Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
KAB
Vindere
Udbud af flytteydelse for beboere i KAB administrerede boligorganisationer og -afdelinger - tilbudsfase
(15.01.2020)
Mosgaard Flytteforretning ApS
Søndergade 11
4030 Tune
Udbud af flytteydelse for beboere i KAB administrerede boligselskaber og -afdelinger
KAB
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
56815910
Vester Voldgade 17
København V
1552
Danmark
Kontaktperson: Michael Børglum
Telefon: +45 33631207
E-mail: mib@kab-bolig.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/110206587.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.kab-bolig.dk/
Del II: Genstand
Udbud af flytteydelse for beboere i KAB administrerede boligselskaber og -afdelinger
Udbuddet vedrører flytteydelse for beboere i boligselskaber administreret af KAB.
I forbindelse med helhedsplaner og verserende bygge/renoveringsprojekter i forskellige boligafdelinger i Storkøbenhavn, er KAB involveret i flere genhusningsprojekter. Ved større renoveringer kræves det ofte af de berørte beboere, at de forlader deres bolig permanent eller midlertidig.
I forbindelse med helhedsplaner og verserende bygge/renoveringsprojekter i forskellige boligafdelinger i Storkøbenhavn, er KAB involveret i flere genhusningsprojekter. Ved større renoveringer kræves det ofte af de berørte beboere, at de forlader deres bolig permanent eller midlertidig.
KAB er på nuværende tidspunkt involveret i 7 genhusningsprojekter fordelt på byområderne: Taastrup, Hundige, København (Brønshøj og Valby) og Ballerup. I forbindelse med disse 7 genhusningsprojekter vurderes det, at der skal foretages ca. 400 flytninger. Flytningerne vil være fordelt over perioden medio 2019 - ultimo 2023.
Ydelserne er opdelt i:
— Hovedydelsen, der er selve flytningen af beboernes indbo,
— Tilkøbsydelser 1, der indgår i tilbudsevalueringen, og
— Tilkøbsydelser 2, der ikke indgår i evalueringen.
Nærmere beskrivelse fremgår af udbudsmaterialet.
Ordregiver kan forlænge rammeaftalen i 2 x 12 måneder. Forlængelse sker i givet fald på uændrede vilkår. Meddelelse herom skal gives til leverandøren senest 3 måneder før aftaleudløb, i modsat fald ophører rammeaftalen uden særskilt opsigelse.
Såfremt forlængelse udnyttes, ophører rammeaftalen uden særskilt opsigelse ved optionens udløb.
Såfremt flere end 5 ansøgere opfylder mindstekravene, så vil ordregiver, vælge de ansøgere, som i forhold til den udbudte opgave, samlet set har de bedste kvalifikationer mht.:
— Beskrivelse af kapacitet (pkt. 1),
— Referencer (pkt. 2),
— Beskrivelse af erfaring med planlægning og flytning af beboere med psykisk sygdom eller misbrug (pkt. 3).
I forbindelse med ansøgning om prækvalificering skal vedlægges:
1) Beskrivelse af ansøgers kapacitet vedr.:
Flyttebiler, der skal oplyses antal, type, størrelse, relevant udstyr. Se i øvrigt krav til flyttebiler i bilag 4 - Kontraktudkast.
Oplysningerne skal afgives i vedlagt bilag 5 - Ansøgers kapacitet.
Ved udvælgelsen vægter ordregiver positivt, at ansøger kan sandsynliggøre, at ansøger råder over den fornødne kapacitet til at kunne udføre opgaven;
2) Referencer:
Beskrivelse af de i ESPD'et oplyste referencer.
Beskrivelserne skal som minimum indeholde følgende oplysninger:
— Firmanavn, adresse og CVR-nr. på referencen samt mail og direkte tlfnr. til kontaktperson hos referencen,
— Antal flytninger,
— Kontraktlængde,
— Kontraktværdi.
KAB forbeholder sig ret til uden ansøgers samtykke at kontakte de anførte referencer for verificering af oplysningerne.
Oplysningerne skal afgives i vedlagt bilag 6 - Ansøgers referencer.
Ved udvælgelsen vægter ordregiver positivt, at referencerne er sammenlignelig med opgaverne i den udbudte kontrakt dvs. større genhusningsopgaver, der har omfattet flytninger for mindre ressourcestærke beboere. Ved større genhusningsopgaver mener ordregiver flytteopgaver, hvor flere husstande fra samme boligorganisation flyttes inden for en kort afgrænset periode;
3) Beskrivelse af erfaring med planlægning og flytning af beboere med psykisk sygdom eller misbrug.
Ansøger skal med udgangspunkt i én af de anførte referencer, beskrive sine erfaringer med planlægning og flytning af beboere med psykisk sygdom eller misbrug, herunder af ansøgers erfaringer med:
— Planlægning og flytning af beboere med samlermani,
— Planlægning og flytning af beboere, der kræver tydelig og gennemskuelig kommunikation.
Oplysningerne skal afgives i vedlagt bilag 7 - Ansøgers erfaring med planlægning og flytning af beboere med psykisk sygdom eller misbrug.
Ved udvælgelsen vægter ordregiver positivt, at besvarelsen sandsynliggør en omhyggelig planlægning samt information og kommunikation (med beboeren), når der skal flyttes for en beboer med psykisk sygdom eller misbrug.
Optioner/tilkøbsydelser, der indgår i tilbudsevaluering:
- Handyman-timer,
- Flyttebil med 2 mand,
- Etagetillæg pr. etage - gældende fra 1. sal op opefter. Der gives ikke ekstra tillæg for 4. sal og opefter,
- Opbevaring på lager,
- Leje af flyttekasser.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
1) Omsætningen i de 3 seneste regnskabsår indenfor det udbudte område;
2) Egenkapital i de 3 senest afsluttede regnskabsår.
- Ad 1) 4 000 000 DKK ekskl. moms (eller tilsvarende i anden valuta) hvert af de seneste 3 regnskabsår,
- Ad 2) Mindstekrav: Positiv egenkapital hvert år i de 3 senest afsluttede regnskabsår.
1) Erfaring fra tilsvarende opgaver.
Mindstekrav:
2) Gyldig erhvervs- og produktansvarsforsikring;
3) Gyldig flytteansvarsforsikring.
- Ad 1) 3 referencer. Referencerne må ikke være mere end 3 år gamle,
- Ad 2) Dokumentation for gyldig erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 10 000 000 DKK årligt,
- Ad 3) Dokumentation for gyldig flytteansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 50 000 DKK pr. enhed/genstand og 2 000 000 DKK pr. flytteopgave/husstand.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
— Tilbudsgiver kan kan kun afgive et tilbud i denne udbudsforretning,
— Tilbudsgivers omkostninger i forbindelse med afgivelse af tilbud er ordregiver uvedkommende,
— En økonomisk aktør, der deltager alene og ikke baserer sig på andre enheders kapacitet for at opfylde egnethedskriterierne skal kun udfylde et ESPD,
— En økonomisk aktør, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet, skal sikre, at ordregiver modtager vedkommendes eget ESPD sammen med et separat ESPD med de relevante oplysninger for hver af de enheder, som denne baserer sig på, (Inviteres i Mercell til at besvare ESPDet),
— Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, deltager i udbudsprocessen sammen, skal der for hver af de deltagende aktører udfyldes et særskilt ESPD (Inviteres i Mercell til at besvare ESPDet).
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk