23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 206-502431
Offentliggjort
24.10.2019
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Region Nordjylland

Vindere

Buskørsel mellem Aalborg Universitetshospital og Thisted Sygehus

(26.02.2020)
Terndrup Taxa & Turistbusser
Industrivej 4
9575 Terndrup

Opdateringer

Rettelse
(28.10.2019)

III.1.3
Placering af det tekst, der skal ændres:III.1.3
I stedet for:
Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud.
Såfremt antallet af Ansøgere, der opfylder de i pkt. 6 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, ikke overstiger ovennævnte antal, vil samtlige af disse Ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt antallet af Ansøgere, der opfylder de i pkt. 6 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, overstiger ovennævnte antal, skal der ske en udvælgelse blandt disse egnede Ansøgere.
Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af Ansøgers økonomiske kvalifikationer samt Ansøgers sammenlignelige referencer, med hovedvægten på referencerne. Ved vurderingen af Ansøgers referencer vægtes det højt, at der er tale om referencer sammenlignelige referencer.
Ovenstående vurderes på baggrund af følgende oplysninger fra Ansøger:
- Referenceliste som oplyses i ESPD.
De Ansøgere, som Ordregiver har til hensigt at prækvalificere skal som endelig dokumentation for ovenstående oplysninger fremsende følgende på Ordregivers anmodning:
- En af Ansøger underskrevet referenceliste. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med Person transport, ikke rutekørsel. Herved forståes kørsel med børn, patienter, ansatte af ordregiver, hvor der ikke er mulighed for, at andre end ordregiveres kunder kan benytte transporten,
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med at kunne stille med en reservebus,
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med turistkørsel, som ikke er værende at betragte som en alm. rutekørsel,
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med sikkerhed og vedligeholdelse af bussen i forbindelse med opgavens udførelse,
— Der vil blive lagt vægt på, at referencerne har karakter af at vare længere end en times transportid pr. vej.
Læses:
Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud.
Såfremt antallet af Ansøgere, der opfylder de i pkt. 6 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, ikke overstiger ovennævnte antal, vil samtlige af disse Ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt antallet af Ansøgere, der opfylder de i pkt. 6 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, overstiger ovennævnte antal, skal der ske en udvælgelse blandt disse egnede Ansøgere.
Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af Ansøgers økonomiske kvalifikationer samt Ansøgers sammenlignelige referencer, med hovedvægten på referencerne. Ved vurderingen af Ansøgers referencer vægtes det højt, at der er tale om referencer sammenlignelige referencer.
Der må maksimalt angives 5 referencer pr. ansøgning. Såfremt ansøgningen indeholder mere end 5 referencer, vil alene de første 5 referencer blive taget i betragtning, startende med ansøgers egne referencer.
Ordregiver ser gerne, at hver reference indeholder en kort beskrivelse af den udførte leverance, herunder antal personer der har benyttet leverancen, antal lokationer og geografisk spredning, den økonomiske værdi af leverancen (beløb), dato for påbegyndelse af leverancen samt navn på kunden (modtager), endvidere henvises til pkt. 6.3 betingelser for deltagelse i udbuddet. Oplysningerne angives i ESPD'et, Del IV, afsnit C.
Ovenstående vurderes på baggrund af følgende oplysninger fra Ansøger:
- Referenceliste som oplyses i ESPD.
De Ansøgere, som Ordregiver har til hensigt at prækvalificere skal som endelig dokumentation for ovenstående oplysninger fremsende følgende på Ordregivers anmodning:
- En af Ansøger underskrevet referenceliste. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed,
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med Person transport, ikke rutekørsel. Herved forståes kørsel med børn, patienter, ansatte af ordregiver, hvor der ikke er mulighed for, at andre end ordregiveres kunder kan benytte transporten,
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med at kunne stille med en reservebus,
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med turistkørsel, som ikke er værende at betragte som en alm. rutekørsel,
— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med sikkerhed og vedligeholdelse af bussen i forbindelse med opgavens udførelse,
— Der vil blive lagt vægt på, at referencerne har karakter af at vare længere end en times transportid pr. vej.


Yderligere oplysninger
De prækvalificerede virksomheder vil skriftligt blive anmodet om at afgive et indledende tilbud, jf. pkt. 4. Tilbuddet skal afgives i overensstemmelse med pkt. 9.
Formålet med forhandling er dels, at Tilbudsgiver får adgang til at optimere sit tilbud, dels at sikre, at Tilbudsgiver afgiver konditionsmæssigt tilbud. Enhver prækvalificeret Tilbudsgiver, der indleverer tilbud til tiden, jf. pkt. 4, vil blive inviteret til forhandling, uanset om et tilbud i øvrigt er konditionsmæssigt.
Det forventes, at der afholdes 1 forhandlingsrunder. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at tildele kontrakten på baggrund af de indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger.
Ordregiver forbeholder sig – mod tilpasninger af tidsplanen, jf. pkt. 4 – desuden ret til at afholde 1 -2 ekstra yderligere forhandlingsrunder, hvis dette viser sig nødvendigt eller formålstjenligt. Ordregiver forbeholder sig i et sådant tilfælde tilsvarende ret til at tildele kontrakten på baggrund af et fremsendt tilbud uden gennemførelse af forhandling.

Buskørsel mellem Aalborg Universitetshospital og Thisted Sygehus


Region Nordjylland

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Nordjylland
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Mia Westerberg
E-mail: m.westerberg@rn.dk
Telefon: +45 21596317

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rn.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/252785

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=253220&B=REGIONNORD
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=253220&B=REGIONNORD
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Buskørsel mellem Aalborg Universitetshospital og Thisted Sygehus

Sagsnr.: U130025mmw19
II.1.2) Hoved-CPV-kode
60140000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Region Nordjylland udbyder en offentlig kontrakt vedr. buskørsel mellem Aalborg Universitetshospital og Thisted Sygehus. Buskørslen omfatter transport af bl.a. ansatte mellem sygehusene og eksempelvis blodprøver.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 12 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
Hovedudførelsessted:

Region Nordjylland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Region Nordjylland udbyder en offentlig kontrakt vedr. buskørsel mellem Aalborg Universitetshospital og Thisted Sygehus. Buskørslen omfatter transport af bl.a. ansatte mellem sygehusene og eksempelvis blodprøver.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 12 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Der er en option på forlængelse i 2 gange 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
//txtmark end-->
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § § 135 og 136 finder følgende af Udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud (der henvises til Udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser):

- Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1,

- Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1,nr. 2.

Det bemærkes, at en Ansøger, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger, således alene vil blive udelukket på denne baggrund, hvis denne gæld er på 100 000 DKK eller derover.

Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at få sin ansøgning taget i betragtning:

Det er et minimumskrav, at den gennemsnitlige årsomsætning, dvs. nettoomsætning, i de seneste 3 disponible regnskabsår er minimum 5 000 000 DKK.

Det er et minimumskrav, at soliditetsgraden (ultimo året) for det senest disponible regnskabsår er minimum 5%. Soliditetsgraden udregnes efter følgende formel:

Soliditetsgrad = (Egenkapital x 100) / Samlede aktiver.

Det er et minimumskrav, at Ansøger har relevant erfaring i form af mindst 2 (maksimalt 5) sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af turistkørsel eller rutefart enten til en privat eller offenltig ordregiver, dog accepteres det også, at man som Ansøger med egen virksomhed kan fremvise referencer med lign. karakter/ funktioner, som nævnt nedenfor i prioriteret rækkefølge.

— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med Person transport, ikke rutekørsel. Herved forståes kørsel med børn, patienter, ansatte af ordregiver, hvor der ikke er mulighed for, at andre end ordregiveres kunder kan benytte transporten,

— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med at kunne stille med en reservebus,

— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med turistkørsel, som ikke er værende at betragte som en alm. rutekørsel,

— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med sikkerhed og vedligeholdelse af bussen i forbindelse med opgavens udførelse,

— Der vil blive lagt vægt på, at referencerne har karakter af at vare længere end en times transportid pr. vej.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der er en option på forlængelse i 2 gange 12 måneder.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et minimumskrav, at den gennemsnitlige årsomsætning, dvs. nettoomsætning, i de seneste 3 disponible regnskabsår er minimum 5 000 000 DKK.

Det er et minimumskrav, at soliditetsgraden (ultimo året) for det senest disponible regnskabsår er minimum 5%. Soliditetsgraden udregnes efter følgende formel:

Soliditetsgrad = (Egenkapital x 100) / Samlede aktiver.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud.

Såfremt antallet af Ansøgere, der opfylder de i pkt. 6 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, ikke overstiger ovennævnte antal, vil samtlige af disse Ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt antallet af Ansøgere, der opfylder de i pkt. 6 angivne betingelser for deltagelse i udbuddet, overstiger ovennævnte antal, skal der ske en udvælgelse blandt disse egnede Ansøgere.

Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af Ansøgers økonomiske kvalifikationer samt Ansøgers sammenlignelige referencer, med hovedvægten på referencerne. Ved vurderingen af Ansøgers referencer vægtes det højt, at der er tale om referencer sammenlignelige referencer.

Ovenstående vurderes på baggrund af følgende oplysninger fra Ansøger:

- Referenceliste som oplyses i ESPD.

De Ansøgere, som Ordregiver har til hensigt at prækvalificere skal som endelig dokumentation for ovenstående oplysninger fremsende følgende på Ordregivers anmodning:

- En af Ansøger underskrevet referenceliste. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.

— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med Person transport, ikke rutekørsel. Herved forståes kørsel med børn, patienter, ansatte af ordregiver, hvor der ikke er mulighed for, at andre end ordregiveres kunder kan benytte transporten,

— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med at kunne stille med en reservebus,

— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med turistkørsel, som ikke er værende at betragte som en alm. rutekørsel,

— Det vægter positivt, at referencerne viser erfaring med sikkerhed og vedligeholdelse af bussen i forbindelse med opgavens udførelse,

— Der vil blive lagt vægt på, at referencerne har karakter af at vare længere end en times transportid pr. vej.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et minimumskrav, at Ansøger har relevant erfaring i form af mindst 1 (maksimalt 5) sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af turistkørsel eller rutefart enten til en privat eller offenltig ordregiver, dog accepteres det også, at man som Ansøger med egen virksomhed kan fremvise referencer med lign. karakter/ funktioner, som nævnt nedenfor i prioriteret rækkefølge.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 21/11/2019
Tidspunkt: 00:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 16/12/2019
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Hvis der i ESPD vælges nogle af de frivillige udelukkelsesgrunde fx konkurs mv. skal der tilføjes følgende i Udbudsbekendtgørelsen pkt. VI.3 - Yderligere oplysninger:

”Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrund skal tilbudsgiver tillige erklære ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (vedr. konkurs mv.).

Teksten skal tilpasses afhængigt af, hvilke frivillige udelukkelsesgrunde, der vælges.

Ordregiver opfordrer den økonomiske aktør til at stille opklarende spørgsmål, såfremt denne er i tvivl om forståelsen af krav, kontraktvilkår eller udbudsmaterialet i øvrigt.

Såfremt den økonomiske aktør finder, at der er væsentlige uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet, opfordres denne til hurtigst muligt at gøre Ordregiver opmærksom herpå, og Ordregiver vil i så fald overveje at ændre det pågældende forhold, hvis det er muligt inden for de udbudsretlige rammer. Opfordringen omfatter også eventuelle uhensigtsmæssigt formulerede krav til ydelser eller Kontrakten. Dette gælder navnlig uhensigtsmæssigheder, der er udtryk for fravigelse fra det sædvanlige på markedet.

Udkast til kontrakt, som er en del af udbudsmaterialet, vil være gældende for udførelsen af opgaven og vil regulere det efterfølgende kontraktforhold mellem Ordregiver og den vindende Tilbudsgiver. Den økonomiske aktør opfordres derfor til allerede i prækvalifikationsfasen at gennemlæse kontrakten og det øvrige udbudsmateriale nøje og til at stille spørgsmål, såfremt den økonomiske aktør finder anledning hertil.

Spørgsmål sendes til Ordregiver via spørgsmål og svar-modulet i CTM. Såfremt det undtagelsesvis måtte være nødvendigt at stille spørgsmål til Ordregiver senere end 6 dage inden udløbet af ansøgningsfristen henholdsvis tilbudsfristen, kan disse stilles via beskedmodulet i CTM.

Spørgsmål, der er Ordregiver i hænde inden den i tidsplanen anførte relevante frist for spørgsmål til udbudsmaterialet, jf. pkt. 4, vil som hovedregel blive besvaret. Spørgsmål, der modtages efter dette tidspunkt, vil blive besvaret, såfremt det er muligt at besvare dem senest 6 dage inden udløbet af ansøgningsfristen henholdsvis tilbudsfristen. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage inden udløbet af ansøgningsfristen henholdsvis tilbudsfristen, kan ikke forventes at ville blive besvaret.

Spørgsmål, som Ordregiver ikke når at besvare forud for ansøgningsfristen, vil blive besvaret efter meddelelse om prækvalifikation.

Såfremt der måtte opstå behov for at offentliggøre supplerende oplysninger senere end 6 dage før udløbet af ansøgningsfristen henholdsvis tilbudsfristen, vil fristen blive forlænget.

Alle spørgsmål vil sammen med svarene på disse i overensstemmelse med fristerne i tidsplanen, jf. pkt. 4, blive offentliggjort i anonymiseret form via CTM. Dette vil så vidt muligt ske løbende. Herefter indgår spørgsmål og svar som en del af udbudsmaterialet. Den økonomiske aktør opfordres således til at holde sig orienteret om dette udbud i CTM.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Har ordregiveren iværksat et begrænset udbud, et udbud med forhandling, et udbud efter proceduren konkurrencepræget dialog eller innovationspartnerskab efter udbudsloven, skal en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds klagevejledning https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/klagevejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715100

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22/10/2019

Send til en kollega

0.094