23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
23.12.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Aalborg Universitet

Buskørsel for Aalborg Universitet


Aalborg Universitet

857023-2025 - Resultater
Danmark – Transporttjenester (ikke affaldstransport) – Buskørsel for Aalborg Universitet
OJ S 247/2025 23/12/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Aalborg Universitet
E-mail anneka@adm.aau.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Uddannelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Buskørsel for Aalborg Universitet
Beskrivelse Ordregiver ønsker med dette udbud at opnå adgang til buskørsel fra universitetets lokationer til forskellige aktiviteter af varierende omfang, eksempelvis studie- og rusture, virksomhedsbesøg, studiepraktik, afde-lingsseminarer, studiestart mv. Den primære andel af kørslen vil finde sted i hverdage inden for normal arbejdstid, men der kan forekomme kørsel i weekender. Det er afgørende, at der indgås en aftale, som både tilgodeser en attraktiv pris samtidigt med at der opnås en høj kvalitet, herunder også bæredygtige tiltag fra leverandørens side af. Der indgå bæredygtighedsaspekter i de valgte tildelingskriterier. Der indgås en delaftale med en leverandør for hvert campus, dvs. tre separate delaftaler for hhv. Aalborg, Esbjerg og København. Hver delaftale er eksklusiv, og bestilling af buskørsel vil derfor som udgangspunkt ske ved leverandøren, der indgås aftale, medmindre leverandøren i det konkrete tilfælde ikke kan levere den ønskede kørsel. Alle de i udbuddet omhandlende ydelser skal udføres i fuld overensstemmelse med dansk lovgiv-ning. Aftalen træder i kraft den 1. marts 2025 og løber herefter i 3 år med mulighed for forlængelse i yderligere et år.
Identifikator for proceduren e6a67d70-8c12-4522-b43e-e379d9caa011
Tidligere bekendtgørelse 56e5a1e4-3838-4ccd-bbd4-630aa041b342-01
Intern ID 674effdf7e2275a034aa2fa3
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud i henhold til Udbudslovens §§ 56-57 (Lov nr. 1564 af 15/12/2015), hvilket betyder, at alle interesserede tilbudsgivere har mulighed for at afgive tilbud i tilknytning til nærværende udbud. Tilbudsmaterialet med tilhørende bilag vil ikke blive returneret eller udleveret. Der ydes ikke godtgørelse for afgivelse af tilbud eller for udarbejdelse af tilbudsmateriale. Tilbud samt al kommunikation i udbuds- og aftaleperioden skal være på dansk.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Buskørsel vil foregå i hele Danmark og kan også blive aktuelt i udlandet i begrænset omfang. Udkørsel vil primært finde sted fra hhv. Aalborg, Esbjerg og København.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 3 860 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Buskørsel vedr. Campus Aalborg
Beskrivelse Delaftalen omfatter buskørsel, der bestilles fra de af AAU's institutter og afdelinger, der er hjemhørende i Aalborg, og hvor kørslen primært har afgang fra Aalborg.
Intern ID 674effdf7e2275a034aa2fa1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 3   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 1
Yderligere oplysninger om fornyelser Aftalen kan forlænges en gang på ialt 12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 190 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Underkriteriet består af to delkriterier; uddannelse af chauffører (vægtes 30 %) og drift af garager, værksted og øvrige bygninger (vægtes 70 %).
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Underkriteriet ”Pris” vurderes relativt. Tilbuddene vurderes dermed i forhold til de øvrige indkomne tilbud. I forbindelse med den endelige evaluering vil der i forbindelse med evaluering af delaftalerne blive anvendt en pointmodel, hvor priser omregnes til point, som så kan sammenvægtes med point for kvalitative kriterier i en samlet vurdering. Ved evalueringen af pris anvendes en pointmodel, hvor den laveste tilbudte "Samlet Tilbudssum" tildeles 10 point. De øvrige tilbud bliver tildelt point for pris efter følgende formel: Point for tilbud = 10 – (10 x ((TP – LP) / (HP – LP))) TP = Tilbudte pris ("Samlet Tilbudssum") LP = Laveste pris (laveste "Samlet Tilbudssum") HP = 50 % højere end LP Ved anvendelse af den ovenstående pointmodel får de afgivne tilbudssummer tildelt et point, som afviger lineært fra den laveste tilbudssum, hvilket betyder, at forholdet mellem ændring i pris og ændringen i tildelte point er en fast størrelse. Der forventes en maksimal spredning på de indkomne tilbud på 50 %, jf. definition af HP. Det forventes, at den hermed anvendte hældningsgrad vil kunne rumme de indkomne tilbud. Hvis der mod forventning indkommer tilbud, der er mere end 50 % dyrere end laveste tilbudte pris, vil det eller disse tilbud blive tildelt 0 point for prisen, men vil stadig indgå i den samlede evaluering.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 80,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Buskørsel vedr. Campus Esbjerg
Beskrivelse Delaftalen omfatter buskørsel, der bestilles fra de af AAU's institutter og afdelinger, der er hjemhørende i Esbjerg, og hvor kørslen primært har afgang fra Esbjerg.
Intern ID 674effdf7e2275a034aa2fa4
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 3   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 1
Yderligere oplysninger om fornyelser Aftalen kan forlænges en gang på ialt 12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 255 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Underkriteriet består af to delkriterier; uddannelse af chauffører (vægtes 30 %) og drift af garager, værksted og øvrige bygninger (vægtes 70 %).
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Underkriteriet ”Pris” vurderes relativt. Tilbuddene vurderes dermed i forhold til de øvrige indkomne tilbud. I forbindelse med den endelige evaluering vil der i forbindelse med evaluering af delaftalerne blive anvendt en pointmodel, hvor priser omregnes til point, som så kan sammenvægtes med point for kvalitative kriterier i en samlet vurdering. Ved evalueringen af pris anvendes en pointmodel, hvor den laveste tilbudte "Samlet Tilbudssum" tildeles 10 point. De øvrige tilbud bliver tildelt point for pris efter følgende formel: Point for tilbud = 10 – (10 x ((TP – LP) / (HP – LP))) TP = Tilbudte pris ("Samlet Tilbudssum") LP = Laveste pris (laveste "Samlet Tilbudssum") HP = 50 % højere end LP Ved anvendelse af den ovenstående pointmodel får de afgivne tilbudssummer tildelt et point, som afviger lineært fra den laveste tilbudssum, hvilket betyder, at forholdet mellem ændring i pris og ændringen i tildelte point er en fast størrelse. Der forventes en maksimal spredning på de indkomne tilbud på 50 %, jf. definition af HP. Det forventes, at den hermed anvendte hældningsgrad vil kunne rumme de indkomne tilbud. Hvis der mod forventning indkommer tilbud, der er mere end 50 % dyrere end laveste tilbudte pris, vil det eller disse tilbud blive tildelt 0 point for prisen, men vil stadig indgå i den samlede evaluering.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 80,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel Buskørsel vedr. Campus København
Beskrivelse Delaftalen omfatter buskørsel, der bestilles fra de af AAU's institutter og afdelinger, der er hjemhørende i København, og hvor kørslen primært har afgang fra København/Sjælland.
Intern ID 674effdf7e2275a034aa2fa5
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 3   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 1
Yderligere oplysninger om fornyelser Aftalen kan forlænges en gang på ialt 12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 450 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Underkriteriet består af to delkriterier; uddannelse af chauffører (vægtes 30 %) og drift af garager, værksted og øvrige bygninger (vægtes 70 %).
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Underkriteriet ”Pris” vurderes relativt. Tilbuddene vurderes dermed i forhold til de øvrige indkomne tilbud. I forbindelse med den endelige evaluering vil der i forbindelse med evaluering af delaftalerne blive anvendt en pointmodel, hvor priser omregnes til point, som så kan sammenvægtes med point for kvalitative kriterier i en samlet vurdering. Ved evalueringen af pris anvendes en pointmodel, hvor den laveste tilbudte "Samlet Tilbudssum" tildeles 10 point. De øvrige tilbud bliver tildelt point for pris efter følgende formel: Point for tilbud = 10 – (10 x ((TP – LP) / (HP – LP))) TP = Tilbudte pris ("Samlet Tilbudssum") LP = Laveste pris (laveste "Samlet Tilbudssum") HP = 50 % højere end LP Ved anvendelse af den ovenstående pointmodel får de afgivne tilbudssummer tildelt et point, som afviger lineært fra den laveste tilbudssum, hvilket betyder, at forholdet mellem ændring i pris og ændringen i tildelte point er en fast størrelse. Der forventes en maksimal spredning på de indkomne tilbud på 50 %, jf. definition af HP. Det forventes, at den hermed anvendte hældningsgrad vil kunne rumme de indkomne tilbud. Hvis der mod forventning indkommer tilbud, der er mere end 50 % dyrere end laveste tilbudte pris, vil det eller disse tilbud blive tildelt 0 point for prisen, men vil stadig indgå i den samlede evaluering.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 80,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Der er ikke modtaget nogen tilbud, ansøgninger om deltagelse eller projekter
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Alle tilbud, ansøgninger om deltagelse eller projekter blev trukket tilbage eller eller ikke fundet antagelige
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0003
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Alle tilbud, ansøgninger om deltagelse eller projekter blev trukket tilbage eller eller ikke fundet antagelige
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Aalborg Universitet
Registreringsnummer 29102384
Postadresse Fredrik Bajers Vej 7K
By Aalborg Øst
Postnummer 9220
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Anne Kielgast Andersen
E-mail anneka@adm.aau.dk
Telefon 99402630
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID c5a2bd18-3be4-438d-848b-984c9abe6c35   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 22/12/2025   10:54:11 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 22/12/2025   10:55:16 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 857023-2025
EUT-S-nummer 247/2025
Offentliggørelsesdato 23/12/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web04