23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 119-292377
Offentliggjort
24.06.2019
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Odense Kommune

Udbud af specialkørsel (genudbud)


Odense Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Odense Kommune
35209115
Flakhaven 2
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Sofie Lind Petersen
Telefon: +45 23310939
E-mail: solj@odense.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.odense.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af specialkørsel (genudbud)

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende.

Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole, genoptræningscenter eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om visiteret rutekørsel.

Kørselsplanlægningen foretages ligeledes af leverandøren.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Specialkørsel, delaftale 1

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Fyn

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende.

Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole, genoptræningscenter eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om visiteret rutekørsel.

Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med demente, kørsel til genoptræning samt kørsel med specialskolebørn, hvor mange er i kørestol. De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.

Kørselsplanlægningen foretages ligeledes af leverandøren.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40 %
Pris - Vægtning: 60 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Såfremt der i aftaleperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres til kørsel omfattet af rammeaftalen, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af rammeaftalen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes punkt 8.1.

Den af ordregiver i punkt II.2.6) oplyste anslåede værdi for delaftale 1 er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under rammeaftalens løbetid.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Specialkørsel, delaftale 2

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Fyn

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende.

Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole, genoptræningscenter eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om visiteret rutekørsel.

Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med ældre til dagcentre, kørsel til genoptræning samt kørsel med specialskolebørn, hvor flere er i kørestol. De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.

Kørselsplanlægningen foretages ligeledes af leverandøren.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40 %
Pris - Vægtning: 60 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Såfremt der i aftaleperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres til kørsel omfattet af rammeaftalen, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af rammeaftalen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes punkt 8.1.

Den af ordregiver i punkt II.2.6) oplyste anslåede værdi for delaftale 2 er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under rammeaftalens løbetid.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Specialkørsel, delaftale 3

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Fyn

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende. Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole, genoptræningscenter eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om visiteret rutekørsel.

Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med senhjerneskadede og voksne autister. De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.

Kørselsplanlægningen foretages ligeledes af leverandøren.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40 %
Pris - Vægtning: 60 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Såfremt der i aftaleperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres til kørsel omfattet af rammeaftalen, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af rammeaftalen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes punkt 8.1.

Den af ordregiver i punkt II.2.6) oplyste anslåede værdi for delaftale 3 er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under rammeaftalens løbetid.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Specialkørsel, delaftale 4

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Fyn

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende. Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole, genoptræningscenter eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om visiteret rutekørsel.

Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med hjerneskadede (medfødt) og udviklingshæmmede. De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.

Kørselsplanlægningen foretages ligeledes af leverandøren.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40 %
Pris - Vægtning: 60 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Såfremt der i aftaleperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres til kørsel omfattet af rammeaftalen, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af rammeaftalen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes punkt 8.1.

Den af ordregiver i punkt II.2.6) oplyste anslåede værdi for delaftale 4 er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under rammeaftalens løbetid.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Specialkørsel, delaftale 5

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Fyn

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende. Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole, genoptræningscenter eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på dagtilbuddene/skolen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om visiteret rutekørsel.

Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med autister, kørsel til genoptræning og kørsel med specialbørnehavebørn. De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.

Kørselsplanlægningen foretages ligeledes af leverandøren.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40 %
Pris - Vægtning: 60 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Såfremt der i aftaleperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres til kørsel omfattet af rammeaftalen, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af rammeaftalen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes punkt 8.1.

Den af ordregiver i punkt II.2.6) oplyste anslåede værdi for delaftale 5 er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under rammeaftalens løbetid.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Specialkørsel, delaftale 6

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Fyn

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende. Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på skolen/institutionen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om visiteret rutekørsel.

Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med specialskolebørn (Odense N og NV). De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.

Kørselsplanlægningen foretages ligeledes af leverandøren.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40 %
Pris - Vægtning: 60 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Såfremt der i aftaleperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres til kørsel omfattet af rammeaftalen, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af rammeaftalen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes punkt 8.1.

Den af ordregiver i punkt II.2.6) oplyste anslåede værdi for delaftale 6 er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under rammeaftalens løbetid.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Specialkørsel, delaftale 7

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Fyn

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende. Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på skolen/institutionen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om visiteret rutekørsel.

Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med specialskolebørn (Odense S og SV). De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.

Kørselsplanlægningen foretages ligeledes af leverandøren.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40 %
Pris - Vægtning: 60 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Såfremt der i aftaleperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres til kørsel omfattet af rammeaftalen, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af rammeaftalen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes punkt 8.1.

Den af ordregiver i punkt II.2.6) oplyste anslåede værdi for delaftale 7 er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under rammeaftalens løbetid.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Specialkørsel, delaftale 8

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Fyn

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter kørsel af borgere, der alle er visiteret til denne ordning af Odense Kommune, da de ikke er i stand til at foretage transporten med offentligt transportmiddel, egen bil, cykel eller lignende. Der er tale om kørsel mellem borgerens bopæl eller aflastningsadresse og til aktivitetstilbud, skole eller lignende. Der vil også være tale om kørsel til aktiviteter andre steder end på skolen/institutionen, f.eks. kørsel til svømning, fysioterapi, fritidsordning og praktikker. Der er tale om visiteret rutekørsel.

Kendetegnende for delaftalen er, at der er tale om kørsel med specialskolebørn (Odense N og NØ samt udenbys specialskoler). De omfattede institutioner fremgår af Bilag 2.

Kørselsplanlægningen foretages ligeledes af leverandøren.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40 %
Pris - Vægtning: 60 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Såfremt der i aftaleperioden oprettes en ny institution, der vedrører borgere, der visiteres til kørsel omfattet af rammeaftalen, har ordregiver mulighed for at beslutte, at kørsel til denne institution skal omfattes af rammeaftalen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes punkt 8.1.

Den af ordregiver i punkt II.2.6) oplyste anslåede værdi for delaftale 8 er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under rammeaftalens løbetid.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 053-122407
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Specialkørsel, delaftale 1

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Specialkørsel, delaftale 2

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Specialkørsel, delaftale 3

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 4
Betegnelse:

Specialkørsel, delaftale 4

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 5
Betegnelse:

Specialkørsel, delaftale 5

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 6
Betegnelse:

Specialkørsel, delaftale 6

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 7
Betegnelse:

Specialkørsel, delaftale 7

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 8
Betegnelse:

Specialkørsel, delaftale 8

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Baggrunden for annulleringen er, at vi er blevet opmærksomme på, at der i bilag A, kolonne G, er en fejl i det oplyste antal af solokørsler. Det oplyste antal solokørsler er beskrevet som værende pr. uge, men reelt set er tallet udtryk for antallet af solokørsler pr. måned. Tallet er dermed 4 gange højere, end det skulle have været. Antallet af solokørsler har væsentlig betydning for tilbudsgivernes prissætning, da der afregnes pr. persontur.

Vi er opmærksomme på, at det korrekte antal af solokørsler fremgår af bilag 2 og kan udledes af bilag B, om end der også er mindre uoverensstemmelser mellem oplysningerne i disse bilag. Ikke desto mindre er det vores vurdering, at fejlen i bilag A har skabt en usikkerhed om den udbudte ydelses beskaffenhed. Det er endvidere vores vurdering, at det ikke kan afvises, at fejlen har haft indflydelse på de priser, der er tilbudt, da bilag A er et centralt bilag i udbuddet. Fejlen kan desuden have bevirket, at konkurrencen er foregået på ulige vilkår, idet tilbudsgivere, der ikke har et forhåndskendskab til ydelsen, ikke har samme forudsætninger for at gennemskue fejlen i bilag A, som tilbudsgivere, der i dag er leverandører af ydelsen.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4.

I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/06/2019

Send til en kollega

0.047