Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=263956&B=KOEGE
Indlevering af tilbud
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=263956&B=KOEGE
Udbyder
Køge Kommune
Vindere
Delaftale 2
(18.06.2020)
Titan lastvogne A/S
Tranvej 2
4100 Ringsted
Delaftale 1
(18.06.2020)
Titan lastvogne A/S
Tranevej 2
4100 Ringsted
Delaftale 3
(23.06.2020)
Titan lastvogne A/S
Tranevej 2
4100 Ringsted
Levering af renovationsbiler delaftale 1-3 ETK - Køge Kommune
Køge Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189374
Postadresse: Torvet 1
By: Køge
NUTS-kode: DK021
Postnummer: 4600
Land: Danmark
Kontaktperson: Torben Bjerre
E-mail: torben.bjerre@koege.dk
Telefon: +45 56676899
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.koege.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193822
Del II: Genstand
Udbud af renovationsbiler delaftale 1-3 ETK - Køge Kommune
ETK - Køge Kommune udbyder levering af renovationsbiler til ETK - Køge Kommune i følgende 3 delaftaler: - Delaftale 1: 1 stk. fabriksny lastbilchassis opbygget med kran og lad-tip,
- Delaftale 2: 1 stk. fabriksny lastbilchassis opbygget med 1-kammer komprimator,
- Delaftale 3: 1 stk. fabriksny lastbilchassis opbygget med 2-kammer komprimator.
Delaftale 1
4600 Køge
Levering af 1 stk. lastbilchassis med kran og lad-tip.
I evaluering af tilbuddene vil der blive anvendt en evalueringsmodel, hvor tilbuddene bedømmes på de angivne underkriterier. Laveste pris opnår 10 point, tilbud der er 30% dyrere opnår 1 point. Kan alle tilbud ikke indeholdes i denne model øges procentsatsen. Kvalitet bedømmes på en skala 1-10. Point for pris og kvalitet ganges med vægtningen.
Delaftale 2
4600 Køge
Levering af 1 stk. lastbilchassis med 1-kammer komprimatorkasse
I evaluering af tilbuddene vil der blive anvendt en evalueringsmodel, hvor tilbuddene bedømmes på de angivne underkriterier. Laveste pris opnår 10 point, tilbud der er 30% dyrere opnår 1 point. Kan alle tilbud ikke indeholdes i denne model øges procentsatsen. Kvalitet bedømmes på en skala 1-10. Point for pris og kvalitet ganges med vægtningen.
Delaftale 3
4600 Køge
Levering af 1 stk. lastbilchassis med 2-kammer komprimatorkasse.
I evaluering af tilbuddene vil der blive anvendt en evalueringsmodel, hvor tilbuddene bedømmes på de angivne underkriterier. Laveste pris opnår 10 point, tilbud der er 30% dyrere opnår 1 point. Kan alle tilbud ikke indeholdes i denne model øges procentsatsen. Kvalitet bedømmes på en skala 1-10. Point for pris og kvalitet ganges med vægtningen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:
Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud uploade et udfyldt ESPD, hvor de efterspurgte informationer skal oplyses. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, eller udgør en sammenslutning af virksomheder (konsortier) skal der afleveres flere ESPD'er, jf. udbudsbetingelserne. Tilbudsgiver kan udfylde det forudfyldte ESPD som ordergiver har uploadet i EU-Supply.
Tilbudsgiver skal i ESPD'et bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”):
— Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1,
— Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2,
— Tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv kan påvises at have begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3,
— Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4,
— Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, og misligholdelsen har medført kontraktens ophævelse eller lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5,
— Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige fordele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6.
Hvis tilbudsgiver – under henvisning til udbudslovens § 144, stk. 1 - i forbindelse med afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders finansielle og/eller økonomiske formåen og/eller tekniske, skal de krævede oplysninger under pkt. 7.1 til 7.3 afgives for samtlige enheder. Desuden skal de enkelte deltagere i tilbudsgiverteamet ydelser/roller angives. Ønsker tilbudsgiveren at basere sig på andre enheders formåen, skal dette angives i en støtteerklæring. Det skal tydeligt fremgå af erklæringen, på hvilket område tilbudsgiveren baserer sig på andres formåen (teknisk eller økonomisk). Baserer en tilbudsgiver sig på andre enheders formåen skal dette fremgå af tilbudsgivers ESPD afsnit II C. Ligeledes skal det i samme ESPD fremgå hvilken type formåen (økonomisk eller teknisk) tilbudsgiveren baserer sig, dette skal angives i afsnit IV.
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142. Det er et mindstekrav til egnethed for økonomisk og finansiel formåen, at tilbudsgiver i hvert af de seneste 3 regnskabsår har haft:
— En nettoomsætning på minimum 6 000 000 DKK,
— En soliditetsgrad på minimum 5%, og
— Intet forbehold i revisionsbemærkningerne de sidste 2 regnskabsår, samt
— At tilbudsgiveren har tegnet en erhvervsansvarsforsikring, der dækker tilbudsgiverens ansvar for skader og andet tab, som opstår i forbindelse med tilbudsgiverens udførelse af sit erhverv, herunder udførelsen af de ydelser, der er omfattet af nærværende udbud. Tilbudsgiver skal således have tegning en erhvervsansvarsforsikring, der dækker tilbudsgiverens ansvar med en dækningssum pr. år på minimum 5 000 000 DKK. Selvrisikoen må ikke overstige 100 000 DDKK.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
— En nettoomsætning på minimum 6 000 000 DKK,
— En soliditetsgrad på minimum 5%, og
— Intet forbehold i revisionsbemærkningerne de sidste 2 regnskabsår, samt
— At tilbudsgiveren har tegnet en erhvervsansvarsforsikring, der dækker tilbudsgiverens ansvar for skader og andet tab, som opstår i forbindelse med tilbudsgiverens udførelse af sit erhverv, herunder udførelsen af de ydelser, der er omfattet af nærværende udbud. Tilbudsgiver skal således have tegning en erhvervsansvarsforsikring, der dækker tilbudsgiverens ansvar med en dækningssum pr. år på minimum 5 000 000 DKK. Selvrisikoen må ikke overstige 100 000 DKK.
Opfylder tilbudsgiveren ovennævnte mindstekrav, skal tilbudsgiveren i ESPD del IV alene udfylde "a: samlet angivelse for alle udvælgelseskriterier" (egnethedskriterier): ESPD del IV A,B,C og D skal således ikke udfyldes.
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
Tilbudsgiveren skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
— Angive minimum 3 referencer for de af udbuddet omfattede eller tilsvarende ydelser der er igangværende eller afsluttet inden for de sidste 3 år.
Tilbudsgiveren skal angive 3 referencer i ESPD’et i del IV afsnit C: Teknisk og faglig formåen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbudsgiver skal angive minimum 3 referencer for de af udbuddet omfattede eller tilsvarende ydelser der er igangværende eller afsluttet inden for de sidste 3 år.
Opfylder tilbudsgiveren ovennævnte mindstekrav, skal tilbudsgiveren i ESPD del IV alene udfylde "a: samlet angivelse for alle udvælgelseskriterier" (egnethedskriterier): ESPD del IV A,B,C og D skal således ikke udfyldes.
Jf. udkast til kontrakt der fremgår af udbudsbetingelserne.
Del IV: Procedure
Køge Kommune
Der vil ikke være adgang for tilbudsgiverne til at overvære åbning af indkomne tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
For alle 3 delaftaler gælder det, at tilbudsgiverne skal stille et lastbilchassis til rådighed for test for ordregiver. Dette gælder udelukkende tilbudsgivere der er erklæret egnet på baggrund af fremsendt ESPD og at tilbudsgiverens tilbud er forskriftsmæssig. Øvrige oplysninger om test fremgår af udbudsbetingelserne.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig påwww.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr.2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk