Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
TeleCare Nord v/Region Nordjylland
Vindere
Udbud med forhandling af rammeaftale omhandlende service - og logistikydelser for TeleCare Nord
(20.03.2019)
Atea A/S
Lautrupvang 6
2750 Ballerup
Udbud med forhandling af rammeaftale omhandlende service- og logistikydelser for TeleCare Nord
TeleCare Nord v/Region Nordjylland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29190941
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Ø
9220
Danmark
Kontaktperson: Casper Uldbjerg
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rn.dk/sundhed/til-sundhedsfaglige-og-samarbejdspartnere/telecare-nord.dk/
Internetadresse for køberprofilen: http://www.rn.dk/sundhed/til-sundhedsfaglige-og-samarbejdspartnere/telecare-nord
Del II: Genstand
Udbud med forhandling af rammeaftale omhandlende service- og logistikydelser for TeleCare Nord
TeleCare Nord udbyder rammeaftale om levering af Driftsydelser, Logistik- og Serviceydelser i relation til TeleCare Nords drift af tværsektorielle telemedicinske forløb på vegne af Region Nordjylland og de 11 nordjyske kommuner.
Leverandøren skal yde Driftsydelser, Logistik- og Serviceydelser for TeleCare Nord i henhold til de sundhedsfaglige medarbejdere ved regionen og de 11 kommuners løbende bestilling af opsætning af TeleKit ved ny-henvist Borger, udskiftning af TeleKit ved Borger og nedtagning af TeleKit, når Borger ikke længere er i et Telemedicinsk forløb.
Således skal Leverandøren:
— håndtere lager og assetregister,
— disponere på vegne af TeleCare Nord overfor leverandører af IT-devices og Telemedicinske Devices,
— pakke og klargøre TeleKits,
— levere, opsætte og eventuelt oplære Borger i anvendelse af TeleKit,
— udskifte og nedtage TeleKit ved Borger.
Driftsydelser, Logistik- og Serviceydelser er nærmere beskrevet i Rammeaftalebilag 4.
TeleCare Nord er etableret som et tværsektorielt samarbejde mellem Region Nordjylland, de 11 nordjyske kommuner og de alment praktiserende læger i Nordjylland.
TeleCare Nord varetager på vegne af samarbejdets partnere det daglige driftsansvar for afvikling og understøttelse af tværsektorielle telemedicinske forløb.
Formålet med Rammeaftalen er at sikre en ensartet, stabil og fælles service- og logistikløsning for alle deltagende parter i TeleCare Nord, hvor Sundhedsfaglige og Borgere skal opleve en høj kvalitet i leverancerne, uanset hvor Borger bor. Det bærende princip er et fælles sammenhængende patientforløb, med fælles ydelser og løsninger i Nordjylland.
Leverandøren får en nøglerolle i den daglige drift af de Telemedicinske forløb i Nordjylland, da Leverandøren bliver ansvarlig for at sikre, at Borgere som tilmeldes et Telemedicinsk forløb får en god opstart med en punktlig leverance af TeleKit og opsætning og eventuel oplæring i anvendelse af TeleKit på Borgers egen bopæl.
Leverandøren skal således håndtere bestillinger fra ca. 100 Sundhedsfaglige i samtlige 11 kommuner og fra Region Nordjylland.
TeleCare Nord har pr. 1.8.2018 ca. 1 050 Borgere i Nordjylland som modtager telemedicinsk hjemmemonitorering via et TeleKit.
Borgerne sender 1 til 2 gange om ugen deres telemedicinske data til en Sundhedsfaglig i kommunen eller på hospitalet, som vurderer data og tager stilling til, om der er behov for en intervention.
Tilbuddet om et Telemedicinsk forløb omfatter på udbudstidspunktet hhv.
— Ca. 900 Borgere med KOL, hvilket er i fast drift i hele Nordjylland, og
— Ca. 150 Borgere med hjertesvigt, som løber som et projekt frem mod sommer 2019, hvor der forinden tages stilling til fortsættelse. Borgere med hjertesvigt er omfattet af Option 1 – Overtagelsesleverancer af Hjerte TeleKit.
Gennemsnitsalderen for Borgere med KOL ligger på ca. 70 år. Størstedelen bor i eget hjem. Enkelte bor på plejecenter og modtager hjemmemonitorering her. Målgruppen for tilbuddet om Telemedicinsk forløb omfatter primært borgere med svær KOL. Funktionsniveauet hos denne gruppe er ofte meget nedsat med mange begrænsninger i dagligdagen til følge.
For Borgere med hjertesvigt er der en større variation i alder, men der er ofte også tale om ældre Borgere. Som ved KOL kan hjertesvigt ofte have negative konsekvenser for borgerens funktionsniveau og livskvalitet.
Overtagelsesprojektet omfatter ombytning af de eksisterende teknisk forældede TeleKit, som i dag anvendes til Borgere i Telemedicinske forløb, og som er placeret hjemme ved Borgeren, enten i eget hjem eller anden form for plejebolig.
Leverandøren skal således som en del af Overtagelsesprojektet håndtere hjemtagning af eksisterende TeleKit og erstatning af dette med nyt klargjort TeleKit, en såkaldt Overtagelsesleverance, hvor nyt TeleKit leveres, opsættes og Borger oplæres i anvendelse af dette, indenfor milepælen fastsat i Rammeaftalebilag 1 for de ca. 900 Borgere med KOL i hele Nordjylland, som er i et Telemedicinsk forløb.
Såfremt TeleCare Nord i forbindelse med afklaringsfasens gennemførelse antager Option 1, skal Leverandøren tilsvarende foretage udskiftning af TeleKit ved ca. 150 Borgere med hjertesvigt indenfor milepælen angivet i Rammeaftalebilag 1.
Overtagelsesprojektet forventes gennemført med ombytning af de ved Rammeaftalens indgåelse eksisterende TeleKit kommunevis, eventuelt efter postnummer, i et aftalt ”rul”, hvor Leverandøren på fastsatte køredage og efter kørelister besøger Borgerne og foretager udskiftning af TeleKit.
Efter Overtagelsesprojektet har TeleCare Nord fået udskiftet samtlige eksisterende teknisk forældede TeleKit i drift med nye opdaterede TeleKit, som kan understøtte den forventede udvikling i telemedicinske ydelser i regi af TeleCare Nord i Rammeaftalens løbetid.
Efter Overtagelsesprojektets gennemførelse skal Leverandøren yde Driftsydelser, Logistik- og Serviceydelser i henhold til Rammeaftalen.
TeleCare Nord kan yderligere forlænge Rammeaftalen i op til 12 måneder, med 6 måneder ad gangen. TeleCare Nord skal senest tage initiativ til eventuel forlængelse tre (3) måneder før Rammeaftalens ordinære udløb.
Blandt de Ansøgere, der har indsendt en ansøgning inden for tidsfristen i punkt IV.2.2 og opfylder dokumentationskravene i punkt III.1.1, udvælges på et objektivt og sagligt grundlag op til fire (4) Ansøgere, som opfordres til at afgive tilbud, såfremt der modtages flere end fire (4) konditionsmæssige og egnede ansøgninger.
Såfremt der ikke modtages ovenstående antal konditionsmæssige og egnede ansøgninger, vil TeleCare Nord udvælge de Ansøgere der er konditionsmæssige og egnede, så længe TeleCare Nord vurderer, at antallet af udvalgte Ansøgere kan sikre en tilstrækkelig konkurrence om opgaven.
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til den udbudte rammeaftale vurderet på baggrund af de efterspurgte referencer, jf. punkt III.1.3 som ud fra TeleCare Nords konkrete vurdering, vurderes at beskrive bedst egnethed i forhold til den konkrete udbudte opgave.
Dette vil blive blandt andet blive vurderet på baggrund af ansøgers beskrivelse af, hvorledes nedenstående i videst mulige omfang er opfyldt:
- De leverede serviceydelser under referencerne, er sammenlignelige med ydelserne beskrevet i punkt II.2.4,
- De leverede ydelser under referencerne afspejler den fagmæssige bredde som ydelserne i punkt II.2.4 forudsætter,
- Referencerne angår et længerevarende samarbejde med referencen. Med længerevarende menes samarbejde i mere end 12 måneder,
- De leverede ydelser under referencerne er gennemført i en kontekst svarende til den i punkt II.2.4 beskrevne.
Bemærk, at såfremt der oplyses referencer, der er afsluttet (engagementet med kunden er ophørt) mere end tre (3) år regnet fra ansøgningsfristens udløb, vil der i evalueringen blive set bort fra disse referencer. For referencer med en startdato, der ligger mere end tre (3) år før ansøgningsfristens udløb, bemærkes det endvidere, at TeleCare Nord alene vil vurdere på de ydelser (delopgaver) under referencen, som Ansøger har løst inden for de seneste tre (3) år regnet fra ansøgningsfristens udløb. I sådanne tilfælde bør Ansøger derfor udspecificere indholdet af referencen, så det tydeligt fremgår, hvilke ydelser (delopgaver) der er afsluttet og dermed løst inden for de seneste tre (3) år.
Der foretages en samlet vurdering af de oplyste referencer, hvorfor de enkelte referencer ikke nødvendigvis isoleret betragtet skal omfatte alle ovenstående forhold.
Udover TeleCare Nords mulighed for at forlænge Rammeaftalen, jf. II.2.7 omfatter udbuddet følgende option:
- Rammeaftalen indeholder en (1) option,
- Rammeaftalebilag 3, punkt 1.1.1 beskriver optionen ”Option 1 – Overtagelsesleverancer af Hjerte TeleKit”, som TeleCare Nord kan vælge at lade indgå som en del af Overtagelsesprojektet i øvrigt, i henhold til Rammeaftalen og Rammeaftalebilag 3.
Optionen kan antages af TeleCare Nord i forbindelse med afklaringsfasen i henhold til Rammeaftalens punkt 3, eller antages efter Overtagelsesdagen, jf. Rammeaftalebilag 1.
1) Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele rammeaftalen på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger;
2) Forhandlingen forventes gennemført som et kortvarigt forløb, hvor der forhandles om forbedringer og præciseringer på baggrund af de indledende tilbud samt muligheden for at optimere udbudsmaterialet;
3) Ordregiver vil ikke yde vederlag til deltagerne i forhandlingerne.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgningen skal bestå af Det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD), hvor de efterspurgte informationer jf. punkt III.1.2 og III.1.3 skal oplyses. ESPD'et er også en egen-erklæring, der fungerer som foreløbigt bevis for, at Ansøger, Andre Enheder eller Sammenslutningen opfylder kriterierne med hensyn til udelukkelse, egnethed og udvælgelse. Disse oplysninger skal senere verificeres jf. Udbudsbetingelsernes punkt 3.1.
Ansøger udfylder ESPD’et i TenderKONNECT via ”Udfyld ESPD” i henhold til de efterspurgte oplysninger i punkt III.1.2 og III.1.3. Dokumentet kan gemmes undervejs ved at klikke på ”Gem ESPD”.
Andre Enheder eller Sammenslutninger skal anvende ligeledes udfylde et ESPD.
Der henvises i denne forbindelse til kapitel 3 i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning "ESPD-vejledning: "ESPD - Dokumentation og e-Certis”, der step for step beskriver, hvordan ESPD udfyldes korrekt og videreformidles til TeleCare Nord. Vejledningen kan hentes under følgende link: https://www.kfst.dk/media/46438/espd-dokumentation-og-ecertis.pdf
Der skal udfyldes følgende i ESPD’et:
Del II: Oplysninger om den økonomiske aktør:
- Punkt A: Oplysninger om den økonomiske aktør,
- Punkt B: Oplysninger om den økonomiske aktørs repræsentanter,
- Punkt C: Oplysninger om udnyttelse af Andre Enheders kapacitet (se nærmere i Udbudsbetingelsernes punkt 2.2.3),
- Punkt D: Oplysninger om anvendelse af underleverandører, jf. Udbudsbetingelsernes punkt 1.6.10.
Del III: Udelukkelsesgrunde
- Punkt A: Grunde vedr. straffedomme,
- Punkt B: Grunde vedr. betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger,
- Punkt C: Grunde, der vedrører insolvens, interessekonflikter eller forsømmelse i forbindelse med udøvelsen af erhvervet:
- -Tilbudsgiver skal bekræfte, at denne ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 - 3 og § 136. I modsat fald er Ordregiver forpligtet til at udelukke Tilbudsgiveren, jf. dog udbudslovens § 135, stk. 4 og 5,
- -Tilbudsgiver skal yderligere bekræfte, at denne ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelses-grunde, jf. udbudslovens § 137:
Nr. 2: ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende.
- Ansøgers samlede årsomsætning for de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår,
- Ansøger soliditetsgrad for de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår.
- Det er et mindstekrav, at ansøger for de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår har haft en gennemsnitlig årsomsætning på minimum 2 000 000 DKK,
- Det er et mindstekrav, at ansøger gennemsnitlig har haft en soliditetsgrad på minimum 10% baseret på de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår.
Ansøger bedes anføre de op til fem (5) referencer, som Ansøger finder mest sammenlignelig med nærværende udbud. Såfremt der oplyses flere referencer, vurderer TeleCare Nord alene på de første fem (5) senest påbegyndte anførte referencer.
Referencerne skal være udført inden for de seneste tre (3) år regnet fra datoen for ansøgningsfristens udløb.
TeleCare Nord vil se bort fra referencer der er ældre.
For referencer med startdato der er ældre, men hvor der er afsluttet ydelser (delopgaver) indenfor de seneste tre (3) år, vil TeleCare Nord alene vurdere på de ydelser (delopgaver), som Ansøger har løst inden for de seneste tre (3) år regnet fra ansøgningsfristens udløb. Det er Ansøgers ansvar at udspecificere indholdet af referencen, så det tydeligt fremgår, hvilke ydelser (delopgaver) det drejer sig om.
Referencerne bedes indeholde følgende:
Beskrivelse: Beskrivelse af opgaven/opgaverne med fokus på de elementer, som Ansøger mener gør referencen sammenlignelig med nærværende udbud. Se punkt II.2.9 i forhold til, hvad TeleCare Nord forstår som en sammenlignelig reference. Der kan desuden i beskrivelsen oplyses den/de periode(r), hvor opgaven har været udført (start- og slutdatoer).
Bemærk, at der ikke ønskes en løsningsbeskrivelse, men alene en beskrivelse af forhold som ansøger præsenterer og vurderer at gøre referencen sammenlignelig, jf. punkt II.2.9.
Beløb: Opgavens/opgavernes værdi i DKK, dvs. det beløb som kunden har betalt for at få udført opgaven/opgaverne.
Dato: Dato for opstart (startdato) samt dato for færdiggørelsen (slutdato) af den seneste opgave, der er anført under ”Beskrivelse”. Er opgaven ikke afsluttet angives slutdatoen som datoen for udfyldelse af ESPD’et.
Modtagere: Kundenavn inkl. kontaktperson og telefonnummer på denne.
Ansøger trykker på ”+” for at få mulighed for at udfylde flere referencer.
Ansøger har mulighed for at vedlægge supplement til besvarelsen, der ikke kan indeholdes i ESPD’et, f.eks. i form af billeder og illustrationer mv., jf. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens svar på: http://bedreudbud.dk/spoerg-eksperterne
Rammeaftalen indeholder regulering af bodsbestemmelser, forsikringsbestemmelser, misligholdelsesbeføjelser, sikkerhedskrav m.m.
Rammeaftalens punkt 1.6.12 indeholder en arbejdsklausul.
Der henvises i øvrigt til Rammeaftalen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet.
Beskrivelse af TenderKonnect:
- Alle spørgsmål skal stilles i TenderKonnect ved at klikke på ikonet ”+” under ”Spørgsmål”,
- Herefter udfyldes dialogboksen med henvisning og spørgsmålet. Ved at klikke på ”Send” fremsendesspørgsmålet til TeleCare Nord,
- TeleCare Nord besvarer spørgsmål ved at uploade et Spørgsmål & Svar-dokument under ”Dokumenter”. Her vil TeleCare Nord ligeledes angive eventuelle supplerende oplysninger.
Det er Tilbudsgivers eget ansvar at holde sig ajour med materialet i TenderKonnect.
I henhold til tidsplanen i udbudsbetingelsernes punkt 1.7 vil spørgsmål modtaget inden spørgefristen blive besvaret af TeleCare Nord, hvorimod spørgsmål modtaget efter spørgefristens udløb, alene vil blive besvaret, såfremt spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for TeleCare Nord at besvare spørgsmålet inden svarfristen.
Spørgsmål modtaget senere end 7 dage inden tilbudsfristen vil som udgangspunkt ikke blive besvaret.
Tekniske spørgsmål omkring brugen af TenderKonnect skal stilles til supporten: support@konnect.dk eller 7875 01 03.
Der afholdes et indledende informationsmøde for samtlige interesserede tilbudsgivere.
Informationsmødet finder sted:
Fredag den 5.10.2018, klokken 12:30 til 14:30.
Informationsmødet afholdes på følgende adresse:
Region Nordjylland
Regionshuset
Niels Bohrs Vej 30
9220 Aalborg Ø
På mødet gennemgås udbudsmaterialet og TeleCare Nords forventninger til Rammeaftalen samt gennemførelsen af udbuddet.
Såfremt tilbudsgiver ønsker at deltage på mødet, bedes tilbudsgiver hurtigst muligt meddele sin interesse samt navne på deltager ved fremsendelse af spørgsmål til TeleCare Nord via Systemet TenderKonnect.
TeleCare Nord vil dokumentere informationsmødet med et referat samt behandle eventuelt stillede spørgsmål og svar, jf. Udbudsbetingelsernes punkt 1.8.2.
Tilbudsgiver, Andre Enheder og Sammenslutninger, skal på Ordregivers opfordring, fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens § § 144 og 152 for de oplysninger, som er afgivet i ESPD’et. Nedenfor beskrives det, hvorledes denne dokumentation skal fremlægges.
Hvis Tilbudsgiver, Sammenslutningens deltagere eller Andre Enheder er fra Danmark fremlæggesdokumentationen i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen.
Serviceattesten må maksimalt være 12 måneder gammel regnet fra fristen for fremsendelse af Serviceattesten, som fastsat af Ordregiver i opfordringsskrivelsen.
Hvis Tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i Sammenslutningen eller Andre Enheder ikke er fra Danmark, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. e-Certis er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til e-Certis kanhentes under følgende link: https://www.kfst.dk/media/46438/espd-dokumentation-og-ecertis.pdf
Såfremt disses lande ikke udsteder de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed.
Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love.
3) Vedr. konsortier og enheder som ansøger baserer sin egnethed på Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode Tilbudsgiver om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse i flere tilbud ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige Tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende. Såfremt dette ikke kan godtgøres, forbeholder Ordregiver sig ret til at afvise sådanne Tilbudsgivere
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Finder ikke anvendelse
Danmark
Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov nr. 618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov nr. 1564 af 15.12.2015 (udbudsloven) fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
1) en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen;
2) Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbudinden:
2.1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
2.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4;
2.4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk