Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Viborg Kommune
Opdateringer
II.1.5
I stedet for:
38 500 000 DKK
Læses:
269 500 000 DKK
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136.
Derudover må tilbudsgiver ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-7.
Før beslutning om tildeling af kontrakt vil ordregiver indhente dokumentation for oplysningerne i ESPD, i henhold til udbudslovens § 151, fra de(n) tilbudsgiver(e), som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakt. Ordregiver vil indhente følgende dokumentation:
— Vedr. udelukkelsesgrunde: Gyldig serviceattest, jf. udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen,
— Vedr. økonomisk og finansiel formåen: Årsregnskaber eller uddrag heraf for det senest afsluttede regnskabsår. Regnskabsoplysninger skal være revisorpåtegnet.
Referencelisten fra ESPD'et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens § 155, nr. 2.
Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor tilbudsgiver allerede har denne dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse.
Krav vedrørende dokumentation af ESPD gælder ligeledes for konsortiedeltagere og støttende virksomheder.
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136.
Derudover må tilbudsgiver ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-7.
Før beslutning om tildeling af kontrakt vil ordregiver indhente dokumentation for oplysningerne i ESPD, i henhold til udbudslovens § 151, fra de(n) tilbudsgiver(e), som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakt. Ordregiver vil indhente følgende dokumentation:
— Vedr. udelukkelsesgrunde: Gyldig serviceattest, jf. udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen,
— Vedr. økonomisk og finansiel formåen: Årsregnskaber eller uddrag heraf for det senest afsluttede regnskabsår. Regnskabsoplysninger skal være revisorpåtegnet.
Referencelisten fra ESPD'et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens § 155, nr. 2.
Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor tilbudsgiver allerede har denne dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse.
Krav vedrørende dokumentation af ESPD gælder ligeledes for konsortiedeltagere og støttende virksomheder.
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136.
Derudover må tilbudsgiver ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-7.
Før beslutning om tildeling af kontrakt vil ordregiver indhente dokumentation for oplysningerne i ESPD, i henhold til udbudslovens § 151, fra de(n) tilbudsgiver(e), som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakt. Ordregiver vil indhente følgende dokumentation:
— Vedr. udelukkelsesgrunde: Gyldig serviceattest, jf. udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen,
— Vedr. økonomisk og finansiel formåen: Årsregnskaber eller uddrag heraf for det senest afsluttede regnskabsår. Regnskabsoplysninger skal være revisorpåtegnet.
Referencelisten fra ESPD'et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens § 155, nr. 2.
Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor tilbudsgiver allerede har denne dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse.
Krav vedrørende dokumentation af ESPD gælder ligeledes for konsortiedeltagere og støttende virksomheder.
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136.
Derudover må tilbudsgiver ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-7.
Før beslutning om tildeling af kontrakt vil ordregiver indhente dokumentation for oplysningerne i ESPD, i henhold til udbudslovens § 151, fra de(n) tilbudsgiver(e), som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakt. Ordregiver vil indhente følgende dokumentation:
— Vedr. udelukkelsesgrunde: Gyldig serviceattest, jf. udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen,
— Vedr. økonomisk og finansiel formåen: Årsregnskaber eller uddrag heraf for det senest afsluttede regnskabsår. Regnskabsoplysninger skal være revisorpåtegnet.
Referencelisten fra ESPD'et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens § 155, nr. 2.
Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor tilbudsgiver allerede har denne dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse.
Krav vedrørende dokumentation af ESPD gælder ligeledes for konsortiedeltagere og støttende virksomheder.
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136.
Derudover må tilbudsgiver ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-7.
Før beslutning om tildeling af kontrakt vil ordregiver indhente dokumentation for oplysningerne i ESPD, i henhold til udbudslovens § 151, fra de(n) tilbudsgiver(e), som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakt. Ordregiver vil indhente følgende dokumentation:
— Vedr. udelukkelsesgrunde: Gyldig serviceattest, jf. udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen,
— Vedr. økonomisk og finansiel formåen: Årsregnskaber eller uddrag heraf for det senest afsluttede regnskabsår. Regnskabsoplysninger skal være revisorpåtegnet.
Referencelisten fra ESPD'et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens § 155, nr. 2.
Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor tilbudsgiver allerede har denne dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse.
Krav vedrørende dokumentation af ESPD gælder ligeledes for konsortiedeltagere og støttende virksomheder.
EU-udbud på levering af borgerrettet kørsel til Viborg Kommune
Viborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189846
Postadresse: Prinsens Alle 5
By: Viborg
NUTS-kode: DK
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Lina Thomsen
E-mail: liand@viborg.dk
Telefon: +45 41719215
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/117413082.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://viborg.dk/
Del II: Genstand
EU-udbud på levering af borgerrettet kørsel til Viborg Kommune
Udbuddet vedrører levering af borgerrettet kørsel til Viborg Kommune.
Den udbudte kørsel omfatter skolebuskørsel samt anden kørsel (variabel skolekørsel, specialskolekørsel, specialkørsel til dag- og klubtilbud samt kørsel af borgere til dagcentre og genoptræning).
Delaftale 1
Delaftalen vedrører levering af borgerrettet kørsel til Viborg Kommune.
Delaftalen omfatter skolebuskørsel samt anden kørsel i skoledistrikterne Vestervang skole, Løgstrup skole, Ulbjerg skole, Skals Skole, Møldrup Skole og Brattingsborgskolen.
Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.
Delaftale 2
Delaftalen vedrører levering af borgerrettet kørsel til Viborg Kommune.
Delaftalen omfatter skolebuskørsel samt anden kørsel i skoledistrikterne Nordre Skole, Houlkærskolen, Sødalskolen, Ørum Skole og Hammershøj Skole.
Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.
Delaftale 3
Delaftalen vedrører levering af borgerrettet kørsel til Viborg Kommune.
Delaftalen omfatter skolebuskørsel samt anden kørsel i skoledistrikterne Bøgeskovskolen, Egeskovskolen, Rødkærsbro Skole, Møllehøjskolen og Overlund Skole.
Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.
Delaftale 4
Delaftalen vedrører levering af borgerrettet kørsel til Viborg Kommune.
Delaftalen omfatter skolebuskørsel samt anden kørsel i skoledistrikterne Karup Skole, Frederiks Skole, Hald Ege Skole, Søndre Skole og Finderuphøj Skole.
Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.
Delaftale 5
Delaftalen vedrører levering af borgerrettet kørsel til Viborg Kommune.
Delaftalen omfatter skolebuskørsel samt anden kørsel i skoledistrikterne Vestfjends Skole, Stoholm Skole, Mønsted Skole, Sparkær Skole og Vestre Skole.
Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal aflevere oplysninger om årlig omsætning, soliditetsgrad og egenkapital for det seneste afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgivers omsætningen skal for det seneste afsluttede regnskabsår, i forhold til antal delaftaler der bydes på, minimum være følgende:
— Bydes der på 1 delaftale, skal tilbudsgiver minimum have en omsætning på 7 000 000 DKK i senest afsluttede regnskabsår,
— Bydes der på 2 delaftaler, skal tilbudsgiver minimum have en omsætning på 16 000 000DKK i senest afsluttede regnskabsår,
— Bydes der på 3 delaftaler, skal tilbudsgiver minimum have en omsætning på 30 000 000 DKK i senest afsluttede regnskabsår,
— Bydes der på 4 delaftaler, skal tilbudsgiver minimum have en omsætning på 48 000 000 DKK i senest afsluttede regnskabsår,
— Bydes der på 5 delaftaler, skal tilbudsgiver minimum have en omsætning på 70 000 000 DKK i senest afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgivers soliditetsgrad skal for det seneste afsluttede regnskabsår minimum have været 10%.
Tilbudsgivers egenkapital skal for det seneste afsluttede regnskabsår minimum have været positiv.
Tilbudsgiver skal aflevere referenceliste over de betydeligste sammenlignelige opgaver, der er udført i løbet af de sidste 3 år.
En sammenlignelig reference skal svare til det antal km/ture der køres, i forhold til den delaftale der bydes på. Bydes der på flere delaftaler, skal referencerne svare til antal km/ture for alle delaftaler, der bydes på. Der må gerne fremsendes flere referencer, som tilsammen svarer til antal km/ture til den/de pågældende delaftale(r).
Tilbudsgiver skal som minimum vedlægge:
— 1 sammenlignelig reference for skolebuskørsel, og
— 1 sammenlignelig reference for anden kørsel.
Særligt for kontrakten gælder, at kørsel med taxi kan ske på baggrund af taxabevilling, mens kørsel med øvrige køretøjer kræver tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring efter lovbekendtgørelse om buskørsel nr. 1050 af 12.11.2012 med senere ændringer. Dokumentation for, at en sådan tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring eller taxabevilling foreligger, skal fremsendes til ordregiver senest ved kontraktstart.
Derudover skal leverandøren inden underskrift af kontrakt stille sikkerhed for opfyldelse af kontrakten. Sikkerhedsstillelsen udgør 350 000 DKK pr. delaftale i hele kontraktens løbetid. I tilfælde af der indgås kontrakt med leverandøren på flere delaftaler, vil kravet om sikkerhedsstillelse forøges til følgende:
- Vindes 2 delaftaler = 800 000 DKK,
- Vindes 3 delaftaler = 1 500 000 DKK,
- Vindes 4 delaftaler = 2 400 000 DKK,
- Vindes 5 delaftaler = 3 500 000 DKK.
For øvrige krav til kontrakten henvises til vedlagte kontraktudkast, herunder bl.a. krav om arbejdsklausul.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136.
Derudover må tilbudsgiver ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-7.
Før beslutning om tildeling af kontrakt vil ordregiver indhente dokumentation for oplysningerne i ESPD, i henhold til udbudslovens § 151, fra de(n) tilbudsgiver(e), som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakt. Ordregiver vil indhente følgende dokumentation:
— Vedr. udelukkelsesgrunde: Gyldig serviceattest, jf. udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen,
— Vedr. økonomisk og finansiel formåen: Årsregnskaber eller uddrag heraf for det senest afsluttede regnskabsår. Regnskabsoplysninger skal være revisorpåtegnet.
Referencelisten fra ESPD'et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens § 155, nr. 2.
Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor tilbudsgiver allerede har denne dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse.
Krav vedrørende dokumentation af ESPD gælder ligeledes for konsortiedeltagere og støttende virksomheder.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk