Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=229894&B=NORDDJURS
Udbyder
Norddjurs Kommune
Vindere
Udbud på levering og på operationel leasing af kølebiler til Randers Kommune og Norddjurs Kommune
(10.06.2019)
Volvo Truck Center
Taastrupgårdsvej
2630 Taastrup
Udbud på levering og på operationel leasing af kølebiler til Randers Kommune og Norddjurs Kommune
Norddjurs Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189986
Torvet 3
Grenaa
8500
Danmark
Kontaktperson: Tove Zacher Sørensen
Telefon: +45 89593302
E-mail: tbzs@norddjurs.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.norddjurs.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/299676
29189668
Laksetorvet
Randers
8900
Danmark
Kontaktperson: Tove Zacher Sørensen
Telefon: +45 89593302
E-mail: tbzs@norddjurs.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.randers.dk
Internetadresse for køberprofilen: www.randers.dk
Del II: Genstand
Udbud på levering og på operationel leasing af kølebiler til Randers Kommune og Norddjurs Kommune
Randers Kommune og Norddjurs Kommune byder kølebiler ud i 2 delaftaler:
— Delaftale 1 vedrører Randers Kommunes køb af 2 kølebiler. Option på køb af yderligere 2 kølebiler. Delaftale 1 indeholder desuden en service- og vedligeholdelsesaftale,
— Delaftale 2 vedrører Norddjurs Kommunes operationelle leasing af 2 kølebiler. Option på operationel leasing af yderligere 2 kølebiler.
Udbud på levering og på operationel leasing af kølebiler til Randers Kommune og Norddjurs Kommune
Randers Kommune
Randers Kommune og Norddjurs Kommune byder kølebiler ud i 2 delaftaler:
— Delaftale 1 vedrører Randers Kommunes køb af 2 kølebiler. Option på køb af yderligere 2 kølebiler. Delaftale 1 indeholder desuden en service- og vedligeholdelsesaftale,
— Delaftale 2 vedrører Norddjurs Kommunes operationelle leasing af 2 kølebiler. Option på operationel leasing af yderligere 2 kølebiler.
Der er option på køb af yderligere 2 kølebiler. Ligeledes er der option på forlængelse af service- og vedligeholdelsesaftalen.
Udbud på levering og på operationel leasing af kølebiler til Randers Kommune og Norddjurs Kommune
Randers Kommune og Norddjurs Kommune byder kølebiler ud i 2 delaftaler:
— Delaftale 1 vedrører Randers Kommunes køb af 2 kølebiler. Option på køb af yderligere 2 kølebiler. Delaftale 1 indeholder desuden en service- og vedligeholdelsesaftale,
— Delaftale 2 vedrører Norddjurs Kommunes operationelle leasing af 2 kølebiler. Option på operationel leasing af yderligere 2 kølebiler.
Option på operationel leasing af yderligere 2 kølebiler
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, skal tilbudsgiver vedlægge nøgletal i form af tilbudsgivers egenkapital for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver de seneste 3 år har haft en egenkapital på minimum 500 000 DKK pr. afsluttet regnskabsår. Dette skal kunne dokumenteres igennem de 3 senest afsluttede revisorgodkendte årsregnskaber.
Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende, hvis tilbudsgiver af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som ordregiver forlanger, hvis fx tilbudsgiver har eksisteret i mindre end 3 år.
I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, skal tilbudsgiver vedlægge en liste over de betydeligste leveringer af varer og tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år med angivelse af beløb og tidspunkter og den offentlige eller private modtager.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har leveret 2 sammenlignelige leverancer til ordregivere inden for de seneste 3 år.
Til dokumentation for tilbudsgivers tekniske og faglige formåen skal tilbudsgiver udfylde en referenceliste i ESPD omfattende sammenlignelige leverancer udført inden for de seneste 3 år. Ved sammenlignelige referencer forstås levering af kølebiler opbygget på samme måde som kølebilerne omfattet af dette udbud.
Denne kontrakt er en kontrakt i overensstemmelse med reglerne i udbudsloven. Kontrakten medfører som udgangspunkt ikke pligt for ordregiver til at aftage en bestemt mængde af de produkter, der er omfattet af aftalen.
Ordregiver er dog forpligtet til at anvende den/de indgåede kontrakt(er) til at dække sit forbrug. Ordregiver er dog berettiget til at anvende delydelsesreglen i udbudslovens § 8, stk. 2 og kan derfor indkøbe op til 20 % af sit samlede forbrug ved andre leverandører.
Ligeledes tages der forbehold for ændringer i antallet af leveringssteder og leveringsadresser, fx som følge af beslutning om udlicitering, omstruktureringer og kapacitetstilpasninger.
Ordregiver forbeholder sig ret til at foretage køb til anden side, såfremt et/en af kontrakten omfattet produkt/ydelse ikke kan dække et særligt behov hos ordregiver.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Randers Kommune og Norddjurs Kommune deltager i dette udbud.
ESPD:
Tilbudsgiver skal i ESPD bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 eller udelukkelsesgrundene i § 136, nr. 1-3. Ordregiver stiller desuden krav om at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, nr. 1-6.
Inden tilbudsgiverne orienteres om den endelige tildelingsbeslutning, skal den tilbudsgiver, som ifølge Ordregiver har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, dokumentere oplysningerne afgivet i ESPD, jf. Udbudsloven § 159, stk. 2.
Ordregiver vil kræve følgende dokumentation:
1) Vedrørende udelukkelsesgrundene:
Gyldig serviceattest, jf. Udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel, regnet fra tilbudsfristen.
2) Vedrørende økonomisk og finansiel formåen:
Årsregnskab for de regnskabsår, som tilbudsgiver har nævnt i ESPD, jf. udbudslovens § 154.
Hvis tilbudsgiver ikke er forpligtet til at offentliggøre sine årsrapporter, skal tilbudsgiver endeligt dokumentere egenkapital på anden passende måde, jf. udbudslovens § 154, stk. 2.
3) Vedrørende teknisk og/eller faglig formåen:
Detaljeret referenceliste indeholdende: referencen, kontaktperson med navn og telefonnummer, periode for udførelse af opgaven og omsætning (og valuta), jf. udbudslovens § 155.
Er tilbudsgiver et konsortium eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders formåen, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/enhed.
Tilbud afgivet af et konsortium skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring (Udbudsbilag B), hvori konsortiedeltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til ordregiver. Samtidig skal det fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning for konsortiet, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med ordregiver.
Spørgsmål og svar:
Tilbudsgiver kan stille spørgsmål til udbuddet. Spørgsmål til udbuddet skal stilles via modulet »Spørgsmål og svar« i CTM. I udbudsmaterialet indgår spørgsmål og svar, som løbende bliver offentliggjort i CTM.
Det er tilbudsgivers eget ansvar at gøre sig bekendt med supplerende oplysninger, herunder spørgsmål og svar.
Ordregiver gør opmærksom på, at der ikke vil blive svaret på spørgsmål i uge 8.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. lov om Klagenævnet for Udbud (LBK nr. 593 af 2.6.2016) § 7, stk. 2, nr. 1.
Ligeledes følger det af lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4: Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk/