23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 185-418479
Offentliggjort
26.09.2018
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
02.11.2018 Kl. 12:00

Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=218496&B=DRS

Udbyder

Dansk Retursystem A/S

Vindere

Valgt firma

(06.02.2019)
Bring Cargo International A/S
2770 Kastrup

Transport af Genanvendeligt Materiale i form af PET og LDPE


Dansk Retursystem A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:


Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Dansk Retursystem A/S
25 49 61 40
Baldersbuen 1
Hedehusene
2640
Danmark
Kontaktperson: Indkøbschef Steen Aagaard
Telefon: +45 43323232
E-mail: SAA@dansk-retursystem.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.dansk-retursystem.dk/dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/290789

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=218496&B=DRS
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=218496&B=DRS
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Privatejet non-profit miljøvirksomhed
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Transport af Genanvendeligt Materiale i form af PET og LDPE

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60100000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Dansk Retursystem A/S (herefter DRS) udbyder en rammekontrakt vedrørende transport af genanvendeligt materiale i form af PET og LDPE. Den udbudte transport ordres udelukkende til DRS brug i forbindelse med transport af genanvendeligt materiale til modtagere, som befinder sig i forskellige lande. Levering af trailere til DRS lokationer indgår i rammekontrakten, således at DRS kan pakke dem med læs. Transporten er en løbende forpligtelse under hele kontraktperioden. Antallet af transporter følger behovet på markedet. Leverandøren/Tilbudsgivers ydelser er nærmere beskrevet i kravspecifikationen og rammekontrakt som er vedlagt udbudsmaterialet.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90512000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Rammekontrakten omfatter transport af genanvendeligt materiale i form af PET og LDPE, som ordres udelukkende til DRS' brug i forbindelse med transport fra DRS til modtagere, som DRS har indgået aftale med om at afsætte PET og LDPE til. Den udbudte transport omfatter ligeledes levering af trailer. Transporten starter fra en af DRS' 2 lokationer i Hedehusene og Løsning. Der kan forekomme ændring af ovenstående adresser i forbindelse med flytning, men ændringen vil ikke være væsentlig og dermed ikke påvirke Leverandørens transportopgave eller pris herfor. Leverandøren forpligter sig til at forestå det for DRS nødvendige antal transporter fra DRS' terminal til de af DRS anviste modtagere. Dette er en løbende forpligtelse under hele kontraktperioden, jf. rammekontraktens pkt. 4. Antallet af transporter følger behovet på markedet jf. kravspecifikationens pkt.10 og 11. Det er derfor udelukkende muligt at give et estimat på det forventede antal transporter, jf. kravspecifikationen. Leverandøren er ligeledes forpligtet til at levere tomme trailere efter DRS ønske, og med dags varsel. Da DRS læsser traileren, er det vigtigt, at leverandøren har tomme trailere, som står klar på DRS' adresser. Traileren står typisk ikke mere end 1-2 dage før den anvendes. Da DRS ikke har noget færdigvarelager, bliver traileren læsset i løbet af en arbejdsdag i DRS' produktionsområde. Levering af trailere skal ske i forbindelse med afhentning af læs, jf. Rammekontraktens pkt. 8. Ved opstarten af rammekontrakten skal leverandøren indledningsvist levere tomme trailere til DRS uden at det er forbundet med transport (afhentning af læs). Omkostninger forbundet med opstarten af rammekontrakten er inkluderet i prisen jf. rammekontraktens pkt. 8. Leverandørens ydelser er nærmere beskrevet i kravspecifikationen og rammekontrakten som er vedlagt udbudsmaterialet.

Opstart af Rammekontrakt og påbegyndelse af Transport skal ske medio januar 2019.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 12
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

DRS har option på at forlænge rammekontrakten og dermed sin ret til at afgive ordre i henhold til rammekontrakten med op til 1 år. DRS skal anvende optionen samlet. DRS skal senest 1 måned før udløbet af kontraktperioden give skriftlig meddelelse til leverandøren, såfremt optionen på forlængelse udnyttes. Leverandøren kan ikke kræve rammekontrakten forlænget.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

DRS stiller følgende mindstekrav til Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen:

- En positiv egenkapital for det seneste afsluttede regnskabsår, og

- En specifik omsætning for sammenlignelige ydelser for hvert af de seneste 2 regnskabsår på minimum 4 000 000 DKK.

Ved "sammenlignelige ydelser" forstås generel transport.

Tilbudsgiver skal i den forbindelse udfylde felterne ”Specifik årsomsætning” og ”Finansielle nøgletal” i ESPD'en.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

DRS stiller følgende mindstekrav til tilbudsgivers tekniske og faglige formåen:

- Tilbudsgiver skal angive mindst 1 reference for hvert af de seneste 2 år, der viser erfaring med tilsvarende leverancer hvori der indgår trailertransport fra Danmark til Europa, tilbudsgiver skal samlet således anføre i alt mindst 2 referencer,

- Hver reference skal indeholde oplysninger om følgende:

1) beskrivelse af referencen herunder hvorfor denne er en tilsvarende leverance;

2) beløb;

3) tidspunkt for udførelse af leverancen;

4) den offentlige eller private modtager.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 02/11/2018
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 02/11/2018
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

DRS vil udelukke Tilbudsgivere der er omfattet af:

- De obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135, stk. 1-3 og 136,

- De frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-6.

Såfremt en tilbudsgiver er omfattet af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135-136 samt 137, stk. 1, nr. 1-6, kan Tilbudsgiver ved at fremlægge tilstrækkelig dokumentation for sin pålidelighed påvise, at denne alligevel ikke skal udelukkes, jf. betingelserne i udbudslovens § 138.

For så vidt angår endelig dokumentation for opfyldelse af de af DRS fastsatte kriterier til udelukkelse, egnethed og udvælgelse henvises til Udbudsbetingelsernes pkt. 9.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt jf. lov om klagenævnet for Udbud § 7, stk. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen, jf. udbudslovens § 171, stk. 2;

2) Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt

Underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/09/2018

Send til en kollega

0.047