Fakta om udbudet
Udbyder
Trafikselskabet Movia
FR11 - Udbud af Flextrafik Rute
Trafikselskabet Movia
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
29896569
Gammel Køge Landevej 3
Valby
2500
Danmark
Kontaktperson: Terkel Toftager Larsen
Telefon: +45 36131742
E-mail: tel@moviatrafik.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f56cedcf-342e-4c94-85f8-c5c2d2ff3693/homepage
Del II: Genstand
FR11 - Udbud af Flextrafik Rute
Dette udbud af Flextrafik Rute omhandler specialkørsel af borgere fra beskyttede værksteder, dagtilbud og lign., hvor der foreligger et fast kørselsmønster. Udbuddet er opdelt i 43 delaftaler og omfatter kørsel i kommuner i Region Hovedstaden og Region Sjælland. Den samlede kørselsmængde i de 43 delaftaler vurderes at være ca. 540 000 timer årligt, af ca. 1 900 brugere. Det er et generelt krav, at chaufførerne har forståelse for og accept af brugergruppen og er uddannet til de særlige opgaver, som ansvaret for kørsel med handicappede indebærer. Operatøren skal kunne varetage ruteplanlægning og kommunikationen med institutioner og forældre/pårørende på et højt serviceniveau, således at kørslen udføres efter gældende servicekriterier og i forhold til de enkelte institutioners krav til kørslens udførelse. Stort set alle brugere kræver fast chaufførteam.
Dette udbud af Flextrafik Rute omhandler specialkørsel af borgere fra beskyttede værksteder, dagtilbud og lign., hvor der foreligger et fast kørselsmønster. Udbuddet er opdelt i 43 delaftaler og omfatter kørsel i kommuner i Region Hovedstaden og Region Sjælland. Den samlede kørselsmængde i de 43 delaftaler vurderes at være ca. 540 000 timer årligt, af ca. 1 900 brugere. Det er et generelt krav, at chaufførerne har forståelse for og accept af brugergruppen og er uddannet til de særlige opgaver, som ansvaret for kørsel med handicappede indebærer. Operatøren skal kunne varetage ruteplanlægning og kommunikationen med institutioner og forældre/pårørende på et højt serviceniveau, således at kørslen udføres efter gældende servicekriterier og i forhold til de enkelte institutioners krav til kørslens udførelse. Stort set alle brugere kræver fast chaufførteam.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Specialkørsel af børn, unge og øvrige borgere (Flextrafik Rute)
Del VI: Supplerende oplysninger
Trafikselskabet Movia (”Movia”) har besluttet at annullere FR11 - Udbud af Flexrute med ud-budsbekendtgørelse nr. 2018/S 044-096952, idet Movia har konstateret visse uhensigtsmæssigt formulerede krav til visse vogntyper i udbudsbetingelserne.
Det er Movias opfattelse, at formuleringen af de pågældende krav muligvis kan have givet anledning til tvivl blandt tilbudsgiverne og forringet konkurrencen under udbuddet, ligesom de kan have ført til, at tilbud er baseret på en ikke-optimal anvendelse af materiel.
Movia har derfor besluttet at annullere udbuddet med henblik på genudbud, hvor der vil blive revideret i kravene.
Movia forventer at gennemføre et genudbud snarest muligt.
I forbindelse med et eventuelt genudbud skal interesserede tilbudsgivere indsende en ny fortrolighedserklæring til Movia, for at modtage dataarket uden ekstraheringer.
Movia gør opmærksom på, at udbuddet annulleres for så vidt angår samtlige delaftaler omfattet af udbuddet.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager, senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til Klagenævnet, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk