Fakta om udbudet
Udbyder
Esbjerg Kommune
Høring af udbudsmateriale på skolekørsel samt anden rutekørsel til Børn og Kultur
Esbjerg Kommune
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse er kun vejledende
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
29189803
Torvegade 74
Esbjerg
6700
Danmark
Kontaktperson: Ditte Munk Vækild
Telefon: +45 76161448
E-mail: dij1@esbjergkommune.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/77504878.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.esbjergkommune.dk/
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/77504878.aspx
Del II: Genstand
Høring af udbudsmateriale på skolekørsel samt anden rutekørsel til Børn og Kultur.
Esbjerg Kommune vil primo 2018 udbyde flere typer af kørselsopgaver, herunder skolekørsel og anden rutekørsel for Børn og Kultur, læge- og speciallægekørsel, genoptræningskørsel samt specialkørsel. Disse vil blive opdelt i 2 udbud med flere delaftaler:
— -Udbud 1: Specialkørsel, læge- og speciallægekørsel samt genoptræningskørsel
— -Udbud 2: Skolekørsel samt anden rutekørsel til Børn og Kultur
Dette høringsmateriale vedrører den del, der knytter sig til udbud 2.
Esbjerg Kommune vil gerne opfordre alle potentielle tilbudsgivere om at kommentere høringsmaterialet, så det endelige udbudsmateriale bliver så godt som muligt.
Særligt skolekørsel — delaftale 1
Ordregiver er ifølge Folkeskolelovens § 26 forpligtet til at befordre elever til og fra undervisning. Der er tale om befordring af elever i alderen fra 5 år og opefter, som ikke har mulighed for at anvende offentlige befordringsmidler.
Delaftalen omfatter:
— -Børn med kørselsbehov
— -Børn til særlige foranstaltninger/specialklasser
Særligt anden rutekørsel for Børn og Kultur — delaftale 2
Under delaftale 2 er kørsel af skolebørn og daginstitutioner, der i høj grad sker efter at delaftale 1's kørsel er foretaget, dvs. tidligst fra kl. 8:00. På samme vis forventes kørslen at være afsluttet kl. 15:00. Dog skal kørsel af modtagerklasser ske til samme tider, som delaftale 1.
Dagtilbud har i perioder kørsel til udflytterbaser, enten som en fast del af dagtilbuddet, eller hvor der eksempelvis sker renovering og ombygning af en institution. Der er som udgangspunkt behov for mellem 1 og 3 busser til denne kørsel.
Aftalen omfatter således:
— -Børn til modtagerklasser
— -Børn til sproggrupper
— -Idrætskørsel
— -Svømmekørsel
— -Børn til udflytterbaser.
Esbjerg Kommune vil gerne opfordre alle potentielle tilbudsgivere om at kommentere høringsmaterialet, så det udbudsmateriale, som forventes at blive bekendtgjort i starten af det nye år, bliver så godt som muligt.
Ideer til optimeringstiltag, kommentarer til hvad der vurderes som værende fordyrende elementer, forslag til justeringer, der kan optimere kontrakten for tilbudsgiver og lignende vil være værdifulde for den videre proces.
Særligt ønskes kommentarer på økonomistrukturen samt køretøjernes alder.
Fristen for fremsendelse af høringssvar er tirsdag d. 19.12.2017 og skal ske via Mercell. Hvis tilbudsgiver har ønske om et møde, hvor kommentarerne kan uddybes, påføres det blot svarene og der inviteres hertil.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger