See the notice on TED website
1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Midttrafik
Den ordregivende enheds aktiviteter
:
Bytransport med jernbane, sporvogn, trolleybus eller bus
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Midttrafiks 75. udbud - SmukFest Kørsel
Beskrivelse
:
Midttrafiks 75. udbud omfatter driften af smukfestkørsel. Kørslen udbydes i 3 selvstændige pakker (delkontrakter) med mulighed for kombinationstilbud på alle 3 pakker. Pakke 1: Kørsel fra Skanderborg Station. Kørselsomfanget omfatter på udbudstidspunktet 436 køreplantimer om året med anvendelse af 6 kontraktbusser. Pakke 2: Kørsel fra Silkeborg og Galten/Låsby. Kørselsomfanget omfatter på udbudstidspunktet 232 køreplantimer om året med anvendelse af 5 kontraktbusser. Pakke 3: Kørsel fra Tranbjerg/Solbjerg, Odder/Højvangen og Horsens. Kørselsomfanget omfatter på udbudstidspunktet 454 køreplantimer om året med anvendelse af 11 kontraktbusser. Kombination A: Kørsel fra Skanderborg Station + Kørsel fra Silkeborg og Galten/Låsby + Kørsel fra Tranbjerg/Solbjerg, Odder/Højvangen og Horsens. Kørselsomfanget omfatter på udbudstidspunktet 1122 køreplantimer om året med anvendelse af 22 kontraktbusser.
Identifikator for proceduren
:
9261e8b9-d802-4af5-acbf-ccbadc5c5a0b
Intern ID
:
2b145e4a-8e5e-43e9-b957-c687fcd4835c
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport)
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi
:
5 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/25/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud
:
4
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver
:
3
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse
:
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Pakke 1
Beskrivelse
:
Kørsel i Skanderborg.
Intern ID
:
8f25347e-706f-4d2e-b4a7-b6390bb578a1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60112000
Offentlig vejtransport
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Option på HVO-Biodiesel ved tilbud med dieselbusser.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
8
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er):
ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Personbefordring ad landevej
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Påkrævet
Avanceret eller kvalificeret elektronisk signatur eller segl (jf forordning (EU) nr 910/2014) er påkrævet
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Beskrivelse af den finansielle garanti
:
Garantibeløbet opgøres som 10 % af den beregnede årlige kontraktsum. Der rundes op eller ned til nærmeste 100.000 kr.
Frist for modtagelse af tilbud
:
16/02/2026
12:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
4
Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse
:
Udførelse af kørsel er i henhold til lovgivningen forbeholdt personer med tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring efter busloven.
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
Oplysninger om finansiering og betaling
:
Betalingen opgøres pr. udført køreplantime og projektledelse.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Klager over tildelingsbeslutning skal indgives senest 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-tidende om indgåelse af kontrakt.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Midttrafik
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0002
Titel
:
Pakke 2
Beskrivelse
:
Kørsel fra Silkeborg-området.
Intern ID
:
9ae5b969-41e9-4387-a81e-9fba418a2d72
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60112000
Offentlig vejtransport
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Option på HVO-Biodiesel ved tilbud med dieselbusser.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
8
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er):
ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Personbefordring ad landevej
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Påkrævet
Avanceret eller kvalificeret elektronisk signatur eller segl (jf forordning (EU) nr 910/2014) er påkrævet
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Beskrivelse af den finansielle garanti
:
Garantibeløbet opgøres som 10 % af den beregnede årlige kontraktsum. Der rundes op eller ned til nærmeste 100.000 kr.
Frist for modtagelse af tilbud
:
16/02/2026
12:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
4
Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse
:
Udførelse af kørsel er i henhold til lovgivningen forbeholdt personer med tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring efter busloven.
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
Retlig form, der skal antages af en gruppe af tilbudsgivere, der får tildelt en kontrakt
:
Såfremt tilbuddet indgives af et konsortium, skal tilbuddet desuden vedlægges en erklæring om, at alle deltagere i konsortiet hæfter direkte, ubegrænset og solidarisk for kontraktens udførelse og med angivelse af en konsortiedeltager, med hvem Midttrafik kan indgå bindende aftaler på konsortiets vegne.
Oplysninger om finansiering og betaling
:
Betalingen opgøres pr. udført køreplantime og projektledelse.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Klager over tildelingsbeslutning skal indgives senest 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-tidende om indgåelse af kontrakt.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Midttrafik
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0003
Titel
:
Pakke 3
Beskrivelse
:
Kørsel fra Horsens-, Odder- og Solbjerg/Tranbjergområdet.
Intern ID
:
4dac577e-46f4-4870-9629-033b2e61e755
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60112000
Offentlig vejtransport
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Option på HVO-Biodiesel ved tilbud med dieselbusser.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
8
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er):
ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Personbefordring ad landevej
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Påkrævet
Avanceret eller kvalificeret elektronisk signatur eller segl (jf forordning (EU) nr 910/2014) er påkrævet
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Beskrivelse af den finansielle garanti
:
Garantibeløbet opgøres som 10 % af den beregnede årlige kontraktsum. Der rundes op eller ned til nærmeste 100.000 kr.
Frist for modtagelse af tilbud
:
16/02/2026
12:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
4
Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse
:
Udførelse af kørsel er i henhold til lovgivningen forbeholdt personer med tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring efter busloven.
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
Retlig form, der skal antages af en gruppe af tilbudsgivere, der får tildelt en kontrakt
:
Såfremt tilbuddet indgives af et konsortium, skal tilbuddet desuden vedlægges en erklæring om, at alle deltagere i konsortiet hæfter direkte, ubegrænset og solidarisk for kontraktens udførelse og med angivelse af en konsortiedeltager, med hvem Midttrafik kan indgå bindende aftaler på konsortiets vegne.
Oplysninger om finansiering og betaling
:
Betalingen opgøres pr. udført køreplantime og projektledelse.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Klager over tildelingsbeslutning skal indgives senest 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-tidende om indgåelse af kontrakt.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Midttrafik
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0004
Titel
:
Kombination A
Beskrivelse
:
Kørsel i Skanderborg, Kørsel fra Silkeborg-området og Kørsel fra Horsens-, Odder- og Solbjerg/Tranbjergområdet.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60112000
Offentlig vejtransport
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Option på HVO-Biodiesel ved tilbud med dieselbusser.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
8
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er):
ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Personbefordring ad landevej
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Påkrævet
Avanceret eller kvalificeret elektronisk signatur eller segl (jf forordning (EU) nr 910/2014) er påkrævet
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Beskrivelse af den finansielle garanti
:
Garantibeløbet opgøres som 10 % af den beregnede årlige kontraktsum. Der rundes op eller ned til nærmeste 100.000 kr.
Frist for modtagelse af tilbud
:
16/02/2026
12:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
4
Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse
:
Udførelse af kørsel er i henhold til lovgivningen forbeholdt personer med tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring efter busloven.
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
Retlig form, der skal antages af en gruppe af tilbudsgivere, der får tildelt en kontrakt
:
Såfremt tilbuddet indgives af et konsortium, skal tilbuddet desuden vedlægges en erklæring om, at alle deltagere i konsortiet hæfter direkte, ubegrænset og solidarisk for kontraktens udførelse og med angivelse af en konsortiedeltager, med hvem Midttrafik kan indgå bindende aftaler på konsortiets vegne.
Oplysninger om finansiering og betaling
:
Betalingen opgøres pr. udført køreplantime og projektledelse.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Klager over tildelingsbeslutning skal indgives senest 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-tidende om indgåelse af kontrakt.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Midttrafik
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Midttrafik
Registreringsnummer
:
29943176
Postadresse
:
Søren Nymarks Vej 3
By
:
Højbjerg
Postnummer
:
8270
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Signe Borup
Telefon
:
87 40 82 79
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
3f190bf4-c843-4abe-be2f-8d9fb714080d
-
01
Formulartype
:
Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype
:
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
17
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
19/12/2025
12:17:10 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
19/12/2025
15:35:20 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
859253-2025
EUT-S-nummer
:
247/2025
Offentliggørelsesdato
:
23/12/2025