Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=228369&B=SLAGELSE
Udbyder
Slagelse Kommune
Vindere
Levering, opbygning og indretning af specialsprøjte til Slagelse Brand og Redning
(25.10.2019)
Rosenbauer International AG
4060 Leonding
Levering, opbygning og indretning af specialsprøjte til Slagelse Brand og Redning
Slagelse Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29188505
Rådhuspladsen 11
Slagelse
4200
Danmark
Kontaktperson: Ditte Horn Møller
Telefon: +45 29124304
E-mail: dittm@slagelse.dk
NUTS-kode: DK022
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.slagelse.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193892
Del II: Genstand
Levering, opbygning og indretning af specialsprøjte til Slagelse Brand og Redning
Udbud af levering, opbygning og indretning af en specialsprøjte. Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling.
4200
Levering, opbygning og indretning af en specialsprøjte til Slagelse Brand og Redning.
Slagelse Brand & Redning kan ikke indgå aftale med en ansøger, der ikke vurderes egnet i relation til det udbudte område. Vurderingen foretages i forhold til de nedenfor anførte kriterier. Som foreløbig dokumentation for opfyldelse af kriterierne udfyldes ESPD, og uploades via EU-supply.
Ansøgninger, der ikke indeholder de efterspurgte oplysninger, kan Slagelse Brand & Redning afvise som ukonditionsmæssige. Alternativt kan Slagelse Brand & Redning vælge at indhente supplerende oplysninger i henhold til udbudslovens § 159 stk. 5.
6.1. Økonomisk og finansiel kapacitet:
Ansøger bedes under ESPD’ets Del IV, afsnit B: Økonomisk og finansiel formåen; ”finansielle nøgletal” angive nedenstående nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. I det omfang at virksomheden er nyetableret, og derfor ikke har afsluttet alle regnskabsårene, så skal virksomheden oplyse tallene for de år, som virksomheden har afsluttet.
Slagelse Brand & Redning accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som:
- Har anført omsætningen i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår på minimum 10 000 000 DKK ekskl. moms indenfor udvikling og opbygning af brand- og redningskøretøjer,
- Har en positiv egenkapital i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår,
- Har en soliditetsgrad på minimum 15% i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår,
- Har anført en erhvervsansvars- og produktansvarsforsikring med en sum på 10 000 000 pr. skade og pr. år.
6.2. Teknisk og / eller faglig kapacitet:
Slagelse Brand & Redning accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:
- Udfylder en referenceliste i ESPD’et. Tilbudsgiver bedes under ESPD’ets Del IV, afsnit C: Teknisk og faglig formåen; ”For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type”, angive 3 referencer for de senest lignende leveringer forud for ansøgningsfristen. Anføres flere end 3 referencer i referencelisten, så vil alene de 3 første komme i betragtning ved udvælgelsen.
- - I ESPD bedes anført:
- En beskrivelse af referencerne, herunder hvilke produkter/ydelser leverancen dækker,
- Hver reference skal suppleres med 1-3 billeder af det køretøj, som referencen angår. Hvis billeder ikke kan uploades i ESPD’et, så skal de uploades via EU-supply sammen med ESPD’et,
- Tidspunktet for udførelse af referencerne,
- Angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller mail-adresse,
- Det samlede vederlag for referencen,
- Med lignende opgaver menes levering, opbygning og indretning af autosprøjte eller tilsvarende større beredskabskøretøjer.
Ansøger skal være opmærksom på, at beskrivelser i ESPD’et har forrang for et billede.
6.3. Udvælgelse af ansøgere:
Slagelse Brand & Redning prækvalificerer på baggrund af ovenstående udelukkelsesgrunde og egnethedskriterier. Såfremt der er flere ansøgere, end det antal der kan prækvalificeres, der ikke er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene samt opfylder kravene til egnethed, prækvalificeres de ansøgere der bedst muligt opfylder nedenstående udvælgelseskriterier:
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i en helhedsvurdering af, hvilke 3 ansøgere, der på baggrund af de adspurgte informationer i afsnit 6.2, vurderes bedst egnede i forhold til den udbudte kontrakt.
I udvælgelsen vil der blive lagt særlig vægt på nedenstående udvælgelseskriterier:
- Kvaliteten, herunder et godt materialevalg og en lang forventet holdbarhed af det køretøj, som referencen angår,
- Design og funktionalitet, herunder i hvilket omfang køretøjet som referencen angår fremstår med harmonisk design og med en naturligt sammenhæng i funktionaliteterne,
- At køretøjet som referencen angår fremstår med tilsvarende størrelse og tilsvarende tekniske installationer i forhold til den udbudte opgave. Jo flere elementer af nærværende opgave, som indgår i referencen des højere point.
- A: Kamera på HRET, jf. kravspecifikation, bilag 3 pkt. 11.1,
- B: Bjergningsbom, jf. kravspecifikation, bilag 3 pkt. 11.2,
- C: Dash cam, jf. kravspecifikation, bilag 3 pkt. 11.3,
- D: Levering af materiel, jf. kravspecifikation, bilag 3 pkt. 11.4.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ingen krav om erhvervs- eller handelsregistre.
Ansøger bedes under ESPD’ets Del IV, afsnit B: Økonomisk og finansiel formåen; ”finansielle nøgletal” angive nedenstående nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. I det omfang at virksomheden er nyetableret, og derfor ikke har afsluttet alle regnskabsårene, så skal virksomheden oplyse tallene for de år, som virksomheden har afsluttet.
Slagelse Brand & Redning accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som
- Har anført omsætningen i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår på minimum 10 000 000 DKK ekskl. moms indenfor udvikling og opbygning af brand- og redningskøretøjer,
- Har en positiv egenkapital i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår,
- Har en soliditetsgrad på minimum 15% i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår,
- Har anført en erhvervsansvars- og produktansvarsforsikring med en sum på 10 000 000 pr. skade og pr. år.
Slagelse Brand & Redning accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som:
- Har anført omsætningen i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår på minimum 10 000 000 DKK ekskl. moms indenfor udvikling og opbygning af brand- og redningskøretøjer,
- Har en positiv egenkapital i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår,
- Har en soliditetsgrad på minimum 15% i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår,
- Har anført en erhvervsansvars- og produktansvarsforsikring med en sum på 10 000 000 pr. skade og pr. år.
Slagelse Brand & Redning accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:
- Udfylder en referenceliste i ESPD’et. Tilbudsgiver bedes under ESPD’ets Del IV, afsnit C: Teknisk og faglig formåen; ”For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type”, angive 3 referencer for de senest lignende leveringer forud for ansøgningsfristen. Anføres flere end 3 referencer i referencelisten, så vil alene de 3 første komme i betragtning ved udvælgelsen.
- - I ESPD bedes anført:
- En beskrivelse af referencerne, herunder hvilke produkter/ydelser leverancen dækker,
- Hver reference skal suppleres med 1-3 billeder af det køretøj, som referencen angår. Hvis billeder ikke kan uploades i ESPD’et, så skal de uploades via EU-supply sammen med ESPD’et,
- Tidspunktet for udførelse af referencerne,
- Angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller mail-adresse,
- Det samlede vederlag for referencen,
- Med lignende opgaver menes levering, opbygning og indretning af autosprøjte eller tilsvarende større beredskabskøretøjer.
Ansøger skal være opmærksom på, at beskrivelser i ESPD’et har forrang for et billede.
I ESPD bedes anført:
- En beskrivelse af referencerne, herunder hvilke produkter/ydelser leverancen dækker,
- Hver reference skal suppleres med 1-3 billeder af det køretøj, som referencen angår. Hvis billeder ikke kan uploades i ESPD’et, så skal de uploades via EU-supply sammen med ESPD’et,
- Tidspunktet for udførelse af referencerne,
- Angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller mail-adresse,
- Det samlede vederlag for referencen,
- Med lignende opgaver menes levering, opbygning og indretning af autosprøjte eller tilsvarende større beredskabskøretøjer.
Ansøger skal være opmærksom på, at beskrivelser i ESPD’et har forrang for et billede.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Kontrakten vil blive tildelt den tilbudsgiver, der afgiver det for Slagelse Brand & Redning økonomisk mest fordelagtige tilbud ud fra kriteriet Bedste forhold mellem pris og kvalitet, jf. udbudslovens § 162, stk. 1 nr. 3.
De indkomne tilbud vurderes på baggrund af følgende underkriterier:
1) Pris 40%;
2) Kvalitet 60%.
Pris (40%):
Underkriteriet ”pris” bedømmes på grundlag af den samlede tilbudssum, der er beskrevet nedenfor, og som udregnes på baggrund af tilbudsgivers udfyldelse af tilbudslisten i udbudsbilag 2.
Ved evalueringen af underkriterium 1 ”pris”, evalueres på den samlede tilbudssum.
Kvalitet (60%):
Tilbudsgivers kvalitet vil blive vurderet ud fra nedenstående delkriterier.
1) Delkriterium: Kravspecifikation, jf. bilag 3 (40%);
2) Delkriterium: Beskrivelse af den tilbudte specialsprøjte (Max 3 A4-sider), jf. Løsningsbeskrivelsen i udbudsbilag 4 (20% i den samlede vurdering).
5.1.2.1 Delkriterium: Kravspecifikation (vægter 40% i den samlede vurdering).
Tilbudsgiver skal i udbudsbilag 3 udfylde i hvilket omfang kravene, der ikke er anført som mindstekrav i skemaet i kravspecifikationen, er opfyldt.
5.1.2.2 Delkriterium: Løsningsbeskrivelsen (Vægter 20% i den samlede vurdering).
Tilbudsgiver skal i udbudsbilag 4 redegøre for levering, opbygning og indretningen af det samlede køretøj.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
- Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage. Dette regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation,
- Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
- - Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens § § 191 og 192, klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
- Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen,
- Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen,
- Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til Klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.),
- Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk