Fakta om udbudet
Udbyder
DSB
Operationel leasing af biler i DSB
DSB
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
25 05 00 53
Telegade 2
Taastrup
2630
Danmark
Kontaktperson: Kim Guldbrandsen
E-mail: kgu@dsb.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://dsb.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/63264
Del II: Genstand
Operationel leasing af biler i DSB
DSB udbyder en rammeaftale på sine leasingbiler (varebiler). Nuværende kontrakt omfatter 120 biler, og det forventes, at der udbydes ca. det samme antal biler. De biler der udbydes er primært varevogne, kassevogne, ladvogne, mandskabsvogne m.m. under 3 500 kg. Udbuddet vedrører hovedsageligt gulpladebiler.
Denne udbudsprocedure omhandler operationel leasing (OL), hvor DSB har et behov for løbende udskiftning af bilparken, som p.t. udgør en flåde på 120 biler. Bilerne benyttes primært som servicebiler for stationsservice, dvs eftersyn og mindre rep. Arbejder på DSB stationer over hele landet. DSB Vedligehold som er en service og rep. Virksomhed, som varetager togvedligehold har ligeledes en række biler som benyttes som en del af den funktion. I hele Danmark og Sverige. En del af vognene er i den forbindelse udstyret som et mindre transportabelt værksted.
Størstedelen af flåden udskiftes i første del af kontraktperioden fra nov.2019-nov.2020, hvor ¾ af flåden står til udskiftning. Udbudsprocessen vil resultere i tildeling af én Rammeaftale (herefter benævnt Kontrakt) med tilhørende bilag.
DSB ønsker at Tilbudsgiver oplyser en pris på kaskoforsikring pr. bil. Der er dog tale om en ikke bindende option, som ikke tæller med i den endelige tilbudsevaluering.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Operationel leasing af biler i DSB
Del VI: Supplerende oplysninger
Spørgsmål skal stilles skriftligt via EU-Supplys spørgsmål-/svarmodul til DSB’s kontaktperson, jf. punkt 1. Spørgsmål vil blive besvaret løbende, indtil spørgefristen udløber. Svar på spørgsmål samt eventuelle supplerende oplysninger fremsendes anonymiseret til samtlige tilbudsgivere senest 6 dage før udløbet af tilbudsfristen. Tilbudsgivere opfordres til så tidligt som muligt i processen at stille opklarende spørgsmål.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk