Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Udbud af levering af opbygning og indretning af 3 sprøjter til Østjyllands Brandvæsen I/S
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
55133018
Bautavej 1
Århus V
8210
Danmark
Kontaktperson: Vibeke Hedelund Pedersen
Telefon: +45 41855831
E-mail: vhp@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/86457539.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.aarhus.dk/kommune
Del II: Genstand
Udbud af levering af opbygning og indretning af 3 sprøjter til Østjyllands Brandvæsen I/S
Udbuddet omfatter levering af opbygning og indretning af 3 sprøjter til Østjyllands Brandvæsen I/S som beskrevet i afsnit 6 ("Kravspecifikation" i udbudsbetingelserne).
Aarhus.
Disse udbudsbetingelser omfatter de krav, der stilles til tilbudsgivere, som ønsker at komme i betragtning som leverandør til Østjyllands Brandvæsen I/S inden for området:
Levering af opbygning og indretning af 3 stk. sprøjter i henhold til kravspecifikationen (udbudsbetingelsernes afsnit 6).
Aftalen omfatter endvidere mulighed for tilkøb af ekstra produkter (optioner), jf. udbudsbetingelsernes afsnit 6.
Østjyllands Brandvæsen I/S leverer selv (indkøber på eksisterende rammeaftale) de chassisser, som skal bruges til opbygningen, så disse er ikke en del af udbuddet. Chassiset til opbygning af de 3 sprøjter forventes at stå klar primo januar 2019 (for en specifikation af chassiset, henvises til afsnit 6.2. "Chassis" i udbudsbetingelserne).
Østjyllands Brandvæsen I/S prækvalificerer på baggrund af ovenstående udelukkelsesgrunde og egnethedskriterier. Såfremt der er flere ansøgere, end det antal der kan prækvalificeres, der ikke er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene samt opfylder minimumskravene til egnethed, prækvalificeres de ansøgere der bedst muligt opfylder nedenstående udvælgelseskriterier:
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i en helhedsvurdering af, hvilke 4 ansøgere, der på baggrund af de adspurgte informationer i afsnit 6.2, vurderes bedst egnede i forhold til den udbudte kontrakt, idet der ved udvælgelsen dog vil blive lagt særlig vægt på de mest sammenlignelige og mest relevante referencer, vurderet på grundlag af den vedlagte referenceliste for udførelsen af leverancer.
Som option er: mulighed for tilkøb af ekstra produkter, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 6.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Kontrakten indeholder en klausul om etik og socialt ansvar.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde gælder også følgende: Øvrige udelukkelsesgrunde:
Har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område Er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling. Aarhus Kommune kan påvise, der i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgivers integritet. Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning. Aarhus Kommune kan påvise, der væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt. Aarhus Kommune kan påvise, der uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk