23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 099-239832
Offentliggjort
23.05.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Center for selvejende dagtilbud Lavuk Stjernen Afdeling på Lærkevej

Opdateringer

Annullering
(05.07.2019)

Hvis tilbuddet afgives af en sammenslutning af økonomiske aktører:
— Skal de i sammenslutningen deltagende økonomiske aktører hver især angives klart og entydigt,
— Skal sammenslutningen udpege én fælles repræsentant eller ledende partner i relation til udbuddet,
— Må ingen af de i sammenslutningen deltagende økonomiske aktører være omfattet af udeluk-kelsesgrundene i pkt. 5.1.
Det er alene et krav, at sammenslutningen af økonomiske aktører tilsammen opfylder minimumskravene til økonomisk og finansiel formåen samt teknisk og faglig formåen.
En økonomisk aktør kan alene være deltager i én sammenslutning af økonomiske aktører. Samme økonomiske aktør kan dog godt være deltager i én sammenslutning og samtidig lade andre tilbudsgivere basere deres egnethed på sig, jf. pkt. 5.2.5, eller være underleverandør til flere tilbudsgivere.
Tildeles sammenslutningen af økonomiske aktører den udbudte kontrakt, så skal de i sammenslutningen deltagende økonomiske aktører påtage sig direkte, solidarisk og ubegrænset hæftelse for opfyldelsen af kontrakten.
Hvis tilbudsgiver baserer sin egnethed på andre økonomiske aktørers formåen:
— Skal de økonomiske aktører, som tilbudsgiver baserer sin egnethed på, være juridisk forpligtet over for tilbudsgiver til at stille sin formåen til rådighed,
— Må ingen af de økonomiske aktører, som tilbudsgiver baserer sin egnethed på, være omfattet af udelukkelsesgrundende i pkt. 5.1,
— Skal de økonomiske aktører, som tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle formåen på, jf. pkt. 5.2.2, påtage sig direkte, solidarisk og ubegrænset hæftelse for opfyldelsen af kontrakten,
— Skal de økonomiske aktører, som tilbudsgiver baserer sin tekniske og faglige formåen på vedrørende dele af kontrakten, jf. pkt. 5.2.3, også anvendes som underleverandører, jf. pkt. 4.7, og udføre de pågældende dele ved opfyldelsen af kontrakten.
Det er alene et krav, at tilbudsgiver og de økonomiske aktører, som tilbudsgiver baserer sin egnethed på, tilsammen opfylder minimumskravene til økonomisk og finansiel formåen samt teknisk og faglig formåen.
En økonomisk aktør kan godt samtidig lade flere tilbudsgivere basere deres egnethed på sig eller være underleverandør til flere tilbudsgivere.
Såfremt tilbudsgiver har til hensigt at anvende underleverandører til opfyldelsen af kontrakten, så skal tilbudsgiver i sit tilbud angive:
— De dele af kontrakten, som underleverandører forventes at skulle opfylde,
— De underleverandører, som tilbudsgiver forventer at anvende.

Kørsel med Borgere - Lavuk Stjernen Afdeling Lærkevej


Center for selvejende dagtilbud Lavuk Stjernen Afdeling på Lærkevej

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Center for selvejende dagtilbud Lavuk Stjernen Afdeling på Lærkevej
Lærkevej 3
København Nv
2400
Danmark
Kontaktperson: Sara Lerche-Bachdal
E-mail: kw0j@kk.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/105674980.aspx

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/105674980.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/105674980.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kørsel med Borgere - Lavuk Stjernen Afdeling Lærkevej

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60130000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på tjenesteydelser på kørsel med Multiple funktionsnedsættelser, udviklingshæmmede på lavt funktionsniveau mennesker med Cerenal parese, Epilepsi, Autisme mv. mellem bosted og Dagtilbud primært i dagtimerne i Københavnsområdet.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
NUTS-kode: DK012
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på tjenesteydelser på kørsel med Multiple funktionsnedsættelser, udviklingshæmmede på lavt funktionsniveau mennesker med Cerenal parese, Epilepsi, Autisme mv. mellem bosted og Dagtilbud primært i dagtimerne i Københavnsområdet.

Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet (bilag A), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den tekniske specifikation (bilag 1).

Ordregiver ønsker at indgå aftale med en økonomisk aktør og vil tildele opgaver i henhold til den i kontraktudkastet (bilag A) angivne tildelingsprocedure.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiveren kan forlænge Aftalen med op til 2 gange 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal være registeret i det Centrale Virksomhedsregister (CVR) eller have tilsvarende auto-risation eller medlemskab i det land, hvor tilbudsgivers virksomhed er etableret.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

— Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 10 000 000 DKK ekskl. moms,

— Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 10% i det seneste disponible regnskabsår,

— Tilbudsgiver skal have en egenkapital på minimum 10 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

— Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 10 000 000 DKK ekskl. moms,

— Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 10% i det seneste disponible regnskabsår,

— Tilbudsgiver skal have en egenkapital på minimum 10 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde kontrakten:

— Tilbudsgiver skal have præsteret minimum 500 leveringer af tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, og som har lighed med kontraktens genstand,

— Tilbudsgiver skal have et eftersporingssystem til forvaltning af forsyningskæden, som tilbudsgiver vil anvende ved gennemførelsen af kontrakten til at administrere og kontrollerer sine underleverandører i forhold til opfyldelse af kontrakten,

— Tilbudsgiver skal som minimum disponere over 10 Busser med udvendig lift plads til kørestole med bespændinger i kabinen,

— Tilbudsgiver kan maksimalt overlade 10% af kontraktens opfyldelse til underleverandører, medmindre tilbudsgiver baserer sin egnethed på de pågældende økonomiske aktørers formåen, jf. pkt. 5.2.5.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde kontrakten:

— Tilbudsgiver skal have præsteret minimum 500 leveringer af tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, og som har lighed med kontraktens genstand,

— Tilbudsgiver skal have et eftersporingssystem til forvaltning af forsyningskæden, som tilbudsgiver vil anvende ved gennemførelsen af kontrakten til at administrere og kontrollerer sine underleverandører i forhold til opfyldelse af kontrakten,

— Tilbudsgiver skal som minimum disponere over 10 Busser med udvendig lift plads til kørestole med bespændinger i kabinen,

— Tilbudsgiver kan maksimalt overlade 10% af kontraktens opfyldelse til underleverandører, medmindre tilbudsgiver baserer sin egnethed på de pågældende økonomiske aktørers formåen, jf. pkt. 5.2.5.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Se venligst vilkår i rammeaftale udkast.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 24/06/2019
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 4 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 24/06/2019
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Hvis tilbuddet afgives af en sammenslutning af økonomiske aktører:

— Skal de i sammenslutningen deltagende økonomiske aktører hver især angives klart og entydigt,

— Skal sammenslutningen udpege én fælles repræsentant eller ledende partner i relation til udbuddet,

— Må ingen af de i sammenslutningen deltagende økonomiske aktører være omfattet af udeluk-kelsesgrundene i pkt. 5.1.

Det er alene et krav, at sammenslutningen af økonomiske aktører tilsammen opfylder minimumskravene til økonomisk og finansiel formåen samt teknisk og faglig formåen.

En økonomisk aktør kan alene være deltager i én sammenslutning af økonomiske aktører. Samme økonomiske aktør kan dog godt være deltager i én sammenslutning og samtidig lade andre tilbudsgivere basere deres egnethed på sig, jf. pkt. 5.2.5, eller være underleverandør til flere tilbudsgivere.

Tildeles sammenslutningen af økonomiske aktører den udbudte kontrakt, så skal de i sammenslutningen deltagende økonomiske aktører påtage sig direkte, solidarisk og ubegrænset hæftelse for opfyldelsen af kontrakten.

Hvis tilbudsgiver baserer sin egnethed på andre økonomiske aktørers formåen:

— Skal de økonomiske aktører, som tilbudsgiver baserer sin egnethed på, være juridisk forpligtet over for tilbudsgiver til at stille sin formåen til rådighed,

— Må ingen af de økonomiske aktører, som tilbudsgiver baserer sin egnethed på, være omfattet af udelukkelsesgrundende i pkt. 5.1,

— Skal de økonomiske aktører, som tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle formåen på, jf. pkt. 5.2.2, påtage sig direkte, solidarisk og ubegrænset hæftelse for opfyldelsen af kontrakten,

— Skal de økonomiske aktører, som tilbudsgiver baserer sin tekniske og faglige formåen på vedrørende dele af kontrakten, jf. pkt. 5.2.3, også anvendes som underleverandører, jf. pkt. 4.7, og udføre de pågældende dele ved opfyldelsen af kontrakten.

Det er alene et krav, at tilbudsgiver og de økonomiske aktører, som tilbudsgiver baserer sin egnethed på, tilsammen opfylder minimumskravene til økonomisk og finansiel formåen samt teknisk og faglig formåen.

En økonomisk aktør kan godt samtidig lade flere tilbudsgivere basere deres egnethed på sig eller være underleverandør til flere tilbudsgivere.

Såfremt tilbudsgiver har til hensigt at anvende underleverandører til opfyldelsen af kontrakten, så skal tilbudsgiver i sit tilbud angive:

— De dele af kontrakten, som underleverandører forventes at skulle opfylde,

— De underleverandører, som tilbudsgiver forventer at anvende.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21/05/2019

Send til en kollega

0.094