23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 106-241506
Offentliggjort
06.06.2018
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

50.86 Biler


Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
17472437
H. C. Hansens Gade 4
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Maria Brøchner Tødt
E-mail: mbt@ski.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.ski.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/7e24af61-37bd-4637-87d5-56c208ed393b/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Indkøbscentral

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

50.86 Biler

Sagsnr.: 50.86
II.1.2) Hoved-CPV-kode
34100000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

SKI udbyder et dynamisk indkøbssystem (50.86 Biler), der omfatter følgende kategorier:

1) Personbiler;

2) Arbejdsbiler;

3) Andre køretøjer;

4) Operationel leasing (af køretøjer omfattet af kategori 1-3)

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 470 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34110000
34120000
34130000
34300000
34400000
34900000
34200000
66110000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Danmark.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

SKI udbyder et dynamisk indkøbssystem vedrørende fabriksnye biler og andre køretøjer.

Et dynamisk indkøbssystem er en indkøbsmetode, hvor man som økonomisk aktør kan ansøge om optagelse i systemet, det sker ved, at man som økonomisk aktør bliver prækvalificeret som deltager i systemet. Når en økonomisk aktør er blevet prækvalificeret som deltager i systemet, kan deltageren afgive tilbud på konkrete indkøb, der måtte blive offentliggjort i det dynamiske indkøbssystem. Et dynamisk indkøbssystem skal være elektronisk understøttet og det er via denne elektroniske platform, at deltagerne vil modtage besked om konkrete indkøb i systemet.

Det dynamiske indkøbssystem er overordnet inddelt i 4 bil/køretøjstype kategorier:

1) Personbiler;

2) Arbejdsbiler;

3) Andre køretøjer og

4) Operationel leasing.

Systemets kategorier ligger fast og der kan ikke tilføjes yderligere kategorier i systemets løbetid. Indholdet af kategorierne er dog dynamisk, således at nye teknologier og lignende kan placeres i de fastsatte kategorier.

En økonomisk aktør kan ansøge om optagelse i en, flere eller alle af de 4 nedenfor beskrevne kategorier.

Systemets kategorier er afgrænset i forhold til hinanden ud fra indregistreringskategorierne beskrevet i den til enhver tid gældende bekendtgørelse om detailforskrifter for køretøjers indretning og udstyr, jf. lovbekendtgørelse nr. 9316 af 3.3.2006 med undtagelse af følgende indregistreringskategorier M3, N2 og N3:

Kategori 1) Personbiler – indregistreringskategori M1.

Eksempelvis:

- Mikrobiler,

- Minibiler,

- Små personbiler,

- Mellemklasse personbiler,

- Store personbiler,

- Små stationcars,

- Mellemklasse stationcars,

- Store stationcars,

- Mini MPV,

- Kompakt MPV,

- MPV 7-sæder,

- 4X4.

Kategori 2) Arbejdsbiler – indregistreringskategori M2 og N1.

Eksempelvis:

- Korte vans,

- Lange vans,

- Mini busser,

- Firehjulstrukne ladvogne med enkeltkabine,

- Firehjulstrukne ladvogne med dobbeltkabine,

- Kassebiler med enkeltkabine,

- Chassisbiler med enkeltkabine,

- Chassisbiler med dobbeltkabine,

- Varebil,

- Varevogn.

Kategori 3) Andre køretøjer – Køretøjer der ikke er omfattet af øvrige kategorier i systemet (kategori 1-2).

Eksempelvis:

- Knallert,

- Scooter,

- Motorcykler,

- Snescootere,

- Traktor,

- Motorredskab,

- Påhængskøretøj,

- Traktorpåhængsvogn,

- Påhængsvogn.

Kategori 4) Operationel leasing – Køretøjer omfattet af kategori 1-3:

Kategorien for operationel leasing angår biler- og køretøjstyper omfattet af kategori 1-3, men som operationelt leases.

Fælles for kategori 1-3 gælder at kategorien også indeholder miljøbiler dvs. biler med drivmidler som el, brint, gas, hybrid mv.

Fælles for kategori 1-4 gælder at kategorien også indeholder diverse aftaler om reservedele, reparation, service og opbygninger.

II.2.5) Tildelingskriterier
Omkostningskriterium - Navn: Omkostninger / Vægtning: 100 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Der blev oprettet et dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 197-404566
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 50.86
Betegnelse:

SKI's indrapportering af Konkret indkøb fra Søfartsstyrelsen (1. kvartal 2018):

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
31/03/2018
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Skandinavisk Motor Co. A/S
70515113
Park Allé 355
2605 Brøndby
2605
Danmark
NUTS-kode: DK
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 233 943.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 50.86
Betegnelse:

SKI's indrapportering af Konkret indkøb fra Søfartsstyrelsen (1. kvartal 2018):

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
31/03/2018
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Autonorden A/S
71323919
Bjørnbaksvej 5
Kastrup
2770
Danmark
NUTS-kode: DK
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 342 317.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 50.86
Betegnelse:

SKI's indrapportering af Konkret indkøb fra Svendborg Kommune (1. kvartal 2018):

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
31/03/2018
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Toyota Danmark
48456316
Dynamovej 10
Søborg
2860
Danmark
NUTS-kode: DK
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 124 002.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 50.86
Betegnelse:

SKI's indrapportering af Konkret indkøb fra Favrskov Kommune (1. kvartal 2018):

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
31/03/2018
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Mogens Christensen Viborg A/S
41928611
Marsk Stigs Vej 3
Viborg
8800
Danmark
NUTS-kode: DK
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 187 460.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 50.86
Betegnelse:

SKI's indrapportering af Konkret indkøb fra Favrskov Kommune (1. kvartal 2018):

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
31/03/2018
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Toyta Danmark
48456316
Dynamovej 10
Søborg
2860
Danmark
NUTS-kode: DK
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 1 430 500.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 50.86
Betegnelse:

SKI's indrapportering af Konkret indkøb fra Favrskov Kommune (1. kvartal 2018):

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
31/03/2018
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Via Biler A/S
44883112
Axel Kiers Vej 13
Højbjerg
8270
Danmark
NUTS-kode: DK
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 795 036.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 50.86
Betegnelse:

SKI's indrapportering af Konkret indkøb fra Ringkøbing-Skjern Kommune (1. kvartal 2018):

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
31/03/2018
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
G. Bech-Hansen A/S
30098315
Enghavevej 21
Ringkøbing
6950
Danmark
NUTS-kode: DK
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 615 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Nærværende bekendtgørelse er SKI's indrapportering af konkrete indkøb foretaget i 1. kvartal i SKI's dynamiske indkøbssystem for biler 50.86.

Ad) II.2.5) Tildelingskriterier - SKI dynamiske indkøbssystem er ikke opdelt i delaftaler, men i kategorier med 2 forskellige tildelingskriterier:

1) Omkostninger;

2) Bedste forhold mellem pris og kvalitet.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen, jf. § 7, stk. 2, nr. 2 Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12.5.2010 med senere ændringer).

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4.

Klageren skal angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på:

https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrene- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: https://www.kfst.dk/

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
04/06/2018

Send til en kollega

0.078