23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 247-568163
Offentliggjort
23.12.2018
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Sønderborg Affald A/S

Opdateringer

Annullering
(25.01.2019)

Sønderborg affald ønsker levering senest ultimo uge 6 - 2020. Eller snarest herefter
Såfremt senest uge 6 - 2020 ikke kan efterkommes, skrives leverings uge pr. del og antal på bilag 1 i udbudsmaterialet skema. Seneste levering ultimo uge 34 - 2020

Annullering
(30.01.2019)

Eu-udbuddet, 2018/S 247-568163 køretøjer til affald - annulleres - da Bestyrelsen i Sønderborg Forsyning har besluttet at indsamlingsopgaven skal udbydes igen og derfor er der ikke grundlag for at købe indsamlingsbiler på nuværende tidspunkt. Bilerne vil blive udbudt igen, hvis det bliver aktuelt.
Af udbudsmaterialets afsnit 1.1. Generelle betingelser fremgår der bl.a.: Indkøbet er betinget af, at Sønderborg Affald A/S får tildelt opgaven vedr. affaldsindsamling, som på udbudstidspunktet ikke er endeligt afklaret.
Annoncering af nyt udbud kan i givet fald tidligst påregnes ultimo februar 2019.

Indkøb af 18 chassis med 1- eller 2 kammer komprimator (Renovationsbiler)


Sønderborg Affald A/S

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Sønderborg Affald A/S
31875560
Ellegårdvej 8
Sønderborg
6400
Danmark
Kontaktperson: Bjarne Petersen
Telefon: +45 51671084
E-mail: bjpe@ffv.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/97177021.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://www.sofor.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/97177021.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/97177021.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Indkøb af 18 chassis med 1- eller 2 kammer komprimator (Renovationsbiler)

II.1.2) Hoved-CPV-kode
34144510
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Indkøb af 18 stk. chassis med 1 eller 2 kammer E-PTO komprimator (Renovationsbiler).

Udbuddet er opdelt i 4 dele.

Drivmiddel er EL og CNG gas.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 50 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1 CNG gas bil

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34144510
34144512
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032
Hovedudførelsessted:

Sønderborg Affald A/S Ellegårdvej 8, 6400 Sønderborg

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indkøb af 11 stk. CNG gasdrevne 3 akslet renovationsbiler påbygget 2 kammer E-PTO 60/40 komprimator.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 08/03/2019
Slut: 07/02/2020
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Sønderborg affald ønsker levering senest ultimo uge 6, 2020. Eller snarest herefter.

Såfremt senest uge 6 ikke kan efterkommes noteres leverings uge pr. del og antal på bilag 1 i udbudsmaterialet. Seneste levering ultimo uge 34, 2020.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Op til 8 årig serviceaftale på chassis og drivlinie.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2 CNG gas bil

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34144510
34144512
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indkøb af 1. stk. CNG gas drevet 3 akslet lastbil med påbygget et kammer E-PTO komprimator, beregnet til vippecontainere.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 08/03/2019
Slut: 07/02/2020
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Sønderborg affald ønsker levering senest ultimo uge 6, 2020. Eller snarest herefter.

Såfremt senest uge 6 ikke kan efterkommes noteres leverings uge pr. del og antal på bilag 1 i udbudsmaterialet. Seneste levering ultimo uge 34, 2020.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

OP til 8 årig serviceaftale på chassis og drivlinie.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 3 EL bil

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34144510
34144512
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indkøb af 4 stk. 3 akslet renovationsbiler kører på drivmidel EL - To-kammer 60/40 E-PTO komprimator opbygget på chassis til indsamling i Sønderborg By.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 08/03/2019
Slut: 07/02/2020
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Sønderborg affald ønsker levering senest ultimo uge 6, 2020. Eller snarest herefter.

Såfremt senest uge 6 ikke kan efterkommes noteres leverings uge pr. del og antal på bilag 1 i udbudsmaterialet. Seneste levering ultimo uge 34, 2020.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Op til 8 årig serviceaftale på chassis og drivlinie.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 4 - CNG gas bil (lille)

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34144510
34144512
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indkøb af 2 stk. CNG gas lille renovationsbil med påbygget to-kammer 60/40 komprimator til sårbare ruter.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 08/03/2019
Slut: 07/02/2020
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Sønderborg affald ønsker levering senest ultimo uge 6, 2020. Eller snarest herefter.

Såfremt senest uge 6 ikke kan efterkommes noteres leverings uge pr. del og antal på bilag 1 i udbudsmaterialet. Seneste levering ultimo uge 34, 2020.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Op til 8 årig serviceaftale på chassis og drivlinie.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

ESPD standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument ESPD skal udfyldes (Forefindes som elektronisk dokument i Mercell).

Det fremgår af udbudsloven, at Ordregiver skal kræve, at ansøgere eller Tilbudsgivere benytter det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD). ESPD er en slags egnetheds erklæring, der fungerer som foreløbigt bevis for, at en ansøger eller Tilbudsgiver opfylder kriterierne mht. udelukkelse, egnethed og udvælgelse. Som udgangspunkt vil det kun være den vindende Tilbudsgiver, der skal fremsende den endelige dokumentation.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgivers skal kunne fremvise gyldig erhvervs- og produktansvarsforsikring.

I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår Tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, oplysning om Tilbudsgivers samlede omsætning, herunder omsætning inden for det aktivitetsområde, der er omfattet af udbuddet, i de seneste 3 afsluttede regnskabsår, hvis tallene for denne omsætning foreligger.

I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår Tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Erhvervs- og produktansvarsforsikring.Minimum dækning 10 000 000 DKK pr. skade.

Minimum positiv egenkapital. (henvisning til www.proff.dk er muligt).

Minimumskrav ingen ubetalt forfalden gæld til det offentlige.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Referenceliste over de betydeligste sammenlignelige leveringer der er udført i løbet af de sidste 3 år, med beskrivelse af leverancerne og angivelse af kontaktpersoner. Hvis Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, skal tilbuddet tilsvarende indeholde en beskrivelse af de pågældende enheders tekniske kapacitet.

Certificeringer eller politikker vedrørende ledelsessystemer skal oplyses. F.eks. kvalitetsstyring, miljøstyring samt farve på smiley fra Arbejdstilsynet.

Beskrivelse af firma, beliggenhed, kontaktperson, antal ansatte mv.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 31/01/2019
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 31/01/2019
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Sønderborg affald ønsker levering senest ultimo uge 6 - 2020. Eller snarest herefter.

Såfremt senest uge 6 - 2020 ikke kan efterkommes, skrives leverings uge pr. del og antal på bilag 1 i udbudsmaterialet skema. Seneste levering ultimo uge 34 - 2020.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21/12/2018

Send til en kollega

0.078