Del I: Ordregivende enhed
I.1)
Navn og adresser
Sydtrafik
29942897
Banegårdspladsen 5
Vejen
6600
Danmark
Kontaktperson: Jørgen Fischer
Telefon: +45 76608680
E-mail:
udbud@sydtrafik.dk
NUTS-kode:
DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.sydtrafik.dk
I.2)
Fælles udbud
I.3)
Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6)
Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus
Del II: Genstand
II.1)
Udbuddets omfang
II.1.1)
Betegnelse:
Sagsnr.: 70-06-1-17
II.1.2)
Hoved-CPV-kode
60112000
II.1.3)
Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4)
Kort beskrivelse:
Den udbudte kørsel omfatter lokal-, regional- og bybuskørsel geografisk koncentreret omkring Trekantområdet. Kørslen udføres som almindelig rutekørsel og er opdelt i 3 delaftaler (pakker). Kørselsomfanget for de enkelte ruter er meget varierende. Detaljerede køre- og vognløbsplaner fremgår af udbudsmaterialet. Udover den planlagte faste kørsel vil der være behov for dublerings- og ekstrakørsel. Generelt vil omkring halvdelen af busserne vil have driftsstart d. 1.7.2018, mens den anden halvdel af busserne har driftsstart i august i forbindelse med skolestart, men der er stor forskel på de enkelte delaftaler (pakker).
Den samlede udbudte kørsel omfatter 103 813 køreplantimer fordelt på 66 driftsbusser.
Der er virksomhedsoverdragelse af personale.
II.1.5)
Anslået samlet værdi
II.1.6)
Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Delkontraktnr.: 1
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode:
DK032
Hovedudførelsessted:
II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Udbuddet omfatter lokal- og mellembyskørsel i Kolding Kommune.
Samlet anvendes 21 busser til udførelse af 20 524 årlige køreplantimer.
II.2.5)
Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6)
Anslået værdi
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Kontrakten kan op til 2 gange forlænges med 12 måneder. Maksimal forlængelse udgør således 24 måneder.
II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
Kontrakten vil indeholde en option på forlængelse af kontraktens løbetid i 12 måneder. Optionen kan anvendes op til 2 gange.
II.2.12)
Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Pakke 1163 — Vejle og Fredericia
Delkontraktnr.: 2
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode:
DK032
Hovedudførelsessted:
I Vejle Kommune og i Fredericia Kommune.
II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Udbuddet omfatter lokal kørsel i Vejle Kommune (19 busser) og Fredericia Kommune (1 bus).
Samlet anvendes 20 busser til udførelse af 11 898 årlige køreplantimer.
II.2.5)
Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6)
Anslået værdi
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Kontrakten kan op til 2 gange forlænges med 12 måneder. Maksimal forlængelse udgør således 24 måneder.
II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
Kontrakten vil indeholde en option på forlængelse af kontraktens løbetid i 12 måneder. Optionen kan anvendes op til 2 gange.
II.2.12)
Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Pakke 1164 — Regional, Trekantområdet
Delkontraktnr.: 3
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode:
DK032
Hovedudførelsessted:
II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Udbuddet omfatter regionalkørsel i Trekantområdet primært på ruterne 43, 103, 105, 106, 111, 115, 119, 143, 166 og 179.
Samlet anvendes 25 busser til udførelse af 71 391 årlige køreplantimer.
II.2.5)
Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6)
Anslået værdi
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Kontrakten kan op til 2 gange forlænges med 12 måneder. Maksimal forlængelse udgør således 24 måneder.
II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
Kontrakten vil indeholde en option på forlængelse af kontraktens løbetid i 12 måneder. Optionen kan anvendes op til 2 gange.
II.2.12)
Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Betingelser for deltagelse
III.1.1)
Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:
Tilbudsgiver skal have tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring efter buslovens § 1 samt tilladelse for det nødvendige antal busser eller et forhåndstilsagn fra Trafik- og Byggestyrelsen om opnåelse af det nødvendige antal tilladelser til erhvervsmæssig befordring.
III.1.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3)
Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.4)
Objektive regler og kriterier for deltagelse
III.1.5)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Forud for kontraktindgåelse skal der stilles en anfordringsgaranti på 125 000 DKK pr. driftsbus, der indgår i tilbud.
I forbindelse med tilbudsgivning skal tilbudsgiver fremsende et bindende tilsagn fra et pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab om, at denne vil stille ovenstående anfordringsgaranti, såfremt tilbudsgiver blive valgt.
III.1.7)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Tilbuddet angives i prisniveau for oktober 2017.
I kontraktperioden reguleres betalingssatserne månedsvis efter udviklingen i Trafikselskaberne i Danmarks fælles omkostningsindeks. Ved kontraktstart reguleres for udviklingen fra tilbudsgivningen til kontraktstart.
III.1.8)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.2)
Kontraktbetingelser
III.2.1)
Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2)
Kontraktudførelsesvilkår:
Udførelse er forbeholdt personer med tilladelse til Erhvervsmæssig Personbefordring jf. busloven.
III.2.3)
Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Del IV: Procedure
IV.1)
Beskrivelse
IV.1.1)
Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3)
Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4)
Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6)
Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8)
Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2)
Administrative oplysninger
IV.2.1)
Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 18/12/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3)
Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 30/04/2018
IV.2.7)
Betingelser for åbning af bud
Dato: 20/12/2017
Tidspunkt: 16:00
Sted:
Senest 20.12.2017 vil tilbudsliste blive offentliggjort på Sydtrafiks hjemmeside. Nærmere oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2)
Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3)
Yderligere oplysninger:
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
VI.4.2)
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3)
Klageprocedure
VI.4.4)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail:
kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18/10/2017