23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 199-483717
Offentliggjort
15.10.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Herning Kommune

Vindere

Delområde A

(30.01.2020)
Taxa Midt
Sakskøbingvej 8
7400 Herning

Delområde B

(30.01.2020)
Flexbusser
Nupark 51
7500 Holstebro

Delområde C

(30.01.2020)
Tommys Taxi
Ljørringvej 14
7490 Aulum

Personbefordring - Rutekørsel


Herning Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Herning Kommune
29 18 99 19
Torvet 5
Herning
7400
Danmark
Kontaktperson: Marc Masana
E-mail: marc.masana@herning.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2ec890b4-959a-4467-bd09-50e0708e5b16/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2ec890b4-959a-4467-bd09-50e0708e5b16/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2ec890b4-959a-4467-bd09-50e0708e5b16/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2ec890b4-959a-4467-bd09-50e0708e5b16/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Personbefordring - Rutekørsel

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Befordring af Borgere der er visiteret af Herning Kommune. Udbuddet er opdelt i 6 delaftaler. Der kan afgives tilbud på én, flere eller alle delaftaler. Dog kan samme leverandør maksimalt tildeles 4 af delaftalerne.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 80 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Maksimalt antal delkontrakter, der kan blive tildelt en tilbudsgiver: 4
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1 - Område A

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000
60130000
60140000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Herning Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Herning Kommunes kørselskontor er et koordineringskontor for de enheder i Herning Kommune, som bestiller befordring inden for områder, som nærværende udbud omfatter. Kørselskontorets primære opgave er at koordinere befordringen, så den bliver så fordelagtig som muligt for Herning Kommune. Det er derfor Herning Kommunes kørselskontor der i forhold til nærværende udbud koordinerer al befordring omfattet af udbuddet.

Der er alene tale om Borgere der er visiteret af Herning Kommune til personbefordring. Tidligere har der været befordring (skolekørsel) af Borgere bosat i andre kommuner, men denne befordringsopgave er ikke en del af nærværende EU-udbud.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Leveringssikkerhed – dataregistrering og flow / Vægtning: 15
Kvalitetskriterium - Navn: Bæredygtighed / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 45
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2 - Område B

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000
60130000
60140000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Herning Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Herning Kommunes kørselskontor er et koordineringskontor for de enheder i Herning Kommune, som bestiller befordring inden for områder, som nærværende udbud omfatter. Kørselskontorets primære opgave er at koordinere befordringen, så den bliver så fordelagtig som muligt for Herning Kommune. Det er derfor Herning Kommunes kørselskontor der i forhold til nærværende udbud koordinerer al befordring omfattet af udbuddet.

Der er alene tale om Borgere der er visiteret af Herning Kommune til personbefordring. Tidligere har der været befordring (skolekørsel) af Borgere bosat i andre kommuner, men denne befordringsopgave er ikke en del af nærværende EU-udbud.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Leveringssikkerhed – dataregistrering og flow / Vægtning: 15
Kvalitetskriterium - Navn: Bæredygtighed / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 45
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 3 - Område C

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000
60130000
60140000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Herning Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Herning Kommunes kørselskontor er et koordineringskontor for de enheder i Herning Kommune, som bestiller befordring inden for områder, som nærværende udbud omfatter. Kørselskontorets primære opgave er at koordinere befordringen, så den bliver så fordelagtig som muligt for Herning Kommune. Det er derfor Herning Kommunes kørselskontor der i forhold til nærværende udbud koordinerer al befordring omfattet af udbuddet.

Der er alene tale om Borgere der er visiteret af Herning Kommune til personbefordring. Tidligere har der været befordring (skolekørsel) af Borgere bosat i andre kommuner, men denne befordringsopgave er ikke en del af nærværende EU-udbud.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Leveringssikkerhed – dataregistrering og flow / Vægtning: 15
Kvalitetskriterium - Navn: Bæredygtighed / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 45
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 4 - Område D

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000
60130000
60140000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Herning Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Herning Kommunes kørselskontor er et koordineringskontor for de enheder i Herning Kommune, som bestiller befordring inden for områder, som nærværende udbud omfatter. Kørselskontorets primære opgave er at koordinere befordringen, så den bliver så fordelagtig som muligt for Herning Kommune. Det er derfor Herning Kommunes kørselskontor der i forhold til nærværende udbud koordinerer al befordring omfattet af udbuddet.

Der er alene tale om Borgere der er visiteret af Herning Kommune til personbefordring. Tidligere har der været befordring (skolekørsel) af Borgere bosat i andre kommuner, men denne befordringsopgave er ikke en del af nærværende EU-udbud.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Leveringssikkerhed – dataregistrering og flow / Vægtning: 15
Kvalitetskriterium - Navn: Bæredygtighed / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 45
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 5 - Område E

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000
60130000
60140000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Herning Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Herning Kommunes kørselskontor er et koordineringskontor for de enheder i Herning Kommune, som bestiller befordring inden for områder, som nærværende udbud omfatter. Kørselskontorets primære opgave er at koordinere befordringen, så den bliver så fordelagtig som muligt for Herning Kommune. Det er derfor Herning Kommunes kørselskontor der i forhold til nærværende udbud koordinerer al befordring omfattet af udbuddet.

Der er alene tale om Borgere der er visiteret af Herning Kommune til personbefordring. Tidligere har der været befordring (skolekørsel) af Borgere bosat i andre kommuner, men denne befordringsopgave er ikke en del af nærværende EU-udbud.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Leveringssikkerhed – dataregistrering og flow / Vægtning: 15
Kvalitetskriterium - Navn: Bæredygtighed / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 45
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 6 - Område F

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000
60130000
60140000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Herning Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Herning Kommunes kørselskontor er et koordineringskontor for de enheder i Herning Kommune, som bestiller befordring inden for områder, som nærværende udbud omfatter. Kørselskontorets primære opgave er at koordinere befordringen, så den bliver så fordelagtig som muligt for Herning Kommune. Det er derfor Herning Kommunes kørselskontor der i forhold til nærværende udbud koordinerer al befordring omfattet af udbuddet.

Der er alene tale om Borgere der er visiteret af Herning Kommune til personbefordring. Tidligere har der været befordring (skolekørsel) af Borgere bosat i andre kommuner, men denne befordringsopgave er ikke en del af nærværende EU-udbud.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Leveringssikkerhed – dataregistrering og flow / Vægtning: 15
Kvalitetskriterium - Navn: Bæredygtighed / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 45
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgivers soliditetsgrad. Soliditetsgraden beregnes ud fra følgende formel: Egenkapital x 100 / Aktiver.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Denne skal minimum være 18% for hvert af de foregående 3 regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Bevillinger til at udføre taxibefordring jf. Taxiloven.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Vognmanden skal have de nødvendige bevillinger til at udføre taxibefordring jf. Taxiloven, Lov nr. 1538 af 19.12.2017 eller tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring efter lov om buspersonbefordring, jf. bekendtgørelse nr. 1372 af 26.11.2015.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 28/10/2019
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 28/10/2019
Tidspunkt: 10:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Følgende frivillige udelukkelsesgrunde finder anvendelse:

1) Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet - Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU;

2) Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet - Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU;

3) Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område - Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU;

4) Konkurs - Er den økonomiske aktør gået konkurs?

5) Insolvens - Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?

6) Tvangsakkord uden for konkurs - Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?

7) En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret - Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?

8) Aktiver, der administreres af en kurator - Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?

9) Erhvervsvirksomheden er indstillet - Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?

10) Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet - Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne;

11) Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning - Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning?

12) Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren - Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?

13) Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure - Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?

14) Skyldig i afgivelse af urigtige oplysninger, tilbageholdelse af oplysninger, ude af stand til at fremlægge de dokumenter, der anmodes om, og indhentede fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure - Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:

(a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,

(b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,

(c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og

(d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/10/2019

Send til en kollega

0.047