Fakta om udbudet
Udbyder
KOMBIT A/S
Vindere
Postbefordring af valgkort
(30.06.2020)
Postnord A/S
Hedegaardsvej 88
2300 København S
Udbud af rammeaftale vedr. postbefordring af valgkort i hele Danmark
KOMBIT A/S
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Forhåndsmeddelelse - Denne bekendtgørelse er en indkaldelse af tilbud
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
2452452345
Halfdansgade 8
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Henrik Klejs
Telefon: +45 33349433
E-mail: hkl@kombit.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kombit.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/128748
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale vedr. postbefordring af valgkort i hele Danmark
Rammeaftalen omfatter løbende levering af postbefordring af valgkort i hele Danmark. KOMBIT indgår rammeaftalen på vegne af alle kommuner, som forpligtes til at indkøbe alle distributionsydelserne via rammeaftalen, dog er den mellemkommunale distribution af brevstemmer valgfri for kommunerne. Kommunerne forpligtes også til at lade sig repræsentere overfor leverandørerne via KOMBIT.
Udbuddet vedrører en rammeaftale omfattende løbende levering af postbefordring af valgkort i hele Danmark under danske valglove.
Udbuddet er omfattet af udbudslovens afsnit III (Light-regimet) og gennemføres derfor i overensstemmelse med § § 186-189, jf. principperne i udbudslovens § 2 samt nærværende forhåndsmeddelelse. Tidsplan og nærmere betingelser for afgivelse af tilbud, samt evaluering heraf, vil fremgå af udbudsbetingelserne, som vil være tilgængelig via EU-Supply efter udløb af fristen angivet i afsnit IV.2.2.
Denne forhåndsmeddelelse opfordrer relevante økonomiske aktører til skriftligt at rette henvendelse med henblik på senere afgivelse af tilbud. Det bemærkes, at rammeaftalen vil blive tildelt uden yderligere offentliggørelse, og KOMBIT A/S foretager således ikke yderligere formelle offentliggørende skridt til at opfordre interesserede leverandører til at rette henvendelse. KOMBIT vil således heller ikke kunne lade økonomiske aktører, som først henvender sig efter udløb af fristen som fremgår af afsnit IV.2.2 indgå i den efterfølgende udbudsprocedure.
På grundlag af de indkomne henvendelser vil KOMBIT afholde en lige udbudsprocedure med de interesserede økonomiske aktører. KOMBIT forbeholder sig ret til at forhandle med de interesserede økonomiske aktører. Der ydes ikke vederlag for forhandlingen.
KOMBIT A/S tildeler rammeaftalen til den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud. Rammeaftalen vil løbe i 48 måneder, og forventes at træde i kraft fra marts 2020.
Ansøger skal på ansøgningstidspunktet være i besiddelse af tilladelse fra Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen til erhvervsmæssig postbefordring. Ansøgers dækningsområde skal være landsdækkende.
En virksomhed udelukkes fra deltagelse i udbuddet, hvis denne er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3, og § 136, nr. 1-3.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal ikke udfylde ESPD. Der gennemføres ikke prækvalifikation, alle interesserede vil kunne afgive tilbud, jf. dog II.2.14 og III.2.1. Udbudsmaterialet, herunder tro- og love erklæring vil kunne tilgås på https://www.eu-supply.com/kombit.asp under det konkrete udbud under ”Dokumenter” efter fristen nævnt i afsnit IV.2.2.
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt virksomheder, der udøver erhvervsmæssig postbefordring, og som på ansøgningstidspunktet har tilladelse hertil fra Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen.
Der henvises til udbudsmaterialet, som vil være tilgængeligt efter fristen nævnt i afsnit IV.2.2.
Del IV: Procedure
Proceduren gennemføres i medfør af Udbudslovens afsnit III og i overensstemmelse med principperne i § 2 i Udbudsloven.
På grundlag af de indkomne henvendelser vil KOMBIT afholde en lige udbudsprocedure med de interesserede økonomiske aktører. KOMBIT A/S tildeler rammeaftalen til den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud.
KOMBIT vil bestræbe sig på at besvare eventuelle spørgsmål hurtigst muligt.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøger skal returnere:
Tro- og loveerklæringen i udfyldt og underskrevet stand.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud (Lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden:
1) 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk/