23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 102-248537
Offentliggjort
28.05.2019
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

MOVIA

Vindere

Kontrakt for udbudenhed 3

(31.03.2020)
Anchersen A/S
Jernholmen 20
2650 Hvidovre

Kontrakt for udbudsenhed 1

(31.03.2020)
Nobina A/S
Fabriksparken 22
2600 Glostrup

Kontrakt for udbudsenhederne 2, 5, 9, 10, 11 og 12

(31.03.2020)
Keolis Danmark A/S
Naverland 20
2600 Glostrup

Kontrakt for udbudsenhederne 6, 7, 8 og 12

(31.03.2020)
Kruse A/S
Teglværksvej 27B
4000 Roskilde

Opdateringer

Rettelse
(12.06.2019)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 26-06-2019
Time: 14:00
Læses:
Dato: 28-06-2019
Time: 14:00

A18 - Udbud af almindelig rutekørsel


MOVIA

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
MOVIA
29896569
Gammel Køge Landevej 3
Valby
2500
Danmark
Kontaktperson: Pia Preibisch Behrens
Telefon: +45 91168762
E-mail: ppb@moviatrafik.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/eff1c63c-ecd7-4d46-be84-8bf23dbe860c/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/eff1c63c-ecd7-4d46-be84-8bf23dbe860c/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/eff1c63c-ecd7-4d46-be84-8bf23dbe860c/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/eff1c63c-ecd7-4d46-be84-8bf23dbe860c/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

A18 - Udbud af almindelig rutekørsel

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbud af almindelig rutekørsel svarende til driften af ca. 400 000 køreplantimer pr. år og 136 driftsbusser. Kørslen udbydes i 14 enheder. Der vil blive indgået kontrakt med forventet driftsstart i perioden fra december 2020 til juni 2021.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 2 428 605 083.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakter, der kombinerer de følgende delkontrakter eller grupper af delkontrakter:

Der kan afgives kombinationstilbud på følgende enheder:

— enhed 3, 4, 5 og 13,

— enhed 6 og 12,

— enhed 7 og 8,

— enhed 6, 7, 8 og 12,

— enhed 9, 10 og 11.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 1

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 300S og 30E. Dette kan ændres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 282 632 730.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges af Movia indtil Letbane langs ring 3 åbner for passagerer. Letbane langs ring 3 forventes pt at åbne 2025. Den anslåede værdi er eksklusive værdien af en eventuel forlængelse udover december 2024.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer med busser). Referencerne skal være for opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven skal være afsluttet højst 3 år før ansøgningsfristen eller fortsat være igangværende. Udvælgelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med en væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 2

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 142 og 145. Dette kan ændres jf. betingelserne i udbudsmaterialet

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 117 841 708.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 120
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 2 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer med busser). Referencerne skal være for opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven skal være afsluttet højst 3 år før ansøgningsfristen eller fortsat være igangværende. Udvælgelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Tilbudsgiverne skal afgive tilbud på en optionspakke, som består i, at Movia som alternativ til kørsel med nulemission kan vælge, at driften udføres med fossilfrit materiel som HVO, biogas, el eller brint. Optionen har en kontraktlængde på 72 måneder og kan forlænges med op til 6 år.

De budgetmæssige forhold, der har betydning for, hvorvidt Movia vælger basispakken (nulemissions drift) eller optionspakken (fossilfri drift), afklares efter kontraktunderskrift.

Tilbudsgiveren orienteres om, hvorvidt optionspakken udnyttes eller ej senest 30 dage efter kontraktunderskrift.

I evalueringen vægtes basispakken og optionspakken som bestemt i udbudsbetingelserne og bilag a.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med en væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 3

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 234, 260R og 240. Dette kan ændres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 299 549 827.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 6 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer med busser). Referencerne skal være for opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven skal være afsluttet højst 3 år før ansøgningsfristen eller fortsat være igangværende. Udvælgelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med en væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 4

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne 431, 433, 439, 496, 497, 498 og 909. Dette kan ændres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 118 656 230.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 120
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 2 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer med busser). Referencerne skal være for opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven skal være afsluttet højst 3 år før ansøgningsfristen eller fortsat være igangværende. Udvælgelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Tilbudsgiverne skal afgive tilbud på en optionspakke, som består i, at Movia som alternativ til kørsel med nulemission kan vælge, at driften udføres med fossilt materiel. Optionen har en kontraktlængde på 72 måneder og kan forlænges med op til 6 år.

De budgetmæssige forhold, der har betydning for, hvorvidt Movia vælger basispakken (nulemissions drift) eller optionspakken (fossil drift), afklares efter kontraktunderskrift.

Tilbudsgiveren orienteres om, hvorvidt optionspakken udnyttes eller ej senest 30 dage efter kontraktunderskrift.

I evalueringen vægtes basispakken og optionspakken som bestemt i udbudsbetingelserne og bilag a.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med en væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 5

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne 901, 902, 903, 904, 905, 908 og 460. Dette kan ændres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 459 562 106.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 120
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 2 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer med busser). Referencerne skal være for opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven skal være afsluttet højst 3 år før ansøgningsfristen eller fortsat være igangværende. Udvælgelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Tilbudsgiverne skal afgive tilbud på en optionspakke, som består i, at Movia som alternativ til kørsel med nulemission kan vælge, at driften udføres med fossilt materiel. Optionen har en kontraktlængde på 72 måneder og kan forlænges med op til 6 år.

De budgetmæssige forhold, der har betydning for, hvorvidt Movia vælger basispakken (nulemissions drift) eller optionspakken (fossil drift), afklares efter kontraktunderskrift.

Tilbudsgiveren orienteres om, hvorvidt optionspakken udnyttes eller ej senest 30 dage efter kontraktunderskrift.

I evalueringen vægtes basispakken og optionspakken som bestemt i udbudsbetingelserne og bilag a.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med en væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 6

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne 721, 722, 723, 724, 751, 752, 755, 761, 762, 763 og 780. Dette kan ændres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 168 048 806.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 6 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer med busser). Referencerne skal være for opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven skal være afsluttet højst 3 år før ansøgningsfristen eller fortsat være igangværende. Udvælgelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med en væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 7

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK02
Hovedudførelsessted:

DK Danmark

DK02 Sjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne 711 og 714. Dette kan ændres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 28 565 299.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 120
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 2 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer med busser). Referencerne skal være for opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven skal være afsluttet højst 3 år før ansøgningsfristen eller fortsat være igangværende. Udvælgelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Tilbudsgiverne skal afgive tilbud på en optionspakke, som består i, at Movia som alternativ til kørsel med nulemission kan vælge, at driften udføres med fossilfrit materiel som HVO, biogas, el eller brint. Optionen har en kontraktlængde på 72 måneder og kan forlænges med op til 6 år.

De budgetmæssige forhold, der har betydning for, hvorvidt Movia vælger basispakken (nulemissions drift) eller optionspakken (fossilfri drift), afklares efter kontraktunderskrift.

Tilbudsgiveren orienteres om, hvorvidt optionspakken udnyttes eller ej senest 30 dage efter kontraktunderskrift.

I evalueringen vægtes basispakken og optionspakken som bestemt i udbudsbetingelserne og bilag a.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med en væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 8

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK02
Hovedudførelsessted:

DK Danmark

DK02 Sjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne 712, 715, 716, 717, 718, 719, 725, 771, 772, 773, 774, 778, 791 og 792. Dette kan ændres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 249 980 088.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 6 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer med busser). Referencerne skal være for opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven skal være afsluttet højst 3 år før ansøgningsfristen eller fortsat være igangværende. Udvælgelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med en væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 9

Delkontraktnr.: 9
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK02
Hovedudførelsessted:

DK Danmark

DK02 Sjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne 701 og 702. Dette kan ændres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 90 289 152.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 2 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer med busser). Referencerne skal være for opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven skal være afsluttet højst 3 år før ansøgningsfristen eller fortsat være igangværende. Udvælgelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Tilbudsgiverne skal afgive tilbud på en optionspakke, som består i, at Movia som alternativ til kørsel med nulemission kan vælge, at driften udføres med fossilfrit materiel som HVO, biogas, el eller brint.

De budgetmæssige forhold, der har betydning for, hvorvidt Movia vælger basispakken (nulemissions drift) eller optionspakken (fossilfri drift), afklares efter kontraktunderskrift.

Tilbudsgiveren orienteres om, hvorvidt optionspakken udnyttes eller ej senest 30 dage efter kontraktunderskrift.

I evalueringen vægtes basispakken og optionspakken som bestemt i udbudsbetingelserne og bilag a.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med en væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 10

Delkontraktnr.: 10
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK02
Hovedudførelsessted:

DK Danmark

DK02 Sjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne 703, 730, 731, 737, 741 og 742. Dette kan ændres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 144 758 551.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 2 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer med busser). Referencerne skal være for opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven skal være afsluttet højst 3 år før ansøgningsfristen eller fortsat være igangværende. Udvælgelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Tilbudsgiverne skal afgive tilbud på en optionspakke, som består i, at Movia som alternativ til kørsel med nulemission kan vælge, at driften udføres med fossilfrit materiel som HVO, biogas, el eller brint.

De budgetmæssige forhold, der har betydning for, hvorvidt Movia vælger basispakken (nulemissions drift) eller optionspakken (fossilfri drift), afklares efter kontraktunderskrift.

Tilbudsgiveren orienteres om, hvorvidt optionspakken udnyttes eller ej senest 30 dage efter kontraktunderskrift.

I evalueringen vægtes basispakken og optionspakken som bestemt i udbudsbetingelserne og bilag a.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med en væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 11

Delkontraktnr.: 11
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK02
Hovedudførelsessted:

DK Danmark

DK02 Sjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne 736 og 740. Dette kan ændres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 131 576 404.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 6 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer med busser). Referencerne skal være for opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven skal være afsluttet højst 3 år før ansøgningsfristen eller fortsat være igangværende. Udvælgelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med en væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 12

Delkontraktnr.: 12
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK02
Hovedudførelsessted:

DK Danmark

DK02 Sjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne 720R og 760. Dette kan ændres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 118 289 451.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 6 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer med busser). Referencerne skal være for opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven skal være afsluttet højst 3 år før ansøgningsfristen eller fortsat være igangværende. Udvælgelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med en væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 13

Delkontraktnr.: 13
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK02
Hovedudførelsessted:

DK Danmark

DK02 Sjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linjerne 470R, 480R og 670. Dette kan ændres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 325 876 888.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 6 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer med busser). Referencerne skal være for opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven skal være afsluttet højst 3 år før ansøgningsfristen eller fortsat være igangværende. Udvælgelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med en væsentlig usikkerhed.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsenhed 14

Delkontraktnr.: 14
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK02
Hovedudførelsessted:

DK Danmark

DK02 Sjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Almindelig rutekørsel. Kørslen skal på udbudstidspunktet være som shuttlebus i Guldborgsund Kommune. Dette kan ændres jf. betingelserne i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 8 629 680.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med op til 2 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 25
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Movia vil prækvalificere de 25 egnede ansøgere, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter (dvs. almindelig rutekørsel med passagerer med busser). Referencerne skal være for opgaver udført inden for de seneste 3 år. Herved forstås, at referenceopgaven skal være afsluttet højst 3 år før ansøgningsfristen eller fortsat være igangværende. Udvælgelsen foretages ud fra referencerne angivet i ansøgernes eESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det økonomiske estimat i II.2.6 er behæftet med en væsentlig usikkerhed.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ansøger (for selskaber den ansvarlige leder) skal opfylde de kvalifikationskrav, der følger af lov om buskørsel (lovbekendtgørelse nr. 1050 af 12.11.2012 med senere ændringer) og have tilladelse fra Trafik- Bygge- og Boligstyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring (Vognmandstilladelse).

Ansøger skal endvidere være optaget i CVR-registeret eller tilsvarende udenlandsk register.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal på ansøgningstidspunktet være i besiddelse af sædvanlig erhvervsansvarsforsikring med en minimum dækningssum for personskade på 10 000 000 DKK og en minimum dækningssum for tingskade på 2 000 000 DKK pr. år.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Udbudslovens § § 135-136, 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6, og 138 om udelukkelsesgrunde finder anvendelse. Ansøgere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens § § 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En ansøger, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundene vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Movia fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser Tilbudsgivers pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.

Ansøgeren skal alene indgive det fælles europæiske udbudsdokument som foreløbigt bevis for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene og for at ansøgeren opfylder minimumskravene til egnethed.

Hvis ansøger er et konsortium eller baserer sin formåen på anden aktør, indsendes et fælles europæisk udbudsdokument for hver af deltagerne. Ingen af de økonomiske aktører må være omfattet af de ovennævnte udelukkelsesgrunde.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Ved indgåelse af kontrakt skal der stilles en garanti på 100 000 DKK pr driftsbus, jf. Kontraktens § 20, stk. 1

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Der vil ske betaling i henhold til betalingsplanen i udbudsmaterialet.

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Konsortier vil skulle hæfte solidarisk og ubegrænset for kontraktens opfyldelse.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse:

Tilbudsgivere for selskaber den ansvarlige leder, skal opfylde de kvalifikationskrav, der er anført i lovgivningen på området, og skal have tilladelse fra Trafik- og Byggestyrelsen til erhvervsmæssig personbefordring.

III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der henvises til udbudsmaterialet.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 26/06/2019
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 02/07/2019
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ansøgerne gøres opmærksom på, at der kan blive foretaget potentielt væsentlige ændringer i udbudsmaterialet som led i forhandlingerne, idet Movia forbeholder sig at forhandle alle dele af udbudsmaterialet, medmindre det udtrykkelig er angivet, at en del af udbudsmaterialet ikke vil blive gjort til genstand for forhandlinger. Movia kan foretage tildeling på baggrund af første forhandlingstilbud.

Dette udbud eller dele heraf kan eventuelt annulleres eller udskydes, hvis der eksempelvis ikke kan opnås den fornødne bevillingsmæssige hjemmel. Ansøgerne betales ikke for udarbejdelse af anmodninger om deltagelse eller udarbejdelse af tilbud. Dette uanset en eventuel annullering.

For at kunne tilpasse udløb af en kontrakt med fremtidige køreplansskifte, udbud mv. kan Movia forlænge kontraktperioden på uændrede vilkår for hele eller dele af kontrakten med op til et år - dog maksimalt op til i alt 13 år, jf. Kontraktens § 3, stk. 6.

Movia afholder informationsmøde for operatører om udbuddet tirsdag den 4.6.2019 kl. 14:00. Mødet afholdes hos Movia, Gl. Køge Landevej 3, Valby. Tilmelding til informationsmødet skal ske senest den 29.5.2019 til ppb@moviatrafik.dk

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Efter klagenævnsloven §7 stk. 1 skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt.

Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1.

Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager, senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til Klagenævnet, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24/05/2019

Send til en kollega

0.125