23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 010-018140
Offentliggjort
15.01.2019
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Slagelse Kommune

Vindere

Levering, opbygning og indretning af specialsprøjte til Slagelse Brand og Redning

(25.10.2019)
Rosenbauer International AG
4060 Leonding

Levering, opbygning og indretning af specialsprøjte til Slagelse Brand og Redning


Slagelse Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Slagelse Kommune
29188505
Rådhuspladsen 11
Slagelse
4200
Danmark
Kontaktperson: Ditte Horn Møller
Telefon: +45 29124304
E-mail: dittm@slagelse.dk
NUTS-kode: DK022

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.slagelse.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193892

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=228369&B=SLAGELSE
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=228369&B=SLAGELSE
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Levering, opbygning og indretning af specialsprøjte til Slagelse Brand og Redning

Sagsnr.: 10345/2018
II.1.2) Hoved-CPV-kode
34144213
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbud af levering, opbygning og indretning af en specialsprøjte. Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34144213
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

4200

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Levering, opbygning og indretning af en specialsprøjte til Slagelse Brand og Redning.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kravspecifikation / Vægtning: 40 %
Kvalitetskriterium - Navn: Løsningsbeskrivelse / Vægtning: 20 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 7
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 1
Største antal: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Slagelse Brand & Redning kan ikke indgå aftale med en ansøger, der ikke vurderes egnet i relation til det udbudte område. Vurderingen foretages i forhold til de nedenfor anførte kriterier. Som foreløbig dokumentation for opfyldelse af kriterierne udfyldes ESPD, og uploades via EU-supply.

Ansøgninger, der ikke indeholder de efterspurgte oplysninger, kan Slagelse Brand & Redning afvise som ukonditionsmæssige. Alternativt kan Slagelse Brand & Redning vælge at indhente supplerende oplysninger i henhold til udbudslovens § 159 stk. 5.

6.1. Økonomisk og finansiel kapacitet:

Ansøger bedes under ESPD’ets Del IV, afsnit B: Økonomisk og finansiel formåen; ”finansielle nøgletal” angive nedenstående nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. I det omfang at virksomheden er nyetableret, og derfor ikke har afsluttet alle regnskabsårene, så skal virksomheden oplyse tallene for de år, som virksomheden har afsluttet.

Slagelse Brand & Redning accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som:

- Har anført omsætningen i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår på minimum 10 000 000 DKK ekskl. moms indenfor udvikling og opbygning af brand- og redningskøretøjer,

- Har en positiv egenkapital i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår,

- Har en soliditetsgrad på minimum 15% i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår,

- Har anført en erhvervsansvars- og produktansvarsforsikring med en sum på 10 000 000 pr. skade og pr. år.

6.2. Teknisk og / eller faglig kapacitet:

Slagelse Brand & Redning accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:

- Udfylder en referenceliste i ESPD’et. Tilbudsgiver bedes under ESPD’ets Del IV, afsnit C: Teknisk og faglig formåen; ”For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type”, angive 3 referencer for de senest lignende leveringer forud for ansøgningsfristen. Anføres flere end 3 referencer i referencelisten, så vil alene de 3 første komme i betragtning ved udvælgelsen.

- - I ESPD bedes anført:

- En beskrivelse af referencerne, herunder hvilke produkter/ydelser leverancen dækker,

- Hver reference skal suppleres med 1-3 billeder af det køretøj, som referencen angår. Hvis billeder ikke kan uploades i ESPD’et, så skal de uploades via EU-supply sammen med ESPD’et,

- Tidspunktet for udførelse af referencerne,

- Angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller mail-adresse,

- Det samlede vederlag for referencen,

- Med lignende opgaver menes levering, opbygning og indretning af autosprøjte eller tilsvarende større beredskabskøretøjer.

Ansøger skal være opmærksom på, at beskrivelser i ESPD’et har forrang for et billede.

6.3. Udvælgelse af ansøgere:

Slagelse Brand & Redning prækvalificerer på baggrund af ovenstående udelukkelsesgrunde og egnethedskriterier. Såfremt der er flere ansøgere, end det antal der kan prækvalificeres, der ikke er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene samt opfylder kravene til egnethed, prækvalificeres de ansøgere der bedst muligt opfylder nedenstående udvælgelseskriterier:

Udvælgelsen sker med udgangspunkt i en helhedsvurdering af, hvilke 3 ansøgere, der på baggrund af de adspurgte informationer i afsnit 6.2, vurderes bedst egnede i forhold til den udbudte kontrakt.

I udvælgelsen vil der blive lagt særlig vægt på nedenstående udvælgelseskriterier:

- Kvaliteten, herunder et godt materialevalg og en lang forventet holdbarhed af det køretøj, som referencen angår,

- Design og funktionalitet, herunder i hvilket omfang køretøjet som referencen angår fremstår med harmonisk design og med en naturligt sammenhæng i funktionaliteterne,

- At køretøjet som referencen angår fremstår med tilsvarende størrelse og tilsvarende tekniske installationer i forhold til den udbudte opgave. Jo flere elementer af nærværende opgave, som indgår i referencen des højere point.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

- A: Kamera på HRET, jf. kravspecifikation, bilag 3 pkt. 11.1,

- B: Bjergningsbom, jf. kravspecifikation, bilag 3 pkt. 11.2,

- C: Dash cam, jf. kravspecifikation, bilag 3 pkt. 11.3,

- D: Levering af materiel, jf. kravspecifikation, bilag 3 pkt. 11.4.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ingen krav om erhvervs- eller handelsregistre.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger bedes under ESPD’ets Del IV, afsnit B: Økonomisk og finansiel formåen; ”finansielle nøgletal” angive nedenstående nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. I det omfang at virksomheden er nyetableret, og derfor ikke har afsluttet alle regnskabsårene, så skal virksomheden oplyse tallene for de år, som virksomheden har afsluttet.

Slagelse Brand & Redning accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som

- Har anført omsætningen i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår på minimum 10 000 000 DKK ekskl. moms indenfor udvikling og opbygning af brand- og redningskøretøjer,

- Har en positiv egenkapital i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår,

- Har en soliditetsgrad på minimum 15% i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår,

- Har anført en erhvervsansvars- og produktansvarsforsikring med en sum på 10 000 000 pr. skade og pr. år.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Slagelse Brand & Redning accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som:

- Har anført omsætningen i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår på minimum 10 000 000 DKK ekskl. moms indenfor udvikling og opbygning af brand- og redningskøretøjer,

- Har en positiv egenkapital i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår,

- Har en soliditetsgrad på minimum 15% i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår,

- Har anført en erhvervsansvars- og produktansvarsforsikring med en sum på 10 000 000 pr. skade og pr. år.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Slagelse Brand & Redning accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:

- Udfylder en referenceliste i ESPD’et. Tilbudsgiver bedes under ESPD’ets Del IV, afsnit C: Teknisk og faglig formåen; ”For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type”, angive 3 referencer for de senest lignende leveringer forud for ansøgningsfristen. Anføres flere end 3 referencer i referencelisten, så vil alene de 3 første komme i betragtning ved udvælgelsen.

- - I ESPD bedes anført:

- En beskrivelse af referencerne, herunder hvilke produkter/ydelser leverancen dækker,

- Hver reference skal suppleres med 1-3 billeder af det køretøj, som referencen angår. Hvis billeder ikke kan uploades i ESPD’et, så skal de uploades via EU-supply sammen med ESPD’et,

- Tidspunktet for udførelse af referencerne,

- Angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller mail-adresse,

- Det samlede vederlag for referencen,

- Med lignende opgaver menes levering, opbygning og indretning af autosprøjte eller tilsvarende større beredskabskøretøjer.

Ansøger skal være opmærksom på, at beskrivelser i ESPD’et har forrang for et billede.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

I ESPD bedes anført:

- En beskrivelse af referencerne, herunder hvilke produkter/ydelser leverancen dækker,

- Hver reference skal suppleres med 1-3 billeder af det køretøj, som referencen angår. Hvis billeder ikke kan uploades i ESPD’et, så skal de uploades via EU-supply sammen med ESPD’et,

- Tidspunktet for udførelse af referencerne,

- Angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller mail-adresse,

- Det samlede vederlag for referencen,

- Med lignende opgaver menes levering, opbygning og indretning af autosprøjte eller tilsvarende større beredskabskøretøjer.

Ansøger skal være opmærksom på, at beskrivelser i ESPD’et har forrang for et billede.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 18/02/2019
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 01/03/2019
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Kontrakten vil blive tildelt den tilbudsgiver, der afgiver det for Slagelse Brand & Redning økonomisk mest fordelagtige tilbud ud fra kriteriet Bedste forhold mellem pris og kvalitet, jf. udbudslovens § 162, stk. 1 nr. 3.

De indkomne tilbud vurderes på baggrund af følgende underkriterier:

1) Pris 40%;

2) Kvalitet 60%.

Pris (40%):

Underkriteriet ”pris” bedømmes på grundlag af den samlede tilbudssum, der er beskrevet nedenfor, og som udregnes på baggrund af tilbudsgivers udfyldelse af tilbudslisten i udbudsbilag 2.

Ved evalueringen af underkriterium 1 ”pris”, evalueres på den samlede tilbudssum.

Kvalitet (60%):

Tilbudsgivers kvalitet vil blive vurderet ud fra nedenstående delkriterier.

1) Delkriterium: Kravspecifikation, jf. bilag 3 (40%);

2) Delkriterium: Beskrivelse af den tilbudte specialsprøjte (Max 3 A4-sider), jf. Løsningsbeskrivelsen i udbudsbilag 4 (20% i den samlede vurdering).

5.1.2.1 Delkriterium: Kravspecifikation (vægter 40% i den samlede vurdering).

Tilbudsgiver skal i udbudsbilag 3 udfylde i hvilket omfang kravene, der ikke er anført som mindstekrav i skemaet i kravspecifikationen, er opfyldt.

5.1.2.2 Delkriterium: Løsningsbeskrivelsen (Vægter 20% i den samlede vurdering).

Tilbudsgiver skal i udbudsbilag 4 redegøre for levering, opbygning og indretningen af det samlede køretøj.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

- Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage. Dette regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation,

- Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

- - Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens § § 191 og 192, klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

- Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen,

- Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen,

- Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til Klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.),

- Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/01/2019

Send til en kollega

0.094