23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 049-112083
Offentliggjort
11.03.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Trafikselskabet Movia

Vindere

K030101

(18.06.2019)
Frederikssund Handibusser A/S
Vølundsvej 28
3600 Frederikssund

K030203

(18.06.2019)
VBT A/S
Farverland 1A
2600 Glostrup

Opdateringer

Rettelse
(22.03.2019)

II.1.4
I stedet for:
Trafikselskabet Movia, udbyder i K3 ca. 6 300 timer pr. år med 7 busser.
Læses:
Trafikselskabet Movia, udbyder i K3 ca. 7 250 timer pr. år med 7 busser.

IV.2.2
I stedet for:
Dato: 08-04-2019
Time: 14:00
Læses:
Dato: 15-04-2019
Time: 14:00

IV.2.7
I stedet for:
Dato: 08-04-2019
Time: 14:01
Læses:
Dato: 15-04-2019
Time: 14:01


Yderligere oplysninger
Ordregiver har ændret timetallet i udbudsenhed 3, se det nye udbudsmateriale for detaljer.
Som følge af den procentvis store ændring i udbudsenhed 3, forlænger ordregiver samtidigt tilbudsfristen med en uge.
Ordregiver har i den oprindelige bekendtgørelse oplyst, at der var tale om "Varer" der er dog tale om "Tjenesteydelser", CPV-koderne er dog korrekte.

K3 - Kommunebus


Trafikselskabet Movia

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Trafikselskabet Movia
29896569
Gammel Køge Landevej 3
Valby
2500
Danmark
Kontaktperson: Søren Brøgger Kock
Telefon: +45 36131692
E-mail: sbk@moviatrafik.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/69e88270-c746-4295-95e8-75ecb6ec37a6/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/69e88270-c746-4295-95e8-75ecb6ec37a6/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/69e88270-c746-4295-95e8-75ecb6ec37a6/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/69e88270-c746-4295-95e8-75ecb6ec37a6/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Trafikselskab
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

K3 - Kommunebus

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Trafikselskabet Movia, udbyder i K3 ca. 6 300 timer pr. år med 7 busser. Det udbudte er opdelt i 3 udbudsenheder.

Den udbudte kørsel foregår som udgangspunkt som special rutekørsel, med en udbudsenhed i Frederikssund Kommune og 2 udbudsenheder i Halsnæs Kommune.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 19 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 1

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Trafikselskabet Movia, udbyder i K3 ca. 6 300 timer pr. år med 7 busser. Det udbudte er opdelt i 3 udbudsenheder.

Den udbudte kørsel foregår som udgangspunkt som special rutekørsel, med en udbudsenhed i Frederikssund Kommune og 2 udbudsenheder i Halsnæs Kommune.

De 7 busser vil køre ”kommunebuskørsel” i Frederikssund Kommune og Halsnæs Kommune. Kommunebus dækker over, at Movia på vegne af kommunen, udbyder målrettet kommunale kørselsopgaver, der typisk tidligere har været udbudt af kommunen selv.

I dette udbud – hvor det efterspurgte materiel alene skal benyttes til kommunale kørselsopgaver – indebærer det, at der ikke stilles eksempelvis de samme farve- og indretningskrav til materiellet, som der gør ved Movias ordinære udbud, ligesom der heller ikke skal monteres rejsekortudsyr.

En væsentlig fravigelse fra Movias ordinære udbud er desuden, at operatøren fastlægger den endelige køreplan på baggrund af dialog med kommunen. Tilbudsgivere skal derfor være opmærksomme på, at der i tilbudsprisen skal være afsat de nødvendige ressourcer til både denne planlægning og den dertil hørende dialog med kommunen.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Pris / Vægtning: 70 %
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 30 %
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 9 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/08/2019
Slut: 30/06/2025
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Movia har ret til at forlænge kontraktperioden helt eller delvist på uændrede vilkår med op til yderligere 2 x 1 år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der er option på lejlighedsvis ekstrakørsel.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 2

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Trafikselskabet Movia, udbyder i K3 ca. 6 300 timer pr. år med 7 busser. Det udbudte er opdelt i 3 udbudsenheder.

Den udbudte kørsel foregår som udgangspunkt som special rutekørsel, med en udbudsenhed i Frederikssund Kommune og 2 udbudsenheder i Halsnæs Kommune.

De 7 busser vil køre ”kommunebuskørsel” i Frederikssund Kommune og Halsnæs Kommune. Kommunebus dækker over, at Movia på vegne af kommunen, udbyder målrettet kommunale kørselsopgaver, der typisk tidligere har været udbudt af kommunen selv.

I dette udbud – hvor det efterspurgte materiel alene skal benyttes til kommunale kørselsopgaver – indebærer det, at der ikke stilles eksempelvis de samme farve- og indretningskrav til materiellet, som der gør ved Movias ordinære udbud, ligesom der heller ikke skal monteres rejsekortudsyr.

En væsentlig fravigelse fra Movias ordinære udbud er desuden, at operatøren fastlægger den endelige køreplan på baggrund af dialog med kommunen. Tilbudsgivere skal derfor være opmærksomme på, at der i tilbudsprisen skal være afsat de nødvendige ressourcer til både denne planlægning og den dertil hørende dialog med kommunen.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Pris / Vægtning: 70 %
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 30 %
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 600 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/08/2019
Slut: 30/06/2025
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Movia har ret til at forlænge kontraktperioden helt eller delvist på uændrede vilkår med op til yderligere 2 x 1 år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der er option på lejlighedsvis ekstrakørsel.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 3

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Trafikselskabet Movia, udbyder i K3 ca. 6 300 timer pr. år med 7 busser. Det udbudte er opdelt i 3 udbudsenheder.

Den udbudte kørsel foregår som udgangspunkt som special rutekørsel, med en udbudsenhed i Frederikssund Kommune og 2 udbudsenheder i Halsnæs Kommune.

De 7 busser vil køre ”kommunebuskørsel” i Frederikssund Kommune og Halsnæs Kommune. Kommunebus dækker over, at Movia på vegne af kommunen, udbyder målrettet kommunale kørselsopgaver, der typisk tidligere har været udbudt af kommunen selv.

I dette udbud – hvor det efterspurgte materiel alene skal benyttes til kommunale kørselsopgaver – indebærer det, at der ikke stilles eksempelvis de samme farve- og indretningskrav til materiellet, som der gør ved Movias ordinære udbud, ligesom der heller ikke skal monteres rejsekortudsyr.

En væsentlig fravigelse fra Movias ordinære udbud er desuden, at operatøren fastlægger den endelige køreplan på baggrund af dialog med kommunen. Tilbudsgivere skal derfor være opmærksomme på, at der i tilbudsprisen skal være afsat de nødvendige ressourcer til både denne planlægning og den dertil hørende dialog med kommunen.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Pris / Vægtning: 70 %
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 30 %
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 6 400 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/10/2019
Slut: 30/06/2025
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Movia har ret til at forlænge kontraktperioden helt eller delvist på uændrede vilkår med op til yderligere 2 x 1 år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der er option på lejlighedsvis ekstrakørsel.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal være optaget i CVR-registret eller tilsvarende udenlandsk register.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal være i besiddelse af en gyldig tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring fra Trafik-, Bygge-, og Boligstyrelsen, som er udstedt i henhold til busloven (LBK nr. 1050 af 12.11.2012). Tilladelsen skal være gældende fra afgivelse af tilbud.

Tilbudsgiveren skal, på tidspunktet for afgivelse af tilbud, være i besiddelse af det nødvendige antal tilladelser til den kørsel, der afgives tilbud på. Dokumentation for besiddelse af de nødvendige tilladelser til erhvervsmæssig personbefordring, skal fremsendes på anmodning fra Movia.

Herved forstås, at tilbudsgiveren skal være i besiddelse af tilladelser til kørsel med et antal vogne mindst svarende til det antal vogne, som tilbudsgiveren angiver at ville anvende i bilag 1.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 08/04/2019
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 31/08/2019
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 08/04/2019
Tidspunkt: 14:01
Sted:

Movia, Gammel Køge Landevej 3, 2500 Valby

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ikke adgang til åbning af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Efter klagenævnsloven § 7 skal klage over udbud eller beslutninger afholdt i henhold forsyningsdirektivet, der ikke er en klage over ikke at være prækvalificeret, skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter offentliggørelse af bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.

Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1.

Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager, senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til Klagenævnet, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/03/2019

Send til en kollega

0.062