23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 020-044654
Offentliggjort
29.01.2020
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Slagelse Kommune

Udbud af biler og varevogne til Slagelse Kommune


Slagelse Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Slagelse Kommune
CVR-nummer: 29188505
Postadresse: Rådhuspladsen 11
By: Slagelse
NUTS-kode: DK022
Postnummer: 4200
Land: Danmark
Kontaktperson: Johanne Rasmussen
E-mail: johra@slagelse.dk
Telefon: +45 58573011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.slagelse.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193892

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af biler og varevogne til Slagelse Kommune

Sagsnr.: 050919
II.1.2) Hoved-CPV-kode
66114000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbud om finansiel leasing af hhv. 143 biler (hvide plader) og 9 varevogne (gule plader) til hjemmeplejen, administrationen og andre kommunale virksomheder m.v.

Udbuddet gennemføres er et offentligt udbud, jf. udbudslovens § 56 (lov nr. 1564 af 15.12.2015).

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 23 200 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale I:

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34110000
34100000
66114000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

Slagelse Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Finansiel leasing af 143 personbiler (hvid plade; årlig kørsel: I gennemsnit 25 000 km pr. bil) inkl. service- og reparationsaftale til Slagelse Kommunes hjemmepleje og administration.

Finansiering sker igennem KommuneLeasing, hvor leverandøren tilbagekøber bilerne efter endt leasingperiode til en i tilbuddet angivet restværdi.

Leveringen af de leasede biler sker løbende på en lokalitet bestemt af Slagelse Kommune.

Aftalen tildeles "det økonomisk mest fordelagtige tilbud" identificeret som "bedste forhold mellem pris og kvalitet" ud fra tildelingskriterierne pris (60%) og kvalitet (40%). Kvalitetskriteriet opdeles i følgende underkriterier, som samlet betegnes "Ergonomi og APV".

Underkriterierne ser ud som følger:

— Antal cm mellem vej og dørpanel/indstigningskant (8%),

— Antal cm mellem dørpanel/indstigningskant og øverste kant i dørrammen (8%),

— Antal cm mellem dørpanel/indstigningskant og bunden i bilen ved førerpladsen (5%),

— Samlet fornemmelse af plads og rum v. førerplads samt generel køreoplevelse (3%),

— Læssehøjde ved bagagerum (1%),

— Komfort (5%),

— Placering af bilens instrumenter og betjeningsgreb, m.v. (2%),

— Udsyn og blinde vinkler (3%),

— Automatisk nødbremse og/eller advarsel ved forhindringer (0,5%),

— Automatisk parkering (0,5%),

— Vejbaneindikator/vognbaneassistent (0,5%),

— Fartpilot (0,5%),

— Automatgear (3%).

I denne forbindelse skal det bemærkes, at Slagelse Kommune afviser tilbud som ukonditionsmæssige, hvis de:

- Indeholder forbehold for eller afvigelser fra udbuddets betingelser og minimumskrav.

Herunder ikke er vedlagt de dokumenter, der er efterspurgt i udbuddet: Dvs. korrekt udfyldt tilbudsliste, jf. udbudsmaterialets bilag 3, samt korrekt udfyldt ESPD-dokument, jf. udbudsbetingelserne, afsnit 7,

- Ikke er modtaget korrekt (fx. udenom udbudssystemet "EU-Supply"), herunder ikke er modtaget rettidigt,

- Tilbudsgiver er omfattet af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudsloven § § 135 og 137.

Tilbudsgiver opfordres derfor til at sætte sig nøje ind i udbudsmaterialets bestemmelser og frister, samt i øvrigt stille spørgsmål, hvis der forhold, som giver anledning til tvivl.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Yderligere oplysninger findes i det øvrige udbudsmateriale.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale II

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34136000
34100000
66114000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

Slagelse Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Finansiel leasing af 9 varevogne (på gule plader; årlig kørsel: I gennemsnit 10 000 km pr. bil) inkl. service- og reparationsaftale til Slagelse Kommunes øvrige virksomheder. Finansiering sker igennem KommuneLeasing, hvor leverandøren tilbagekøber bilerne efter endt leasingperiode til en i tilbuddet angivet restværdi.

Leveringen af de leasede varevogne sker løbende på en lokalitet nærmere bestemt af Slagelse Kommune.

Aftalen tildeles "det økonomisk mest fordelagtige tilbud" identificeret som laveste pris.

I denne forbindelse skal det bemærkes, at Slagelse Kommune afviser tilbud som ukonditionsmæssige, hvis de:

- Indeholder forbehold for eller afvigelser fra udbuddets betingelser og minimumskrav.

Herunder ikke er vedlagt de dokumenter, der er efterspurgt i udbuddet: Dvs. korrekt udfyldt tilbudsliste, jf. udbudsmaterialets bilag 3, samt korrekt udfyldt ESPD-dokument, jf. udbudsbetingelserne, afsnit 7,

- Ikke er modtaget korrekt (fx. udenom udbudssystemet "EU-Supply"), herunder ikke er modtaget rettidigt,

- Tilbudsgiver er omfattet af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudsloven § § 135 og 137.

Tilbudsgiver opfordres derfor til at sætte sig nøje ind i udbudsmaterialets bestemmelser og frister, samt i øvrigt stille spørgsmål, hvis der forhold, som giver anledning til tvivl.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Yderligere oplysninger findes i det øvrige udbudsmateriale.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 176-428775
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Udbud af biler og varevogne til Slagelse Kommune

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
19/12/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 9
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 8
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 9
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Autohhallen, Kalundborg A/S
CVR-nummer: 33546815
Postadresse: Slagelsevej 242
By: Kalundborg
NUTS-kode: DK022
Postnummer: 4400
Land: Danmark
E-mail: Kalundborg@toyota.dk
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 12 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 22 300 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Betegnelse:

Udbud af varevogne til Slagelse Kommune

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
07/01/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 7
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 6
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 7
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Peugeot Slagelse - Ringsted
CVR-nummer: 25120760
Postadresse: Skovsøviadukten 1
By: Slagelse
NUTS-kode: DK022
Postnummer: 4200
Land: Danmark
E-mail: bm@slagelse.peugeot.dk
Telefon: +45 58580858

Internetadresse: http://www.brianmadsen.info

Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 700 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 900 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 6 måneder efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

3) 12 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i nærværende punkt VI.4.1).

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
27/01/2020

Send til en kollega

0.062