1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Flytteydelser
Beskrivelse
:
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytteydelser som leveres af flyttefirmaer og flytterådgivningsvirksomheder, herunder nedpakning, transport og oppakning af møbler og inventar. Derudover ønsker Ordregiver at indhente tilbud på bortskaffelse af udsmidningsegnet inventar og møbler samt opmagasinering. Endelig ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytterådgivning og dertil knyttede delydelser.Ordregivers krav til rammeaftalevilkår fremgår af det relevante rammeaftaleudkast (bilag A1 eller A2), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den relevante tekniske specifikation (bilag 1.1 eller 1.2).Rammeaftalens anslåede værdi er 45.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 65.000.000,00 DKK.De anslåede værdier og maksimale værdier af de enkelte delaftaler er følgende:Delaftale 1’s anslåede værdi er 30.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 35.000.000,00 DKK.Delaftale 2’s anslåede værdi er 8.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 14.000.000,00 DKK.Delaftale 3’s anslåede værdi er 6.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 13.000.000,00 DKK.Delaftale 4’s anslåede værdi er 1.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 3.000.000,00 DKK.
Identifikator for proceduren
:
9778bc22-2a91-457b-a9f7-0561a4758dd9
Tidligere bekendtgørelse
:
baf07a8f-4cd3-432e-b14c-3a4371645959-01
Intern ID
:
2024-0330417
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet blev gennemført som et offentligt udbud efter udbudslovens afsnit 2.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60100000
Vejtransport
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport),
63100000
Godsbehandling, -oplagring og hermed beslægtet virksomhed,
63122000
Opmagasinering,
63520000
Transportformidling,
63712000
Hjælpevirksomhed i forbindelse med vejtransport,
98392000
Tjenesteydelser i forbindelse med forflytning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi
:
65 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1 og 2 medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i henhold til Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ifølge artikel 5k gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Ordregiver kan som følge heraf, på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen, kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke er omfattet af Forordningen, og kan i den forbindelse bl.a. anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte egenerklæring om dette forhold
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Delaftale 1 – Kontorflytninger
Beskrivelse
:
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytteydelser som leveres af flyttefirmaer herunder nedpakning, transport og oppakning af møbler og inventar. Derudover ønsker Ordregiver at indhente tilbud på bortskaffelse af udsmidningsegnet inventar og møbler samt opmagasinering.Ordregivers krav til rammeaftalevilkår fremgår af det relevante rammeaftaleudkast (bilag A1), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den relevante tekniske specifikation (bilag 1.1).Delaftale 1’s anslåede værdi er 30.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 35.000.000,00 DKK.Delaftale 1 – KontorflytningerAnvendes ved køb af flytteydelser som omfatter flytning af kontorer, herunder administrative arbejdspladser, kantinefacilliter, samt øvrigt inventar og møblement.
Intern ID
:
2024-0331417-1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60100000
Vejtransport
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport),
63100000
Godsbehandling, -oplagring og hermed beslægtet virksomhed,
63122000
Opmagasinering,
63520000
Transportformidling,
63712000
Hjælpevirksomhed i forbindelse med vejtransport,
98392000
Tjenesteydelser i forbindelse med forflytning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
48
Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
30 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
35 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Ordregiver vil tildele de konkrete delaftaler med henblik på at opnå den fordeling af leverandører som er nævnt i udbudsbetingelsernes pkt. 3.4 og for at kunne tildele fremtidige ordre/flytteopgaver som angivet i bilag A1, pkt. 2.6. Ordregiver vil tildele pladserne på delaftalerne til de tilbudsgivere, der har afgivet de økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvilket identificeres på grundlag af ”Pris”. Ordregiver vil vurdere tilbuddene ud fra den evalueringstekniske pris for den konkrete delaftale på grundlag af de anførte priser i den af tilbudsgiveren udfyldte tilbudsliste (bilag B1). Tilbuddet med den billigste pris er det økonomisk mest fordelagtige tilbud og vil således opnå førsteplaceringen på den konkrete delaftale, medmindre dette medfører, at tilbudsgiveren opnår førsteplaceringen på både delaftale 1 og 2, som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 3.4.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 448 af 8.5.2025 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en 620131-2025 Page 20/21 8.1. 8.1. rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0002
Titel
:
Delaftale 2 – Skole- og idrætsflytninger
Beskrivelse
:
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytteydelser som leveres af flyttefirmaer herunder nedpakning, transport og oppakning af møbler og inventar. Derudover ønsker Ordregiver at indhente tilbud på bortskaffelse af udsmidningsegnet inventar og møbler samt opmagasinering.Ordregivers krav til rammeaftalevilkår fremgår af det relevante rammeaftaleudkast (bilag A1), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den relevante tekniske specifikation (bilag 1.1).Delaftale 2’s anslåede værdi er 8.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 14.000.000,00 DKK.Delaftale 2 – Skole- og idrætsflytningerAnvendes ved køb af flytteydelser som omfatter flytning af skoler, børnehaver, fritidstilbud og idrætsfaciliteter, herunder eksempelvis undervisnings- og faglokaler, samt svømmehaller, idrætshaller og øvrige lokaler.
Intern ID
:
2024-0331417-2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60100000
Vejtransport
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport),
63100000
Godsbehandling, -oplagring og hermed beslægtet virksomhed,
63122000
Opmagasinering,
63520000
Transportformidling,
63712000
Hjælpevirksomhed i forbindelse med vejtransport,
98392000
Tjenesteydelser i forbindelse med forflytning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
48
Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
8 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
14 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Ordregiver vil tildele de konkrete delaftaler med henblik på at opnå den fordeling af leverandører som er nævnt i udbudsbetingelsernes pkt. 3.4 og for at kunne tildele fremtidige ordre/flytteopgaver som angivet i bilag A1, pkt. 2.6. Ordregiver vil tildele pladserne på delaftalerne til de tilbudsgivere, der har afgivet de økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvilket identificeres på grundlag af ”Pris”. Ordregiver vil vurdere tilbuddene ud fra den evalueringstekniske pris for den konkrete delaftale på grundlag af de anførte priser i den af tilbudsgiveren udfyldte tilbudsliste (bilag B1). Tilbuddet med den billigste pris er det økonomisk mest fordelagtige tilbud og vil således opnå førsteplaceringen på den konkrete delaftale, medmindre dette medfører, at tilbudsgiveren opnår førsteplaceringen på både delaftale 1 og 2, som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 3.4.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 448 af 8.5.2025 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en 620131-2025 Page 20/21 8.1. 8.1. rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0003
Titel
:
Delaftale 3 – Plejehjems- og botilbudsflytninger
Beskrivelse
:
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytteydelser som leveres af flyttefirmaer herunder nedpakning, transport og oppakning af møbler og inventar. Derudover ønsker Ordregiver at indhente tilbud på bortskaffelse af udsmidningsegnet inventar og møbler samt opmagasinering. Ordregivers krav til rammeaftalevilkår fremgår af det relevante rammeaftaleudkast (bilag A1), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den relevante tekniske specifikation (bilag 1.1).Delaftale 3’s anslåede værdi er 6.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 13.000.000,00 DKK.Delaftale 3 – Plejehjems- og botilbudsflytningerAnvendes ved køb af flytteydelser som omfatter flytning af plejehjem og botilbud, herunder beboernes egne værelser, fællesrum og køkkenfaciliteter, samt øvrige lokaler.
Intern ID
:
2024-0331417-3
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60100000
Vejtransport
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport),
63100000
Godsbehandling, -oplagring og hermed beslægtet virksomhed,
63122000
Opmagasinering,
63520000
Transportformidling,
63712000
Hjælpevirksomhed i forbindelse med vejtransport,
98392000
Tjenesteydelser i forbindelse med forflytning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
48
Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
6 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
13 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Ordregiver vil tildele de konkrete delaftaler med henblik på at opnå den fordeling af leverandører som er nævnt i udbudsbetingelsernes pkt. 3.4 og for at kunne tildele fremtidige ordre/flytteopgaver som angivet i bilag A1, pkt. 2.6. Ordregiver vil tildele pladserne på delaftalerne til de tilbudsgivere, der har afgivet de økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvilket identificeres på grundlag af ”Pris”. Ordregiver vil vurdere tilbuddene ud fra den evalueringstekniske pris for den konkrete delaftale på grundlag af de anførte priser i den af tilbudsgiveren udfyldte tilbudsliste (bilag B1). Tilbuddet med den billigste pris er det økonomisk mest fordelagtige tilbud og vil således opnå førsteplaceringen på den konkrete delaftale, medmindre dette medfører, at tilbudsgiveren opnår førsteplaceringen på både delaftale 1 og 2, som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 3.4.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 448 af 8.5.2025 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en 620131-2025 Page 20/21 8.1. 8.1. rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0004
Titel
:
Delaftale 4 - Flytterådgivning
Beskrivelse
:
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytteydelser som leveres af flytterådgivningsvirksomheder. Endelig ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytterådgivning og dertil knyttede delydelser.Ordregivers krav til rammeaftalevilkår fremgår af det relevante rammeaftaleudkast (bilag A2), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den relevante tekniske specifikation (bilag 1.2).Delaftale 4’s anslåede værdi er 1.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 3.000.000,00 DKK.Delaftale 4 - FlytterådgivningAnvendes ved køb af flytterådgivning som omfatter alle former for rådgivningsydelser som leveres af flytterådgiveren, herunder rådgivning, projektledelse af flytteprocessen, inventar- og IT-registrering, samt bistand til gennemførelse af miniudbud og flyttetilsyn.
Intern ID
:
2024-0331417-4
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
98392000
Tjenesteydelser i forbindelse med forflytning
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport),
63712000
Hjælpevirksomhed i forbindelse med vejtransport
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
48
Måneder
5.1.5.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi
:
3 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Ordregiver vil tildele delaftale til den tilbudsgiver som har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvilket identificeres på grundlag af ”Pris”. Ordregiver vil vurdere tilbuddene ud fra den evalueringstekniske pris på grundlag af de anførte priser i den af tilbudsgiveren udfyldte tilbudsliste (Bilag B2)
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 448 af 8.5.2025 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en 620131-2025 Page 20/21 8.1. 8.1. rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
6.
Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse
:
65 000 000,00
DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi
:
45 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
35 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
30 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
BRYDE & SØNNER A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbud fra Bryde og Sønner A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Værdien af tilbuddet
:
555,21
DKK
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
Delaftale 1 - kontorflytninger, Bryde og Sønner
Titel
:
Delaftale 1 - kontorflytninger
Dato for indgåelse af kontrakten
:
01/12/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
Oplysninger om EU-midler
:
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Vinder
:
Officielt navn
:
Mesterflyt A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbud fra Mesterflyt A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Værdien af tilbuddet
:
607,94
DKK
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
Delaftale 1 - kontorflytninger, Mesterflyt
Titel
:
Delaftale 1 - kontorflytninger
Dato for indgåelse af kontrakten
:
01/12/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
Oplysninger om EU-midler
:
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Vinder
:
Officielt navn
:
Holger Danske Flytteforretning A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbud fra Holger Danske Flytteforretning A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Værdien af tilbuddet
:
574,37
DKK
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
Delaftale 1 - kontorflytninger, Holger Danske Flytteforretning
Titel
:
Delaftale 1 - kontorflytninger
Dato for indgåelse af kontrakten
:
04/12/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
Oplysninger om EU-midler
:
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
8
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
14 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
8 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
BRYDE & SØNNER A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbud fra Bryde og Sønner A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0002
Værdien af tilbuddet
:
703,23
DKK
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
Delaftale 2 - skole- og idrætsflytninger, Bryde og Sønner
Titel
:
Delaftale 2 - skole- og idrætsflytninger
Dato for indgåelse af kontrakten
:
01/12/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
Oplysninger om EU-midler
:
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Vinder
:
Officielt navn
:
DUPONT - Flytning A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbud fra Dupont A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0002
Værdien af tilbuddet
:
728,92
DKK
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
Delaftale 2 - skole- og idrætsflytninger, Dupont
Titel
:
Delaftale 2 - skole- og idrætsflytninger
Dato for indgåelse af kontrakten
:
01/12/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
Oplysninger om EU-midler
:
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Vinder
:
Officielt navn
:
Mesterflyt A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbud fra Mesterflyt A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0002
Værdien af tilbuddet
:
670,82
DKK
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
Delaftale 2 - skole- og idrætsflytninger, Mesterflyt
Titel
:
Delaftale 2 - skole- og idrætsflytninger
Dato for indgåelse af kontrakten
:
01/12/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
Oplysninger om EU-midler
:
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
6
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0003
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
1 300 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
6 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Mesterflyt A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbud fra Mesterflyt A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0003
Værdien af tilbuddet
:
697,51
DKK
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
Delaftale 3 - plejehjems- og botilbudsflytninger, Mesterflyt
Titel
:
Delaftale 3 - plejehjems- og botilbudsflytninger
Dato for indgåelse af kontrakten
:
01/12/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
Oplysninger om EU-midler
:
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Vinder
:
Officielt navn
:
Holger Danske Flytteforretning A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbud fra Holger Danske Flytteforretning A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0003
Værdien af tilbuddet
:
734,73
DKK
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
Delaftale 3 - plejehjems- og botilbudsflytninger, Holger Danske Flytteforretninger
Titel
:
Delaftale 3 - plejehjemsflytninger
Dato for indgåelse af kontrakten
:
04/12/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
Oplysninger om EU-midler
:
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
7
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0004
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
3 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
1 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
First Mover Group Denmark ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbud fra First Mover Group A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0004
Værdien af tilbuddet
:
375,42
DKK
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
Delaftale 4 - flytterådgivning, First Mover Group
Titel
:
Delaftale 4 - flytterådgivning
Dato for indgåelse af kontrakten
:
01/12/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
Oplysninger om EU-midler
:
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
4
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Registreringsnummer
:
64942212
Afdeling
:
Økonomiforvaltningen
Postadresse
:
Borups Allé 177
By
:
København NV
Postnummer
:
2400
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Mathias Dyrby
Telefon
:
+45 51778722
Fax
:
+45 51778722
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Holger Danske Flytteforretning A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
26629152
Postadresse
:
Rødovrevej 249
By
:
Rødovre
Postnummer
:
2610
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Holger Danske Flytteforretning A/S
Telefon
:
38385050
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001, LOT-0003
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
BRYDE & SØNNER A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
73269628
Postadresse
:
Meterbuen 20
By
:
Skovlunde
Postnummer
:
2740
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
BRYDE & SØNNER A/S
Telefon
:
44532000
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001, LOT-0002
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Mesterflyt A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
38662619
Postadresse
:
Rørvangsvej 43A
By
:
Holbæk
Postnummer
:
4300
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Mesterflyt A/S
Telefon
:
61700750
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001, LOT-0002, LOT-0003
8.1.
ORG-0007
Officielt navn
:
DUPONT - Flytning A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
49680228
Postadresse
:
Fabriksparken 38
By
:
Glostrup
Postnummer
:
2600
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
DUPONT - Flytning A/S
Telefon
:
36457000
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0002
8.1.
ORG-0008
Officielt navn
:
First Mover Group Denmark ApS
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
41385340
Postadresse
:
Kanalholmen 31
By
:
Hvidovre
Postnummer
:
2650
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
First Mover Group Denmark ApS
Telefon
:
70105100
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0004
8.1.
ORG-0009
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
148a3a31-913b-4300-888d-4423675d15ea
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
09/12/2025
11:42:38 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
09/12/2025
12:34:30 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
820113-2025
EUT-S-nummer
:
238/2025
Offentliggørelsesdato
:
10/12/2025