23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 078-174342
Offentliggjort
21.04.2018
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Rigspolitiet

Vindere

Offentligt udbud af rammeaftale om levering af buskørsel af udlændinge

(07.07.2018)
Veddebus A/S
Bådehavnsgade 38
2450 København SV

Offentligt udbud af rammeaftale om levering af buskørsel af udlændinge


Rigspolitiet

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Rigspolitiet
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Simon Høtoft Nielsen
Telefon: +45 61975626
E-mail: NNI029@POLITI.DK
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.politi.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=209785&B=RIGSPOLITIET
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=209785&B=RIGSPOLITIET
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Offentligt udbud af rammeaftale om levering af buskørsel af udlændinge

Sagsnr.: 2018-310-227
II.1.2) Hoved-CPV-kode
60100000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Rigspolitiet udbyder hermed Rammeaftale om levering af buskørsel af udlændinge mellem Asylcenter Avnstrup og Udlændinge Center Nordsjælland (UCN).

Baggrunden er, at der i aftalen om Finansloven er forudsat, at der skal etableres en busordning mellem Center Avnstrup og Udlændinge Center Nordsjælland (UCN) i Birkerød, som kan benyttes af udlændinge, der er indkvarteret på Avnstrup. Det er endvidere forudsat, at der skal være busafgang dagligt fra henholdsvis Avnstrup og UCN.

Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre økonomiske enheder for opfyldelse af krav om økonomisk og finansiel formåen så hæfter denne eller disse økonomiske enheder solidarisk for Rammeaftalens gennemførelse.

Ordregiver vurderer, at der kan opnås økonomiske fordele i form af stordriftsfordele og økonomiske fordele i form af reducerede omkostninger forbundet med den efterfølgende kontraktadministration ved ikke at opdele Rammeaftalen i delaftaler jv. Udbudslovens §149, stk. 2.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rigspolitiet udbyder hermed Rammeaftale om levering af buskørsel af udlændinge mellem Asylcenter Avnstrup og Udlændinge Center Nordsjælland (UCN).

Baggrunden er, at der i aftalen om Finansloven er forudsat, at der skal etableres en busordning mellem Center Avnstrup og UCN i Birkerød, som kan benyttes af udlændinge, der er indkvarteret på Avnstrup. Det er endvidere forudsat, at der skal være busafgang dagligt fra henholdsvis Avnstrup og UCN.

Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre økonomiske enheder for opfyldelse af krav om økonomisk og finansiel formåen så hæfter denne eller disse økonomiske enheder solidarisk for Rammeaftalens gennemførelse.

Ordregiver vurderer, at der kan opnås bedre priser og økonomiske fordele i form af stordriftsfordele og økonomiske fordele i form af reducerede omkostninger forbundet med den efterfølgende kontraktadministration ved ikke at opdele Rammeaftalen i delaftaler jv. Udbudslovens §149, stk. 2.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Med et skriftligt varsel på mindst tre (3) måneder før udløb af den ordinære aftaleperiode kan Kunden forlænge løbetiden med tolv (12) måneder.

I forlængelsesperioden er Kunden berettiget til med et skriftligt varsel på mindst tre (3) måneder før udløb at forlænge løbetiden med yderligere tolv (12) måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Nærværende rammeaftale vedrører såkaldt ”speciel rutekørsel”, dvs. rutekørsel, hvor der kun befordres bestemte kategorier af personer, jf. § 19, stk. 2, nr. 2, i trafikselskabsloven (LKB nr. 323 af 20.3.2015). Kørslen er undtaget fra kravet om tilladelse til rutekørsel, jf. § 20, stk. 3. For at udføre sådan kørsel skal virksomheden have tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring i henhold til busloven. Bemærk, at tilbudsgiver oplyser i ESPD om tilbudsgiver har tilladelse til erhversmæssig befordring.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 051-112985
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 28/05/2018
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 28/05/2018
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver har brugt den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 vedr. konkurs mv. i anvendelse. Før ordregivers tildeling af Rammeaftalen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele Rammeaftalen, fremlægge dokumentation i henhold til § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. §159, stk. 2.

Ordregiver henviser til Konkurrence - og Forbrugerstyrelsens vejledning om ESPD og dokumentation for vejledning:

https://www.kfst.dk/media/46438/espd-dokumentation-og-ecertis.pdf

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/04/2018

Send til en kollega

0.052