23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 032-070682
Offentliggjort
15.02.2018
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

MOVIA

A17 - Udbud af almindelig rutekørsel


MOVIA

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
MOVIA
29896569
Gammel Køge Landevej 3
Valby
2500
Danmark
Kontaktperson: Anja Olsen
Telefon: +45 36131616
E-mail: aha@moviatrafik.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8e17ceac-36aa-4e61-ad8a-d1a805778fb1/homepage

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8e17ceac-36aa-4e61-ad8a-d1a805778fb1/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8e17ceac-36aa-4e61-ad8a-d1a805778fb1/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8e17ceac-36aa-4e61-ad8a-d1a805778fb1/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

A17 - Udbud af almindelig rutekørsel

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbud af almindelig rutekørsel svarende til driften af ca. 290 000 køreplantimer pr. år og 73 driftsbusser. Omfanget kan forventes ændret, idet vi på grund af Nyt Bynet modtager endelig trafikbestilling 1. maj 2018. Kørslen udbydes i 6 enheder. Der vil blive indgået kontrakt med forventet driftsstart juli til december 2019.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 2 450 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakter, der kombinerer de følgende delkontrakter eller grupper af delkontrakter:

Der kan afgives kombinationstilbud på enhed 1 og 2. Der kan endvidere afgives tilbud på op til 3 enheder indenfor enhederne 4, 5 og 6. Samme enhed inden for enhederne 4, 5 og 6 kan indgå i flere kombinationstilbud (4 og 5, 4 og 6, 5 og 6 og/eller 4, 5 og 6).

Der kan afgives bud på alle delaftaler og der er ikke en begrænsning på antallet af delaftaler, en tilbudsgiver kan blive tildelt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 1

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje - 2A. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

Idet vi på grund af Nyt Bynet modtager endelig trafikbestilling 1. maj 2018, forbeholder vi os retten til i maj 2018, at ændre udbudsmaterialets udbudsgrundlag (vognplaner/afregningsark) i forhold til endelig driftsomfang (timer og busser) mv.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 850 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 120
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 2 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer med busser). Referencerne skal være for opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven skal være afsluttet højst 3 år før ansøgningsfristen eller fortsat være igangværende. Udvælgelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Tilbudsgiverne skal afgive indledende tilbud på en option, som består i, at der (som alternativ til basispakken) ved kabineopvarmningen gerne må være udledning af NOx, partikler eller andre lokale emissioner. Således kan diesel- eller gasfyr benyttes som varmekilde.

Tilbudsgiverne skal afgive indledende tilbud på en option, som består i, at der (som alternativ til basispakken) i alle nye busser skal være taglemme, som skal kunne reguleres automatisk i forhold til at skabe det bedst mulige indeklima.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med en væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 2

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje - 18. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

Idet vi på grund af Nyt Bynet modtager endelig trafikbestilling 1. maj 2018, forbeholder vi os retten til i maj 2018, at ændre udbudsmaterialets udbudsgrundlag (vognplaner/afregningsark) i forhold til endelig driftsomfang (timer og busser) og evt. ruteføring mv.

På grund af usikkerhed om det præcise driftsstarts tidspunkt for Nyt Bynet forbeholder vi os retten til at tilpasse driftsstart, jf. udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 740 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 120
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 2 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer med busser). Referencerne skal være for opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven skal være afsluttet højst 3 år før ansøgningsfristen eller fortsat være igangværende. Udvælgelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Tilbudsgiverne skal afgive indledende tilbud på en option, som består i, at der (som alternativ til basispakken) ved kabineopvarmningen gerne må være udledning af NOx, partikler eller andre lokale emissioner. Således kan diesel- eller gasfyr benyttes som varmekilde.

Tilbudsgiverne skal afgive indledende tilbud på en option, som består i, at der (som alternativ til basispakken) i alle nye busser skal være taglemme, som skal kunne reguleres automatisk i forhold til at skabe det bedst mulige indeklima.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med en væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 3

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK01
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje - 350S. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

Idet vi på grund af Nyt Bynet modtager endelig trafikbestilling 1. maj 2018, forbeholder vi os retten til i maj 2018, at ændre udbudsmaterialets udbudsgrundlag (vognplaner/afregningsark) i forhold til endelig driftsomfang (timer og busser) mv.

På grund af usikkerhed om det præcise driftsstarts tidspunkt for Nyt Bynet forbeholder vi os retten til at tilpasse driftsstart, jf. udbudsmaterialet.

Delaftalen udbydes med to forskellige løsninger, der begge kan afgives tilbud på. Tilbuddene vil være sideordnede.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 150 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 2 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer med busser). Referencerne skal være for opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven skal være afsluttet højst 3 år før ansøgningsfristen eller fortsat være igangværende. Udvælgelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med en væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 4

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK01
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne - 147, 156 157. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 200 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 120
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 2 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer med busser). Referencerne skal være for opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven skal være afsluttet højst 3 år før ansøgningsfristen eller fortsat være igangværende. Udvælgelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Tilbudsgiver skal afgive tilbud på en optionspakke bestående i, at Movia, som alternativ til kørsel med nulemissionsmateriel, kan vælge, at driften udføres med fossilfrit materiel, så som HVO, biogas,(el eller brint). Optionen har en kontraktlængde på 72 måneder og kan forlænges med op til 6 år.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med en væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 5

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK01
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne - 158, 163 og 217. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 140 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 6 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer med busser). Referencerne skal være for opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven skal være afsluttet højst 3 år før ansøgningsfristen eller fortsat være igangværende. Udvælgelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med en væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 6

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK01
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne - 155, 165, 167 og 168. Dette kan justeres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

Idet vi på grund af Nyt Bynet modtager endelig trafikbestilling 1. maj 2018, forbeholder vi os retten til i maj 2018, at ændre udbudsmaterialets udbudsgrundlag (vognplaner/afregningsark) i forhold til endelig driftsomfang (timer og busser) mv.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 370 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 6 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer med busser). Referencerne skal være for opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven skal være afsluttet højst 3 år før ansøgningsfristen eller fortsat være igangværende. Udvælgelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med en væsentlig usikkerhed.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ansøger (for selskaber den ansvarlige leder) skal opfylde de kvalifikationskrav, der følger af lov om buskørsel (lovbekendtgørelse nr. 1050 af 12. november 2012 med senere ændringer) og have tilladelse fra Trafik- Bygge- og Boligstyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring (Vognmandstilladelse).

Ansøger skal endvidere være optaget i CVR-registeret eller tilsvarende udenlandsk register.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal på ansøgningstidspunktet være i besiddelse af sædvanlig erhvervsansvarsforsikring med en minimum dækningssum for personskade på 10 mio. DKK og en minimum dækningssum for tingskade på 2 mio. DKK pr. år.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Udbudslovens §§ 135-136, 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6, og 138 om udelukkelsesgrunde finder anvendelse. Ansøgere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En ansøger, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundene vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Movia fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser Tilbudsgivers pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.

Ansøgeren skal alene indgive det fælles europæiske udbudsdokument som foreløbigt bevis for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene og for at ansøgeren opfylder minimumskravene til egnethed.

Hvis ansøger er et konsortium eller baserer sin formåen på anden aktør, indsendes et fælles europæisk udbudsdokument for hver af deltagerne. Ingen af de økonomiske aktører må være omfattet af de ovennævnte udelukkelsesgrunde.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

100 000 DKK. ved indgåelse af kontrakt på enhederne 2-6 og 150 000 DKK pr bus ved indgåelse af kontrakt på enhed 1

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Der vil ske betaling i henhold til betalingsplanen i udbudsmaterialet.

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Konsortier vil skulle hæfte solidarisk og ubegrænset for kontraktens opfyldelse.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse:

Tilbudsgivere for selskaber den ansvarlige leder, skal opfylde de kvalifikationskrav, der er anført i lovgivningen på området, og skal have tilladelse fra Trafik- og Byggestyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring.

III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der henvises til udbudsmaterialet.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 16/03/2018
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 19/03/2018
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 01/01/2019
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ansøgerne gøres opmærksom på, at der kan blive foretaget potentielt væsentlige ændringer i udbudsmaterialet som led i forhandlingerne, idet Movia forbeholder sig at forhandle alle dele af udbudsmaterialet, medmindre det udtrykkelig er angivet, at en del af udbudsmaterialet ikke vil blive gjort til genstand for forhandlinger.

Dette udbud eller dele heraf kan eventuelt annulleres eller udskydes, hvis der eksempelvis ikke kan opnås den fornødne bevillingsmæssige hjemmel. Ansøgerne betales ikke for udarbejdelse af anmodninger om deltagelse eller udarbejdelse af tilbud. Dette uanset en eventuel annullering.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Efter klagenævnsloven §7 stk. 1 skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt.

Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1.

Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager, senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til Klagenævnet, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
13/02/2018

Send til en kollega

0.047