23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 021-046228
Offentliggjort
30.01.2019
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Københavns Professionshøjskole

EU-udbud af kørsel til skoler og institutioner for Center for Undervisningsmidler, Københavns Professionshøjskole


Københavns Professionshøjskole

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Københavns Professionshøjskole
30787986
Humletorvet 3
København V
1799
Danmark
Kontaktperson: Klaus Hansen
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/92305974.aspx

Internetadresse for køberprofilen: https://www.kp.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Undervisning
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-udbud af kørsel til skoler og institutioner for Center for Undervisningsmidler, Københavns Professionshøjskole

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60100000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører kørsel for Center for Undervisningsmidler, Københavns Professionshøjskole (herefter benævnt Ordregiver).

Kørslen omfatter undervisningsmaterialer til skoler og uddannelsesinstitutioner beliggende i Region Hovedstaden (Bornholm undtaget) samt kørsel af emballage til Københavns Kommunes Madordning (EAT).

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 268.00 DKK / Højeste bud: 425.00 DKK taget i betragtning
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

Region Hovedstaden

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den udbudte kørsel omfatter Ordregivers kørsel med primært undervisningsmaterialer (bøger, materialesæt m.v.), tryksager og intern fordeling af emballage til madordningen for Børne og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune til folkeskoler, privatskoler, ungdomsuddannelsesinstitutioner, specialinstitutioner mv. i Region Hovedstaden - Bornholm undtaget.

I 2017 havde Ordregiver ca. 52 500 lån fordelt på ca. 676 500 enheder. Den estimerede årlige kørselsomsætning var på ca. 1 700 000 DKK. Volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på historiske tal, hvorfor det ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig omsætningsstørrelse.

Kørslen er opdelt i en række ruter henover dagtimerne alle hverdage i ugen jf. Bilag 1 - Udkast til rammeaftale. Hver rute starter og slutter hos CFU på Kanalholmen 16B i Hvidovre. Der kan være aflevering og/eller opsamling på op til alle de angivne institutioner på ruten.

Mængden af materialer, der skal fragtes og antallet af stop varierer dagligt. Der er en varians hen over skoleåret, med meraktivitet omkring den store skoleferie. Der er således enkelte dage, hvor der kan være behov for ekstra kapacitet, ligesom der kan være behov for genbesøg eller ændringer i den planlagte rute.

Oversigt over område, antal institutioner og køredage for kørselsruterne fremgår af udbudsmaterialets Rammeaftalebilag A - Kravspecifkation.

Ordregiver har valgt ikke at udbyde særskilte delaftaler. Ordregiver har, med baggrund i økonomiske forhold skønnet, at der med en samlet Rammeaftale kan opnås mere fordelagtige priser. Af hensyn til kvaliteten og sammenhængen i den samlede udbudte opgave vurderes det hensigtsmæssigt med én samlet Rammeaftale.

Ordregiver ønsker at indgå Rammeaftale med 1 leverandør for perioden 1.12.2018 til 30.11.2020. Ordregiver kan forlænge aftalen i op til 12 måneder. Meddelelse om forlængelse vil blive givet med minimum 3 måneders varsel, dvs. senest 30.8.2020 for første orlængelse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Serviceniveau / Vægtning: 40
Kvalitetskriterium - Navn: Vognstandard / Vægtning: 15
Pris - Vægtning: 45
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har option på at forlænge Rammeaftalen med 12 måneder.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 188-424830
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

EU-udbud af kørsel til skoler og institutioner for Center for Undervisningsmidler, Københavns Professionshøjskole

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
28/12/2018
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 7
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 7
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 7
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
DPE København Aps
33769024
Hvidovre
2650
Danmark
NUTS-kode: DK012

Internetadresse: www.dpekspres.dk

Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 6 800 000.00 DKK
Laveste bud: 268.00 DKK / Højeste bud: 425.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Finder ikke anvendelse
Finder ikke anvendelse
Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov nr. 618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov nr. 1564 af 15.12.2015 (udbudsloven) fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:

1) en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller

denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen;

2) Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

2.1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

2.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;

2.4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28/01/2019

Send til en kollega

0.047