2032
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 71 200 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Personbefordring ad landevej
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Andre økonomiske eller finansielle krav
Beskrivelse Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår.

Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal fremvise en referenceliste med minimum 1 og maksimalt 2 sammenlignelige referencer. En reference anses for sammenlignelig når referencen vedrører løbende udførelse af visiteret personbefordring for en kommune. Der skal oplyses følgende for hver reference: - Ordregivers navn og kontaktoplysninger - Opgavens omfang herunder en beskrivelse af om der er tale om kørsel af børn til folkeskole, kørsel af børn til specialskole, kørsel til og fra beskyttet beskæftigelse etc. - Dato for opstart (startdato) samt dato for færdiggørelsen (slutdato) af den seneste opgave, der er anført under "beskrivelse". For referencer som endnu ikke er afsluttet efterlades feltet "slutdato" blankt/tomt. Referencerne skal være igangværende eller udført i løbet af de sidste 3 år regnet fra dette udbuds tilbudsfrist. Igangværende kontrakter skal have været i drift i minimum 6 måneder for at kunne udgøre en reference. I tilfælde hvor tilbudsgiver har udført reference i samarbejde med andre virksomheder, skal tilbudsgiver oplyse, hvilke dele af referencen tilbudsgiver selv har udført.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Det økonomisk mest fordelagtige tilbud identificeres på baggrund af tilbudsgivernes besvarelse af bilag 3 - Tilbudsliste.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Beskrivelse af den finansielle garanti Leverandøren skal inden underskrift af Aftalen stille sikkerhed for opfyldelse af denne. Sikkerhedsstillelsen skal i hele Aftalens løbetid for delkontrakt 6 udgøre 401.000 DKK. Sikkerhedsstillelsen skal være en anfordringsgaranti, der kan hæves af Ordregiver uden rettergang. Der henvises i øvrigt til Udkast til Aftale pkt. 16.
Frist for modtagelse af tilbud 11/12/2025   12:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 11/12/2025   12:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Sted Vejle Kommune.
Yderligere oplysninger Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling _DEFAULT_VALUE_CHANGE_ME_
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage, jf. lovens § 7, stk. 2. Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejle Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Vejle Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Vejle Kommune
Organisation, der behandler tilbud Vejle Kommune
5.1.
Delkontrakt LOT-0007
Titel Delkontrakt 7
Beskrivelse Kørsel af børn til specialskole - Skovagerskolen.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60130000   Specialiseret personbefordring ad vej, 60120000   Taxikørsel, 60100000   Vejtransport
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Det er muligt at forlænge kontrakten med 2 x 12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Kontraktens udførelse sker indenfor Vejle Kommunes grænser.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/08/2026
Varigheds slutdato 31/07/2032
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 40 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Personbefordring ad landevej
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Andre økonomiske eller finansielle krav
Beskrivelse Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår.

Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal fremvise en referenceliste med minimum 1 og maksimalt 2 sammenlignelige referencer. En reference anses for sammenlignelig når referencen vedrører løbende udførelse af visiteret personbefordring for en kommune. Der skal oplyses følgende for hver reference: - Ordregivers navn og kontaktoplysninger - Opgavens omfang herunder en beskrivelse af om der er tale om kørsel af børn til folkeskole, kørsel af børn til specialskole, kørsel til og fra beskyttet beskæftigelse etc. - Dato for opstart (startdato) samt dato for færdiggørelsen (slutdato) af den seneste opgave, der er anført under "beskrivelse". For referencer som endnu ikke er afsluttet efterlades feltet "slutdato" blankt/tomt. Referencerne skal være igangværende eller udført i løbet af de sidste 3 år regnet fra dette udbuds tilbudsfrist. Igangværende kontrakter skal have været i drift i minimum 6 måneder for at kunne udgøre en reference. I tilfælde hvor tilbudsgiver har udført reference i samarbejde med andre virksomheder, skal tilbudsgiver oplyse, hvilke dele af referencen tilbudsgiver selv har udført.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Det økonomisk mest fordelagtige tilbud identificeres på baggrund af tilbudsgivernes besvarelse af bilag 3 - Tilbudsliste.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Beskrivelse af den finansielle garanti Leverandøren skal inden underskrift af Aftalen stille sikkerhed for opfyldelse af denne. Sikkerhedsstillelsen skal i hele Aftalens løbetid for delkontrakt 7 udgøre 225.000 DKK. Sikkerhedsstillelsen skal være en anfordringsgaranti, der kan hæves af Ordregiver uden rettergang. Der henvises i øvrigt til Udkast til Aftale pkt. 16.
Frist for modtagelse af tilbud 11/12/2025   12:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 11/12/2025   12:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Sted Vejle Kommune.
Yderligere oplysninger Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling _DEFAULT_VALUE_CHANGE_ME_
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage, jf. lovens § 7, stk. 2. Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejle Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Vejle Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Vejle Kommune
Organisation, der behandler tilbud Vejle Kommune
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Vejle Kommune
Registreringsnummer 29189900
Postadresse Skolegade 1
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Lena Schjerning Attermann
E-mail lenat@vejle.dk
Telefon 76 81 22 30
Internetadresse https://www.vejle.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 1ef7d8ad-0082-4be2-b46d-b36e35f51b24   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 10/11/2025   13:55:51 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 748208-2025
EUT-S-nummer 217/2025
Offentliggørelsesdato 11/11/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|