23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
10.12.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

Flytteydelser


Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

820113-2025 - Resultater
Danmark – Vejtransport – Flytteydelser
OJ S 238/2025 10/12/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
E-mail cv6h@kk.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Flytteydelser
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytteydelser som leveres af flyttefirmaer og flytterådgivningsvirksomheder, herunder nedpakning, transport og oppakning af møbler og inventar. Derudover ønsker Ordregiver at indhente tilbud på bortskaffelse af udsmidningsegnet inventar og møbler samt opmagasinering. Endelig ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytterådgivning og dertil knyttede delydelser.Ordregivers krav til rammeaftalevilkår fremgår af det relevante rammeaftaleudkast (bilag A1 eller A2), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den relevante tekniske specifikation (bilag 1.1 eller 1.2).Rammeaftalens anslåede værdi er 45.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 65.000.000,00 DKK.De anslåede værdier og maksimale værdier af de enkelte delaftaler er følgende:Delaftale 1’s anslåede værdi er 30.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 35.000.000,00 DKK.Delaftale 2’s anslåede værdi er 8.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 14.000.000,00 DKK.Delaftale 3’s anslåede værdi er 6.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 13.000.000,00 DKK.Delaftale 4’s anslåede værdi er 1.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 3.000.000,00 DKK.
Identifikator for proceduren 9778bc22-2a91-457b-a9f7-0561a4758dd9
Tidligere bekendtgørelse baf07a8f-4cd3-432e-b14c-3a4371645959-01
Intern ID 2024-0330417
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet blev gennemført som et offentligt udbud efter udbudslovens afsnit 2.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60100000   Vejtransport
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport), 63100000   Godsbehandling, -oplagring og hermed beslægtet virksomhed, 63122000   Opmagasinering, 63520000   Transportformidling, 63712000   Hjælpevirksomhed i forbindelse med vejtransport, 98392000   Tjenesteydelser i forbindelse med forflytning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi 65 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1 og 2 medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i henhold til Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ifølge artikel 5k gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Ordregiver kan som følge heraf, på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen, kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke er omfattet af Forordningen, og kan i den forbindelse bl.a. anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte egenerklæring om dette forhold
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delaftale 1 – Kontorflytninger
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytteydelser som leveres af flyttefirmaer herunder nedpakning, transport og oppakning af møbler og inventar. Derudover ønsker Ordregiver at indhente tilbud på bortskaffelse af udsmidningsegnet inventar og møbler samt opmagasinering.Ordregivers krav til rammeaftalevilkår fremgår af det relevante rammeaftaleudkast (bilag A1), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den relevante tekniske specifikation (bilag 1.1).Delaftale 1’s anslåede værdi er 30.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 35.000.000,00 DKK.Delaftale 1 – KontorflytningerAnvendes ved køb af flytteydelser som omfatter flytning af kontorer, herunder administrative arbejdspladser, kantinefacilliter, samt øvrigt inventar og møblement.
Intern ID 2024-0331417-1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60100000   Vejtransport
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport), 63100000   Godsbehandling, -oplagring og hermed beslægtet virksomhed, 63122000   Opmagasinering, 63520000   Transportformidling, 63712000   Hjælpevirksomhed i forbindelse med vejtransport, 98392000   Tjenesteydelser i forbindelse med forflytning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 30 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 35 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ordregiver vil tildele de konkrete delaftaler med henblik på at opnå den fordeling af leverandører som er nævnt i udbudsbetingelsernes pkt. 3.4 og for at kunne tildele fremtidige ordre/flytteopgaver som angivet i bilag A1, pkt. 2.6. Ordregiver vil tildele pladserne på delaftalerne til de tilbudsgivere, der har afgivet de økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvilket identificeres på grundlag af ”Pris”. Ordregiver vil vurdere tilbuddene ud fra den evalueringstekniske pris for den konkrete delaftale på grundlag af de anførte priser i den af tilbudsgiveren udfyldte tilbudsliste (bilag B1). Tilbuddet med den billigste pris er det økonomisk mest fordelagtige tilbud og vil således opnå førsteplaceringen på den konkrete delaftale, medmindre dette medfører, at tilbudsgiveren opnår førsteplaceringen på både delaftale 1 og 2, som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 3.4.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 448 af 8.5.2025 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en 620131-2025 Page 20/21 8.1. 8.1. rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delaftale 2 – Skole- og idrætsflytninger
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytteydelser som leveres af flyttefirmaer herunder nedpakning, transport og oppakning af møbler og inventar. Derudover ønsker Ordregiver at indhente tilbud på bortskaffelse af udsmidningsegnet inventar og møbler samt opmagasinering.Ordregivers krav til rammeaftalevilkår fremgår af det relevante rammeaftaleudkast (bilag A1), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den relevante tekniske specifikation (bilag 1.1).Delaftale 2’s anslåede værdi er 8.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 14.000.000,00 DKK.Delaftale 2 – Skole- og idrætsflytningerAnvendes ved køb af flytteydelser som omfatter flytning af skoler, børnehaver, fritidstilbud og idrætsfaciliteter, herunder eksempelvis undervisnings- og faglokaler, samt svømmehaller, idrætshaller og øvrige lokaler.
Intern ID 2024-0331417-2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60100000   Vejtransport
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport), 63100000   Godsbehandling, -oplagring og hermed beslægtet virksomhed, 63122000   Opmagasinering, 63520000   Transportformidling, 63712000   Hjælpevirksomhed i forbindelse med vejtransport, 98392000   Tjenesteydelser i forbindelse med forflytning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 8 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 14 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ordregiver vil tildele de konkrete delaftaler med henblik på at opnå den fordeling af leverandører som er nævnt i udbudsbetingelsernes pkt. 3.4 og for at kunne tildele fremtidige ordre/flytteopgaver som angivet i bilag A1, pkt. 2.6. Ordregiver vil tildele pladserne på delaftalerne til de tilbudsgivere, der har afgivet de økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvilket identificeres på grundlag af ”Pris”. Ordregiver vil vurdere tilbuddene ud fra den evalueringstekniske pris for den konkrete delaftale på grundlag af de anførte priser i den af tilbudsgiveren udfyldte tilbudsliste (bilag B1). Tilbuddet med den billigste pris er det økonomisk mest fordelagtige tilbud og vil således opnå førsteplaceringen på den konkrete delaftale, medmindre dette medfører, at tilbudsgiveren opnår førsteplaceringen på både delaftale 1 og 2, som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 3.4.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 448 af 8.5.2025 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en 620131-2025 Page 20/21 8.1. 8.1. rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel Delaftale 3 – Plejehjems- og botilbudsflytninger
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytteydelser som leveres af flyttefirmaer herunder nedpakning, transport og oppakning af møbler og inventar. Derudover ønsker Ordregiver at indhente tilbud på bortskaffelse af udsmidningsegnet inventar og møbler samt opmagasinering. Ordregivers krav til rammeaftalevilkår fremgår af det relevante rammeaftaleudkast (bilag A1), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den relevante tekniske specifikation (bilag 1.1).Delaftale 3’s anslåede værdi er 6.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 13.000.000,00 DKK.Delaftale 3 – Plejehjems- og botilbudsflytningerAnvendes ved køb af flytteydelser som omfatter flytning af plejehjem og botilbud, herunder beboernes egne værelser, fællesrum og køkkenfaciliteter, samt øvrige lokaler.
Intern ID 2024-0331417-3
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60100000   Vejtransport
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport), 63100000   Godsbehandling, -oplagring og hermed beslægtet virksomhed, 63122000   Opmagasinering, 63520000   Transportformidling, 63712000   Hjælpevirksomhed i forbindelse med vejtransport, 98392000   Tjenesteydelser i forbindelse med forflytning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 13 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ordregiver vil tildele de konkrete delaftaler med henblik på at opnå den fordeling af leverandører som er nævnt i udbudsbetingelsernes pkt. 3.4 og for at kunne tildele fremtidige ordre/flytteopgaver som angivet i bilag A1, pkt. 2.6. Ordregiver vil tildele pladserne på delaftalerne til de tilbudsgivere, der har afgivet de økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvilket identificeres på grundlag af ”Pris”. Ordregiver vil vurdere tilbuddene ud fra den evalueringstekniske pris for den konkrete delaftale på grundlag af de anførte priser i den af tilbudsgiveren udfyldte tilbudsliste (bilag B1). Tilbuddet med den billigste pris er det økonomisk mest fordelagtige tilbud og vil således opnå førsteplaceringen på den konkrete delaftale, medmindre dette medfører, at tilbudsgiveren opnår førsteplaceringen på både delaftale 1 og 2, som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 3.4.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 448 af 8.5.2025 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en 620131-2025 Page 20/21 8.1. 8.1. rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
5.1.
Delkontrakt LOT-0004
Titel Delaftale 4 - Flytterådgivning
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytteydelser som leveres af flytterådgivningsvirksomheder. Endelig ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytterådgivning og dertil knyttede delydelser.Ordregivers krav til rammeaftalevilkår fremgår af det relevante rammeaftaleudkast (bilag A2), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den relevante tekniske specifikation (bilag 1.2).Delaftale 4’s anslåede værdi er 1.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 3.000.000,00 DKK.Delaftale 4 - FlytterådgivningAnvendes ved køb af flytterådgivning som omfatter alle former for rådgivningsydelser som leveres af flytterådgiveren, herunder rådgivning, projektledelse af flytteprocessen, inventar- og IT-registrering, samt bistand til gennemførelse af miniudbud og flyttetilsyn.
Intern ID 2024-0331417-4
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  98392000   Tjenesteydelser i forbindelse med forflytning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport), 63712000   Hjælpevirksomhed i forbindelse med vejtransport
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi 3 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ordregiver vil tildele delaftale til den tilbudsgiver som har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvilket identificeres på grundlag af ”Pris”. Ordregiver vil vurdere tilbuddene ud fra den evalueringstekniske pris på grundlag af de anførte priser i den af tilbudsgiveren udfyldte tilbudsliste (Bilag B2)
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 448 af 8.5.2025 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en 620131-2025 Page 20/21 8.1. 8.1. rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 65 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 45 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 35 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 30 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn BRYDE & SØNNER A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud fra Bryde og Sønner A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 555,21   DKK
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Delaftale 1 - kontorflytninger, Bryde og Sønner
Titel Delaftale 1 - kontorflytninger
Dato for indgåelse af kontrakten 01/12/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Vinder
Officielt navn Mesterflyt A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud fra Mesterflyt A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 607,94   DKK
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Delaftale 1 - kontorflytninger, Mesterflyt
Titel Delaftale 1 - kontorflytninger
Dato for indgåelse af kontrakten 01/12/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Vinder
Officielt navn Holger Danske Flytteforretning A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud fra Holger Danske Flytteforretning A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 574,37   DKK
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Delaftale 1 - kontorflytninger, Holger Danske Flytteforretning
Titel Delaftale 1 - kontorflytninger
Dato for indgåelse af kontrakten 04/12/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 8
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 14 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 8 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn BRYDE & SØNNER A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud fra Bryde og Sønner A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 703,23   DKK
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Delaftale 2 - skole- og idrætsflytninger, Bryde og Sønner
Titel Delaftale 2 - skole- og idrætsflytninger
Dato for indgåelse af kontrakten 01/12/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Vinder
Officielt navn DUPONT - Flytning A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud fra Dupont A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 728,92   DKK
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Delaftale 2 - skole- og idrætsflytninger, Dupont
Titel Delaftale 2 - skole- og idrætsflytninger
Dato for indgåelse af kontrakten 01/12/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Vinder
Officielt navn Mesterflyt A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud fra Mesterflyt A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 670,82   DKK
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Delaftale 2 - skole- og idrætsflytninger, Mesterflyt
Titel Delaftale 2 - skole- og idrætsflytninger
Dato for indgåelse af kontrakten 01/12/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 6
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0003
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 1 300 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 6 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Mesterflyt A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud fra Mesterflyt A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0003
Værdien af tilbuddet 697,51   DKK
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Delaftale 3 - plejehjems- og botilbudsflytninger, Mesterflyt
Titel Delaftale 3 - plejehjems- og botilbudsflytninger
Dato for indgåelse af kontrakten 01/12/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Vinder
Officielt navn Holger Danske Flytteforretning A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud fra Holger Danske Flytteforretning A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0003
Værdien af tilbuddet 734,73   DKK
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Delaftale 3 - plejehjems- og botilbudsflytninger, Holger Danske Flytteforretninger
Titel Delaftale 3 - plejehjemsflytninger
Dato for indgåelse af kontrakten 04/12/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 7
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0004
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 3 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 1 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn First Mover Group Denmark ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud fra First Mover Group A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0004
Værdien af tilbuddet 375,42   DKK
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Delaftale 4 - flytterådgivning, First Mover Group
Titel Delaftale 4 - flytterådgivning
Dato for indgåelse af kontrakten 01/12/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Registreringsnummer 64942212
Afdeling Økonomiforvaltningen
Postadresse Borups Allé 177
By København NV
Postnummer 2400
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Mathias Dyrby
E-mail cv6h@kk.dk
Telefon +45 51778722
Fax +45 51778722
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Holger Danske Flytteforretning A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 26629152
Postadresse Rødovrevej 249
By Rødovre
Postnummer 2610
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Holger Danske Flytteforretning A/S
Telefon 38385050
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001, LOT-0003
8.1.
ORG-0005
Officielt navn BRYDE & SØNNER A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 73269628
Postadresse Meterbuen 20
By Skovlunde
Postnummer 2740
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed BRYDE & SØNNER A/S
E-mail bryde@bryde-as.dk
Telefon 44532000
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001, LOT-0002
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Mesterflyt A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 38662619
Postadresse Rørvangsvej 43A
By Holbæk
Postnummer 4300
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland  ( DK022 )
Land Danmark
Enhed Mesterflyt A/S
E-mail info@mesterflyt.dk
Telefon 61700750
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001, LOT-0002, LOT-0003
8.1.
ORG-0007
Officielt navn DUPONT - Flytning A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 49680228
Postadresse Fabriksparken 38
By Glostrup
Postnummer 2600
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed DUPONT - Flytning A/S
Telefon 36457000
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0002
8.1.
ORG-0008
Officielt navn First Mover Group Denmark ApS
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 41385340
Postadresse Kanalholmen 31
By Hvidovre
Postnummer 2650
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed First Mover Group Denmark ApS
Telefon 70105100
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0004
8.1.
ORG-0009
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 148a3a31-913b-4300-888d-4423675d15ea   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 09/12/2025   11:42:38 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 09/12/2025   12:34:30 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 820113-2025
EUT-S-nummer 238/2025
Offentliggørelsesdato 10/12/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|instance-web01