23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
13.11.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

Udbud af rammeaftale vedr. transport af nyindkøbt og reparabelt materiel


Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

753217-2025 - Resultater
Danmark – Transporttjenester (ikke affaldstransport) – Udbud af rammeaftale vedr. transport af nyindkøbt og reparabelt materiel
OJ S 219/2025 13/11/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
E-mail fmi-sd-la107@mil.dk
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Forsvarsområdet
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af rammeaftale vedr. transport af nyindkøbt og reparabelt materiel
Beskrivelse Det danske Forsvar herunder Forsvarsministeriets Materiel og Indkøbsstyrelse (herefter FMI) har nu indgået 3 parallelle rammeaftaler til brug for transport af gods mellem tredjepart (materiel leverandør) og Forsvarets lokationer. De parallelle rammeaftaler omfatter alle transportformer herunder vej-, jernbane-, luft- og søtransport, herunder multimodal transport som dør-til-dør leverancer samt kurérservice. De parallelle rammeaftaler omfatter ligeledes alle typer af både militært og ikke-militært gods. Aftalerne er globale og vedrører transportydelser til/fra hele verden. Tildelingen af ordre under de parallelle rammeaftaler vil ske som direkte tildeling efter en kaskademodel, hvorved der vil ske tildeling til den primære leverandør, som i forbindelse med udbuddet har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, medmindre køberen er berettiget til at tildele til leverandør 2 eller leverandør 3.
Identifikator for proceduren f6c2337f-8e3b-46b6-a050-e26a8ff01c11
Tidligere bekendtgørelse 7536e2f2-66f4-48c1-a9d8-30eeb1d5880d-02
Intern ID 2023/012009
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60100000   Vejtransport, 60200000   Jernbanetransport, 60400000   Lufttransport, 60600000   Transporttjenester ad vandvejen, 63100000   Godsbehandling, -oplagring og hermed beslægtet virksomhed, 63700000   Hjælpevirksomhed i forbindelse med land-, sø- og lufttransport
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Det meste gods, som skal transporteres i henhold til aftalen, skal leveres til/fra FMIs depoter i Skrydstrup, Hjørring, Karup og Klosterheden, men godset skal kunne afhentes og leveres globalt.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Værdierne angivet i afsnittet "Værdi" er den årlige evalueringstekniske pris af de vindende tilbud, og er således ikke udtryk for aftalens endelige værdi, ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi.
Retsgrundlag
Direktiv 2009/81/EF
Bekendtgørelse nr. 1077 af 29. juni 2022.   - Bekendtgørelsen, der tillige indeholder supplerende bestemmelser, implementerer forsvars- og sikkerhedsdirektivet (direktiv 2009/81/EF) i dansk ret.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af rammeaftale vedr. transport af nyindkøbt og reparabelt materiel
Beskrivelse Det danske Forsvar herunder Forsvarsministeriets Materiel og Indkøbsstyrelse (herefter FMI) har nu indgået 3 parallelle rammeaftaler til brug for transport af gods mellem tredjepart (materiel leverandør) og Forsvarets lokationer. De parallelle rammeaftaler omfatter alle transportformer herunder vej-, jernbane-, luft- og søtransport, herunder multimodal transport som dør-til-dør leverancer samt kurérservice. De parallelle rammeaftaler omfatter ligeledes alle typer af både militært og ikke-militært gods. Aftalerne er globale og vedrører transportydelser til/fra hele verden. Tildelingen af ordre under de parallelle rammeaftaler vil ske som direkte tildeling efter en kaskademodel, hvorved der vil ske tildeling til den primære leverandør, som i forbindelse med udbuddet har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, medmindre køberen er berettiget til at tildele til leverandør 2 eller leverandør 3.
Intern ID 2023/012009
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60100000   Vejtransport, 60200000   Jernbanetransport, 60400000   Lufttransport, 60600000   Transporttjenester ad vandvejen, 63100000   Godsbehandling, -oplagring og hermed beslægtet virksomhed, 63700000   Hjælpevirksomhed i forbindelse med land-, sø- og lufttransport
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Det meste gods, som skal transporteres i henhold til aftalen, skal leveres til/fra FMIs depoter i Skrydstrup, Hjørring, Karup og Klosterheden, men godset skal kunne afhentes og leveres globalt.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 7   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 1
Yderligere oplysninger om fornyelser Aftalens ordinære løbetid er 4 (fire) år. Aftalen kan forlænges 1 (en) gang med 3 (tre) år.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Yderligere oplysninger Værdierne angivet i afsnittet "Værdi" er den årlige evalueringstekniske pris af de vindende tilbud, og er således ikke udtryk for aftalens endelige værdi, ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse De parallelle rammeaftaler er tildelt alene på baggrund af laveste pris.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Yderligere omfattede købere Aftalen er indgået af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte aftalen til indkøb på aftalens vilkår og betingelser. Ydermere er Beredskabsstyrelsen under Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab også berettiget til at benytte aftalen til indkøb på aftalens vilkår og betingelser.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7, stk. 2, i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 2 240 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 560 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 2 240 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 560 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Scan Global Logistics A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbudsnummer 3
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 47 714 589,76   DKK
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 1
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 4600008492
Titel Rammeaftale vedrørende transport af nyindkøbt og reparabelt materiel
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 08/07/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 09/10/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Vinder
Officielt navn Blue Water Shipping A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbudsnummer 6
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 56 784 989,55   DKK
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 2
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 4600008493
Titel Rammeaftale vedrørende transport af nyindkøbt og reparabelt materiel
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 08/07/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 31/10/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Vinder
Officielt navn Kuehne + Nagel A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbudsnummer 4
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 85 890 280,69   DKK
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 3
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 4600008494
Titel Rammeaftale vedrørende transport af nyindkøbt og reparabelt materiel
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 08/07/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 11/11/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 8
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 6
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Registreringsnummer ORG-16-28-71-80
Postadresse Lautrupbjerg 1-5
By Ballerup
Postnummer 2750
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Line Bøye Christensen
E-mail fmi-sd-la107@mil.dk
Telefon +45 29311738
Internetadresse https://www.fmi.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer ORG-37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer ORG-10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Scan Global Logistics A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer DK14049673
Postadresse Jernholmen 49
By Hvidovre
Postnummer 2650
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Michael Wetteland Nørby
E-mail mnoer@scangl.com
Telefon 26727944
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Kuehne + Nagel A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 39604418
Postadresse Bredebjergvej 1
By Taastrup
Postnummer 2630
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Malene Doktor
Telefon 29999308
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Blue Water Shipping A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 40516611
Postadresse Trafikhavnskaj 9
By Esbjerg
Postnummer 6700
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Lise Handberg Pedersen
E-mail tendersbws@bws.dk
Telefon 79134216
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0007
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID f9958bfc-f60a-4f9e-bf32-40504511d7fd   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 31
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 11/11/2025   14:06:04 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 11/11/2025   14:14:37 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 753217-2025
EUT-S-nummer 219/2025
Offentliggørelsesdato 13/11/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.157|instance-web01