23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 150-370374
Offentliggjort
06.08.2019
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Kerteminde Kommune

Udbud af visiteret personbefordring til Kerteminde Kommune


Kerteminde Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Kerteminde Kommune
29189706
Hans Schacksvej 4
Kerteminde
5300
Danmark
Kontaktperson: Christian Lindemer
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://kerteminde.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://tender.konnect.dk/invite/431

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af visiteret personbefordring til Kerteminde Kommune

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60140000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Kerteminde Kommune udbyder hermed personbefording af kommunens borgere, som er visiteret hertil.

Udbuddet omfatter kørsel til flere lokationer, herunder: skoler, specialskole, træningscentre, dagcentre og

Demenscafeer i og udenfor Kerteminde Kommune.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 19 600 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kørsel til genoptræning (Sundhedens Center)

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000
60120000
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

Kerteminde Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen vedrører kørsel af visiterede borgere til genoptræning, Sundhedens Center. Krav til den specifikke delaftale fremgår af udbudsmaterialets Rammeaftalebilag A1 - Kravspecifikation, delaftale 1.

Der tildeles én rammeaftale.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Der skal afgives tilbud på delaftale 1, for at kunne afgive kombinationstilbud på KOMBI 1.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kørsel til genoptræning / vedligeholdende træning og aktivitetscenter (Birkelund)

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000
60120000
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

Kerteminde Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen vedrører kørsel af visiterede borgere til genoptræning, vedligeholdende træning og aktivitetscenter, Birkelund. Krav til den specifikke delaftale fremgår af udbudsmaterialets Rammeaftalebilag B1 - Kravspecifikation, delaftale 2.

Der tildeles én rammeaftale.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Der skal afgives tilbud på delaftale 2, for at kunne afgive kombinationstilbud på KOMBI 1.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kørsel til genoptræning (Aktivhuset)

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000
60120000
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

Kerteminde Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen vedrører kørsel af visiterede borgere til genoptræning, Aktivhuset. Krav til den specifikke delaftale fremgår af udbudsmaterialets Rammeaftalebilag C1 - Kravspecifikation, delaftale 3.

Der tildeles én rammeaftale.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Der skal afgives tilbud på delaftale 3, for at kunne afgive kombinationstilbud på KOMBI 2.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kørsel til specialiseret genoptræning og udenbys træning

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000
60120000
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

Kerteminde Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen vedrører kørsel til specialiseret genoptræning (uden for Kerteminde Kommune), Krav til den

Specifikke delaftale fremgår af udbudsmaterialets Rammeaftalebilag D1 - Kravspecifikation, delaftale 4.

Der tildeles én rammeaftale.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Der skal afgives tilbud på delaftale 4, for at kunne afgive kombinationstilbud på KOMBI 3.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kørsel til demente borgere til dagcenter (Aktivhuset og Alzheimer Foreningen)

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000
60120000
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

Kerteminde Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen vedrører kørsel til dagcentre. Krav til den specifikke delaftale fremgår af udbudsmaterialets

Rammeaftalebilag E1 - Kravspecifikation, delaftale 5.

Der tildeles én rammeaftale.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Der skal afgives tilbud på delaftale 5, for at kunne afgive kombinationstilbud på KOMBI 2.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kørsel til specialskole (Mesingeskolen og Hindsholmsskolen)

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000
60120000
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

Kerteminde Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen vedrører kørsel af børn tilknyttet Mesingeskolen og Hindsholmsskolen., Krav til den specifikke delaftale fremgår af udbudsmaterialets Rammeaftalebilag F1 - Kravspecifikation, delaftale 6.

Der tildeles én rammeaftale pr. delaftale.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Der skal afgives tilbud på delaftale 6, for at kunne afgive kombinationstilbud på KOMBI 2.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Specialskolekørsel (ud af kommunen)

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000
60120000
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

Kerteminde Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen vedrører kørsel af børn til specialskoler beliggende ude af kommunen. Krav til den specifikke

delaftale fremgår af udbudsmaterialets Rammeaftalebilag G1 - Kravspecifikation, delaftale 7.

Der tildeles én rammeaftale.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Der skal afgives tilbud på delaftale 7, for at kunne afgive kombinationstilbud på KOMBI 3.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kørsel til specialbørnehave (Orange Planet)

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000
60120000
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

I og udenfor Kerteminde Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen vedrører kørsel af børn til specialbørnehave. Krav til den specifikke delaftale fremgår af udbudsmaterialets Rammeaftalebilag H1 - Kravspecifikation, delaftale 8.

Der tildeles én rammeaftale.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Der skal afgives tilbud på delaftale 8, for at kunne afgive kombinationstilbud på KOMBI 1.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Skolekørsel mv.

Delkontraktnr.: 9
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000
60120000
60130000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

Kerteminde Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen vedrører kørsel af skolebørn og unge til sygekørsel. Krav til den specifikke delaftale fremgår af

Udbudsmaterialets Rammeaftalebilag I1 - Kravspecifikation, delaftale 9.

Der tildeles én rammeaftale.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Der skal afgives tilbud på delaftale 9, for at kunne afgive kombinationstilbud på KOMBI 1.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 075-178328
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Kørsel til genoptræning (Sundhedens Center)

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/07/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Bergholdt A/S
Børstenbindervej 5
Odense
5230
Danmark
NUTS-kode: DK031
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 600 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

El til genoptræning / vedligeholdende træning og aktivitetscenter (Birkelund)

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/07/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Bergholdt A/S
Børstenbindervej 5
Odense
5230
Danmark
NUTS-kode: DK031
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 1 400 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Kørsel til genoptræning (Aktivhuset)

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/07/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Bergholdt A/S
Børstenbindervej 5
Odense
5230
Danmark
NUTS-kode: DK031
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 200 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 4
Delkontraktnr.: 4
Betegnelse:

Kørsel til specialiseret genoptræning og udenbys træning (OUH, Svendborg Sygehus og Alzheimer Foreningen)

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/07/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Bergholdt A/S
Børstenbindervej 5
Odense
5230
Danmark
NUTS-kode: DK031
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 600 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 5
Delkontraktnr.: 5
Betegnelse:

Kørsel til demente borgere til dagcenter (Aktivhuset)

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/07/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Dydensborg Taxa v/ Lone Dydensborg
Kohaven 11
Kerteminde
5300
Danmark
NUTS-kode: DK031
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 2 200 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 6
Delkontraktnr.: 6
Betegnelse:

Kørsel til specialskole (Mesingeskolen og Hindsholmsskolen)

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/07/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Dydensborg Taxa v/ Lone Dydensborg
Kohaven 11
Kerteminde
5300
Danmark
NUTS-kode: DK031
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 6 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 7
Delkontraktnr.: 7
Betegnelse:

Specialskolekørsel (ud af kommunen)

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Der blev ikke modtaget nogen bud eller anmodninger om deltagelse eller de blev alle afvist

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 8
Delkontraktnr.: 8
Betegnelse:

Kørsel til specialbørnehave (Orange Planet)

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Der blev ikke modtaget nogen bud eller anmodninger om deltagelse eller de blev alle afvist

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 9
Delkontraktnr.: 9
Betegnelse:

Skolekørsel og sygekørsel

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Der blev ikke modtaget nogen bud eller anmodninger om deltagelse eller de blev alle afvist

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til

Udbuddet.

— Alle spørgsmål skal stilles i TrueTender ved at klikke på ikonet ”+” under ”Spørgsmål”,

— Herefter udfyldes dialogboksen med henvisning og spørgsmålet. Ved at klikke på ”Send” fremsendes

spørgsmålet til Ordregiver,

— Ordregiver besvarer spørgsmål ved at uploade spørgsmål/svar-dokumentet under ”Dokumenter”.

Det er Tilbudsgivers eget ansvar at holde sig ajour med materialet i systemet.

I henhold til tidsplanen i punkt 1.6 vil spørgsmål modtaget inden spørgefristen blive besvaret af Ordregiver,

hvorimod spørgsmål modtaget efter spørgefristens udløb, alene vil blive besvaret, såfremt spørgsmålets

karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for Ordregiver at besvare spørgsmålet inden svarfristen.

Spørgsmål modtaget senere end 7 dage inden tilbudsfristen vil som udgangspunkt ikke blive besvaret.

Rekvirering af kørelister:

Tilbudsgiver gøres opmærksom på, at kørelister for udbuddets delaftaler rekvireres gennem TrueTender ved at stille spørgsmål.

Tekniske spørgsmål omkring brugen af TenderKONNECT skal stilles til supporten:

— Tlf. 79 30 78 33,

— mail: kundecenter@truelink.dk

Tilbudsgiver, Andre Enheder og Sammenslutninger, på Ordregivers opfordring, fremlægge dokumentation

i henhold til udbudslovens § § 144 og 152 for de oplysninger, som er afgivet i ESPD et. Nedenfor beskrives det, hvorledes denne dokumentation skal fremlægges. Hvis Tilbudsgiver, Sammenslutningens

Deltagere eller Andre Enheder er fra Danmark fremlægges dokumentationen i form af en serviceattest fra

Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten må maksimalt være 12 måneder gammel regnet fra fristen for fremsendelse af Serviceattesten, som fastsat af Ordregiver i opfordringsskrivelsen. Hvis Tilbudsgiver, en eller flere af Deltagerne i Sammenslutningen eller Andre Enheder ikke er fra Danmark, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. e-Certis er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til e-Certis kan hentes under følgende link: https://www.kfst.dk/media/46438/espd-dokumentation-og-ecertis.pdf Såfremt disses lande ikke udsteder de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love.

Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode Tilbudsgiver om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse i flere tilbud ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige Tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende. Såfremt dette ikke kan godtgøres, forbeholder Ordregiver sig ret til at afvise sådanne Tilbudsgivere.

Kerteminde Kommune tildeler ikke rammeaftaler på baggrund af de indkomne tilbud på delaftalerne 7, 8 og 9. Således annulleres disse 3 delaftaler.

Kerteminde Kommune begrunder annulleringen af delaftalerne med, at det enkelte tilbud som er indkommet til hver af delaftalerne 7, 8 og 9 fra Bergholdt A/S, ikke vurderes at være økonomisk fordelagtige for Kerteminde Kommune. Udbuddet annulleres derfor på grund af bevillingsmæssige forhold.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk

§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/08/2019

Send til en kollega

0.05