Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
16287180
Lautrupbjerg 1
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: Josephine Søegaard Knop
Telefon: +45 28596445
E-mail: josk@kammeradvokaten.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/281426
Del II: Genstand
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Denne ordretildelingsbekendtgørelse vedrører udbudsforretningen, offentliggjort ved jf. udbudsbekendtgørelse nr. 2018/S 234-534304, og har alene til hensigt at gennemføre og offentliggøre annullationen af delaftale 1 (LTS). Den anden delaftale, delaftale 3 (TLT) fortsætter under den verserende udbudsforretning, og denne ordretildelingsbekendtgørelse skal derfor ikke forstås som en annullation af den samlede udbudsforretning.
Det bemærkes, at den verserende udbudsforretning også tidligere har omfattet delaftale 2 (FNE), men denne blev annulleret ved bekendtgørelse nr. 2018/S 218-498591.
Rammeaftaler om levering af løfte-, træk og surringsmateriel, sikrings- og nedfiringsudstyr
Materiellet anvendes indenfor områderne løft, træk og surring (LTS).
FMI har besluttet at annullere udbuddet for så vidt angår delaftale 1 (LTS), idet delaftalen genudbydes i en ny udbudsproces, jf. nærmere herom denne bekendtgørelses afsnit VI.3) "Yderligere oplysninger".
Denne ordretildelingsbekendtgørelse vedrører udbudsforretningen, offentliggjort ved jf. udbudsbekendtgørelse nr. 2018/S 234-534304, og har alene til hensigt at gennemføre og offentliggøre annullationen af delaftale 1 (LTS). Den anden delaftale, der er omfattet af denne udbudsforretning, delaftale 3 (TLT) fortsætter under den verserende udbudsforretning, og denne ordretildelingsbekendtgørelse skal derfor ikke forstås som en annullation af den samlede udbudsforretning.
FMI har besluttet at annullere udbuddet for så vidt angår delaftale 1 (LTS), idet delaftalen genudbydes i en ny udbudsproces, jf. nærmere herom denne bekendtgørelses afsnit VI.3) "Yderligere oplysninger".
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Løfte-, træk og surringsmateriel
Del VI: Supplerende oplysninger
FMI har på baggrund af indkomne spørgsmål til udbudsmaterialet vurderet, at der er behov for at foretage ændringer af mindstekravene for delaftale 1 (LTS), jf. bilag A.2 til delaftalen. FMI har i den forbindelse fundet det mest hensigtsmæssigt at lade udbuddet for delaftale 1 gå om. Det bemærkes, at den verserende udbudsforretning også tidligere har omfattet delaftale 2 (FNE), men denne blev annulleret ved bekendtgørelse nr. 2018/S 218-498591.
FMI forventer at genudbyde delaftale 1 (ved en særskilt udbudsproces) i uge 1 i 2019.
Tildelingen af delaftale 3 (TLT) forventes gennemført som planlagt via nærværende udbudsproces. Det understreges således, at det fortsat er muligt at afgive tilbud til delaftale 3 i denne eksisterende udbudsproces. Tilbud angående delaftale 3 skal i den forbindelse være indleveret senest den 4.1.2019, kl. 13:00, jf. afsnit IV.2.2 i udbudsbekendtgørelsen (2018/S 234-534304).
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk