23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 193-470104
Offentliggjort
07.10.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Midttrafik

Vindere

Pakke 1

(28.02.2020)
Silkebus A/S
Hagemannsvej 21
8600 Silkeborg

Pakke 2

(28.02.2020)
Brande Buslinier ApS
Langkærvej 35
7330 Brande

Pakke 3

(28.02.2020)
Holstebro Turistbusser ApS
Rasmus Færch Vej 28
7500 Holstebro

Opdateringer

Rettelse
(07.11.2019)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 14-11-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 21-11-2019
Time: 12:00

IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 14-11-2019
Time: 12:01
Læses:
Dato: 21-11-2019
Time: 12:01


Yderligere oplysninger
Tilbudsfristen udsættes en uge fra den 14.11.2019 kl. 12:00 til den 21.11.2019 kl. 12:00. Spørgefristen er tilsvarende udsat en uge fra den 4.11.2019 kl. 12:00 til den 11.11.2019 kl. 12:00.

54. udbud - Lokal- og skoleruter, Ringkøbing-Skjern Kommune


Midttrafik

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Midttrafik
29943176
Søren Nymarks Vej 3
Højbjerg
8270
Danmark
Kontaktperson: Lina Gotfredsen
Telefon: +45 87408265
E-mail: lg@midttrafik.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c2389f0e-35ea-4ed5-aa6d-b06ccf6a8f2e/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c2389f0e-35ea-4ed5-aa6d-b06ccf6a8f2e/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c2389f0e-35ea-4ed5-aa6d-b06ccf6a8f2e/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c2389f0e-35ea-4ed5-aa6d-b06ccf6a8f2e/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

54. udbud - Lokal- og skoleruter, Ringkøbing-Skjern Kommune

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter lokal- og skoleruter i Ringkøbing-Skjern Kommune med ca. 31 586 køreplantimer om året fordelt på 31 kontraktbusser.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakter, der kombinerer de følgende delkontrakter eller grupper af delkontrakter:

- Kombination A: Pakkerne 1 + 3 kan vindes i kombination,

- Kombination B: Pakkerne 2 + 4 + 5 kan vindes i kombination.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Pakke 1

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK041
Hovedudførelsessted:

Ringkøbing-Skjern Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Pakke 1 omfatter driften af lokaruter i Ringkøbing-Skjern kommune med ca. 12 734 køreplantimer om året fordelt på 9 kontraktbusser.

Der kan afgives særskilt tilbud på pakke 1 eller på kombination A som indeholder pakke 1 + pakke 3.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten er tidsubegrænset, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten til køreplanskifte med minimum 6 måneders varsel for Midttrafiks vedkommende og minimum 18 måneders varsel for busselskabets vedkommende. Kontrakten kan dog tidligst opsiges til ophør til den i Nøgleoplysningerne anførte dato. Kontrakten løber således indtil en af parterne opsiger den, jf. kontrakten pkt. 3.2.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet omfatter følgende optioner, som tilbudsgiver skal afgive tilbud på i samtlige pakker:

- Option på følgende alternative drivmidler. Optionen skal prissættes som et fast tillæg til de variable busomkostninger for A-kontrakternes vedkommende og som et fast tillæg til de variable omkostninger, dagskørsel for B-kontrakternes vedkommende,

— Biodiesel (HVO) - Biobrændstoffet skal leve op til EU’s bæredygtighedskriterier for biobrænd-stoffer fastsat i VE-direktivet (direktiv 2009/28/EF med senere ændringer), jf. Bekendtgørelse om biobrændstoffers bæredygtighed m.v. (BEK 1044 af 7.9.2017),

— GTL eller CTL.

Optionerne indgår i den beregnede evalueringssum (fiktiv kontraktbetaling inkl. optioner, jf. tilbudsblanket), der indgår i den samlede evaluering af tilbuddene, jf. afsnit 6.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Pakke 2

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK041
Hovedudførelsessted:

Ringkøbing-Skjern Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Pakke 2 omfatter driften af lokalruter i Ringkøbing-Skjern Kommune med ca. 9 325 køreplantimer om året fordelt på 8 kontraktbusser.

Der kan afgives særskilt tilbud på pakke 2 eller på kombination B som indeholder pakke 2 + pakke 4 + pakke 5.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten er tidsubegrænset, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten til køreplanskifte med minimum 6 måneders varsel for Midttrafiks vedkommende og minimum 18 måneders varsel for busselskabets vedkommende. Kontrakten kan dog tidligst opsiges til ophør til den i Nøgleoplysningerne anførte dato. Kontrakten løber således indtil en af parterne opsiger den, jf. kontrakten pkt. 3.2.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet omfatter følgende optioner, som tilbudsgiver skal afgive tilbud på i samtlige pakker:

- Option på følgende alternative drivmidler. Optionen skal prissættes som et fast tillæg til de variable busomkostninger for A-kontrakternes vedkommende og som et fast tillæg til de variable omkostninger, dagskørsel for B-kontrakternes vedkommende.

— Biodiesel (HVO) - Biobrændstoffet skal leve op til EU’s bæredygtighedskriterier for biobrænd-stoffer fastsat i VE-direktivet (direktiv 2009/28/EF med senere ændringer), jf. Bekendtgørelse om biobrændstoffers bæredygtighed m.v. (BEK 1044 af 7.9.2017),

— GTL eller CTL.

Optionerne indgår i den beregnede evalueringssum (fiktiv kontraktbetaling inkl. optioner, jf. tilbudsblanket), der indgår i den samlede evaluering af tilbuddene, jf. afsnit 6.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Pakke 3

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK041
Hovedudførelsessted:

Ringkøbing-Skjern Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Pakke 3 omfatter driften af skoleruter i Ringkøbing-Skjern Kommune med ca. 2 831 køreplantimer om året fordelt på 4 kontraktbusser.

Der kan afgives særskilt tilbud på pakke 3 eller på kombination A som indeholder pakke 1 + pakke 3.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten er tidsubegrænset, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten til køreplanskifte med minimum 6 måneders varsel for Midttrafiks vedkommende og minimum 18 måneders varsel for busselskabets vedkommende. Kontrakten kan dog tidligst opsiges til ophør til den i Nøgleoplysningerne anførte dato. Kontrakten løber således indtil en af parterne opsiger den, jf. kontrakten pkt. 3.2.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet omfatter følgende optioner, som tilbudsgiver skal afgive tilbud på i samtlige pakker:

- Option på følgende alternative drivmidler. Optionen skal prissættes som et fast tillæg til de variable busomkostninger for A-kontrakternes vedkommende og som et fast tillæg til de variable omkostninger, dagskørsel for B-kontrakternes vedkommende.

— Biodiesel (HVO) - Biobrændstoffet skal leve op til EU’s bæredygtighedskriterier for biobrænd-stoffer fastsat i VE-direktivet (direktiv 2009/28/EF med senere ændringer), jf. Bekendtgørelse om biobrændstoffers bæredygtighed m.v. (BEK 1044 af 7.9.2017),

— GTL eller CTL.

Udbuddet omfatter desuden følgende optioner for alle B-kontrakt pakkerne, som tilbudsgiver skal afgive tilbud på:

- Option på aftenkørsel, pris på variable omkostninger, aftenkørsel, jf. Kontrakten pkt. 14.5.

— Prisen indregnes i evalueringen af tilbuddet på baggrund af et fiktivt kørselsomfang på 100 køreplantimer om året,

- Option på montering af seler i alle busser.

— Prisen skal afgives som et samlet engangsbeløb, der dækker samtlige busser omfattet af pakken.

Optionerne indgår i den beregnede evalueringssum (fiktiv kontraktbetaling inkl. optioner, jf. tilbudsblanket), der indgår i den samlede evaluering af tilbuddene, jf. afsnit 6.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Pakke 4

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK041
Hovedudførelsessted:

Ringkøbing-Skjern Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Pakke 4 omfatter driften af skoleruter i Ringkøbing-Skjern Kommune med ca. 2 727 køreplantimer om året fordelt på 4 kontraktbusser.

Der kan afgives særskilt tilbud på pakke 4 eller på kombination B som indeholder pakke 2 + pakke 4 + pakke 5.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten er tidsubegrænset, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten til køreplanskifte med minimum 6 måneders varsel for Midttrafiks vedkommende og minimum 18 måneders varsel for busselskabets vedkommende. Kontrakten kan dog tidligst opsiges til ophør til den i Nøgleoplysningerne anførte dato. Kontrakten løber således indtil en af parterne opsiger den, jf. kontrakten pkt. 3.2.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet omfatter følgende optioner, som tilbudsgiver skal afgive tilbud på i samtlige pakker:

- Option på følgende alternative drivmidler. Optionen skal prissættes som et fast tillæg til de variable busomkostninger for A-kontrakternes vedkommende og som et fast tillæg til de variable omkostninger, dagskørsel for B-kontrakternes vedkommende.

— Biodiesel (HVO),

— Biobrændstoffet skal leve op til EU’s bæredygtighedskriterier for biobrænd-stoffer fastsat i VE-direktivet (direktiv 2009/28/EF med senere ændringer), jf. Bekendtgørelse om biobrændstoffers bæredygtighed m.v. (BEK 1044 af 7.9.2017),

- GTL eller CTL.

Udbuddet omfatter desuden følgende optioner for alle B-kontrakt pakkerne, som tilbudsgiver skal afgive tilbud på:

- Option på aftenkørsel, pris på variable omkostninger, aftenkørsel, jf. Kontrakten pkt. 14.5,

— Prisen indregnes i evalueringen af tilbuddet på baggrund af et fiktivt kørselsomfang på 100 køreplantimer om året,

- Option på montering af seler i alle busser.

— Prisen skal afgives som et samlet engangsbeløb, der dækker samtlige busser omfattet af pakken.

Optionerne indgår i den beregnede evalueringssum (fiktiv kontraktbetaling inkl. optioner, jf. tilbudsblanket), der indgår i den samlede evaluering af tilbuddene, jf. afsnit 6.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Pakke 5

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK041
Hovedudførelsessted:

Ringkøbing-Skjern Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Pakke 5 omfatter driften af skoleruter i Ringkøbing-Skjern kommune med ca. 3 969 køreplantimer om året fordelt på 6 kontraktbusser.

Der kan afgives særskilt tilbud på pakke 5 eller på kombination B som indeholder pakke 2 + pakke 4 + pakke 5.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten er tidsubegrænset, hvor begge parter har mulighed for at opsige kontrakten til køreplanskifte med minimum 6 måneders varsel for Midttrafiks vedkommende og minimum 18 måneders varsel for busselskabets vedkommende. Kontrakten kan dog tidligst opsiges til ophør til den i Nøgleoplysningerne anførte dato. Kontrakten løber således indtil en af parterne opsiger den, jf. kontrakten pkt. 3.2.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet omfatter følgende optioner, som tilbudsgiver skal afgive tilbud på i samtlige pakker:

- Option på følgende alternative drivmidler. Optionen skal prissættes som et fast tillæg til de variable busomkostninger for A-kontrakternes vedkommende og som et fast tillæg til de variable omkostninger, dagskørsel for B-kontrakternes vedkommende.

— Biodiesel (HVO),

— Biobrændstoffet skal leve op til EU’s bæredygtighedskriterier for biobrænd-stoffer fastsat i VE-direktivet (direktiv 2009/28/EF med senere ændringer), jf. Bekendtgørelse om biobrændstoffers bæredygtighed m.v. (BEK 1044 af 7.9.2017),

- GTL eller CTL.

Udbuddet omfatter desuden følgende optioner for alle B-kontrakt pakkerne, som tilbudsgiver skal afgive tilbud på:

- Option på aftenkørsel, pris på variable omkostninger, aftenkørsel, jf. Kontrakten pkt. 14.5,

— Prisen indregnes i evalueringen af tilbuddet på baggrund af et fiktivt kørselsomfang på 100 køreplantimer om året.

- Option på montering af seler i alle busser.

— Prisen skal afgives som et samlet engangsbeløb, der dækker samtlige busser omfattet af pakken.

Optionerne indgår i den beregnede evalueringssum (fiktiv kontraktbetaling inkl. optioner, jf. tilbudsblanket), der indgår i den samlede evaluering af tilbuddene, jf. afsnit 6.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal have autorisation for udøvelse af hvervet i form af en tilladelse efter buslovens § 1, stk. 1 (grundtilladelse) og tilladelse for det nødvendige antal busser.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal oplyse tilbudsgivers egenkapital for de seneste 2 disponible regnskabsår.

Oplysningerne afgives ved at udfylde ESPD del IV afsnit B.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgivere, der afgiver tilbud, skal opfylde følgende mindstekrav:

- Tilbudsgivers egenkapital skal være positiv i de 2 seneste disponible regnskabsår.

Seneste disponible regnskab defineres som det seneste generalforsamlings-godkendte årsregnskab.

Er tilbudsgiver etableret inden for de seneste 3 år, skal tilbudsgiver alene have haft en positiv egenkapital i afsluttede regnskabsår.

Har tilbudsgiver endnu ikke afsluttet det første regnskabsår, skal tilbudsgiver på tilbudsafgivelsestidspunktet have en positiv egenkapital.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

100 000 DKK pr. kontraktbus i A-kontrakt og 50 000 DKK pr. kontraktbus i B-kontrakt.

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Der henvises til kontrakten, jf. udbudsmaterialet.

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Ingen krav til retlig form, men hvis tilbud afgives af et konsortium, skal tilbuddet vedlægges en erklæring om, at alle deltagere i konsortiet hæfter direkte, ubegrænset og solidarisk for kontraktens udførelse og med angivelse af en konsortiedeltager, med hvem ordregiver kan indgå bindende aftaler på konsortiets vegne.

Ved brug af underleverandør skal omfang specificeres i tilbuddet. Hovedleverandøren vil have det fulde ansvar overfor ordregiveren. Dersom et konsortium får tildelt aftalen, skal hvert medlem af konsortiet afgive skriftlig erklæring om solidarisk hæftelse og ansvar for aftalen.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse:

Tilbudsgiver skal have autorisation for udøvelse af hvervet i form af en tilladelse efter buslovens § 1, stk. 1 (grundtilladelse) og tilladelse for det nødvendige antal busser.

III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der henvises til kontrakten, jf. udbudsmaterialet.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 14/11/2019
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 01/03/2020
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 14/11/2019
Tidspunkt: 12:01
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Åbning af tilbud er ikke offentlig.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgivere, der befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 er afskåret fra at afgive tilbud.

Herudover er deltagelse i udbudsprocessen udelukket, hvis tilbudsgiver befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, 2, 3, 4 og 5.

Tilbudsgiver skal erklære, at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 eller i de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, 2, 3, 4 og 5. Erklæringen afgives ved at udfylde ESPD del III, afsnit A, B og C.

Midttrafik afholder informationsmøde vedrørende udbuddet, hvor de væsentligste detaljer omkring udbuddet og tilbudsafgivelse vil blive gennemgået.

Informationsmødet afholdes hos Midttrafik den 29.10.2019, kl. 13:00. Tilmelding til informationsmødet skal ske til kontaktpersonen anført i udbudsbetingelserne pkt. 2.4 senest den 24.10.2019.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over udbuddet eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, skal indgives inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/10/2019

Send til en kollega

0.125