Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Bornholms Regionskommune
Opdateringer
Prækvalifikation vedr. udbud af 6 regionale rutebusser til Bornholms Regionskommunes Trafikselskab - BAT
Bornholms Regionskommune
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 26696348
Postadresse: Ullasvej 23
By: Rønne
NUTS-kode: DK
Postnummer: 3700
Land: Danmark
Kontaktperson: Anette Edvardsen
E-mail: anette.edvardsen@brk.dk
Telefon: +45 56921040
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/122705827.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.brk.dk/
Del II: Genstand
Prækvalifikation vedr. udbud af 6 regionale rutebusser til Bornholms Regionskommunes Trafikselskab - BAT
Bornholms Regionskommunes trafikselskab BAT ønsker at indkøbe 6 fabriksnye rutebusser med tilhørende reservedele.
Bornholm
Udbuddet gennemføres med henblik på at indgå kontrakt vedrørende køb og levering af 6 stk. fabriksnye rutebusser i 2020 samt reservedele.
Købet vil blive leasingfinansieret i 4 år gennem ordregivers leasingpartner.
Tilbudsgiver skal tilbyde en tilbagekøbsgaranti efter leasingperioden.
Det økonomiske kriterium vurderes ud fra en totalomkostningsmetode (TCO) med en driftsperiode på 48 måneder samt pris for option på forlængelse af perioden for levering af reservedele.
Tilbudsgiver skal for egen regning stille et kommissionslager til rådighed for BAT. Lageret skal bestå af gængse reservedele, efter nærmere aftale.
Tilbudsgiver skal med sit tilbud vedlægge en serviceplan for den tilbudte bus. Serviceplanen skal indeholde de anbefalede intervaller, samt en liste med reservedele/sliddele/filtre for det enkelte service. Der tages udgangspunkt i 150 000 km/årligt. Priserne medtages i TCO beregning. Tilbudsgiver skal tilbyde priser på samtlige de i bilag 2- tilbudsdokument angivne reservedele. Listen med reservedele/sliddele/filtre skal prissættes i 2020 priser. Denne pris vil være gældende i kontraktperioden med prisregulering.
Historisk set er der ved ordregivers eksisterende busser blevet anvendt for ca. 130 000 DKK reservedele pr. bus pr år ved 150 000 km/år. Det forventes ikke at denne volumen nås med det nye indkøb.
Der skal tages stilling til samtlige krav i dette udbudsmateriale. Tilbuddet skal tydeligt angive på hvilke punkter, Tilbudsgiver eventuelt har taget forbehold - jf. bilag 2, pkt. 9.
Option på levering af reservedele i yderligere 4 år.
Idet ordregiver på nuværende tidspunkt ikke har besluttet hvorvidt tilbagekøbsgarantien udnyttes, har ordregiver en option på forlængelse af perioden for levering af reservedele i yderligere 4 år. Tilbudsgiver skal tilbyde priser på samtlige tilbudte reservedele som fremgår af bilag 2 samt de af tilbudsgiver oplyste reservedele jf. serviceplanen. Priserne vil være gældende for hele perioden med prisregulering.
I fald optionen ønskes benyttet, skal leverandøren informeres herom senest 3 måneder inden udløb af aftalen. Kontrakten vil blive forlænget på uændrede vilkår. Såfremt optionen ikke ønskes benyttet, udløber kontrakten automatisk ved udløbsdato.
Brugte busser i bytte
BAT vil i forbindelse med forhandlingerne inddrage tilbudsgivers pris og vilkår for at overtage BATs brugte busser i bytte. De brugte busser byttes i forholdet 1 til 1. Der vil blive en nærmere aftale under forhandlingen på baggrund af de endelige busser.
Ordregiver vil prækvalificere 5 ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive tilbud. Udvælgelsen af ansøgere finder sted på grundlag af en vurdering af, hvilke egnede ansøgere, der dokumenterer den bedste og mest relevante erfaring med sammenlignelige opgaver (udført inden for de seneste 3 år).
Option på levering af reservedele i yderligere 4 år
Idet ordregiver på nuværende tidspunkt ikke har besluttet hvorvidt tilbagekøbsgarantien udnyttes, har ordregiver en option på forlængelse af perioden for levering af reservedele i yderligere 4 år. Tilbudsgiver skal tilbyde priser på samtlige tilbudte reservedele som fremgår af bilag 2 samt de af tilbudsgiver oplyste reservedele jf. serviceplanen. Priserne vil være gældende for hele perioden med prisregulering.
I fald optionen ønskes benyttet, skal leverandøren informeres herom senest 3 måneder inden udløb af aftalen. Kontrakten vil blive forlænget på uændrede vilkår. Såfremt optionen ikke ønskes benyttet, udløber kontrakten automatisk ved udløbsdato.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Tilbudsgivers samlede årsomsætning for de seneste 3 afsluttede regnskabsår
- Tilbudsgivers soliditetsgrad for de seneste 3 afsluttede regnskabsår
- Soliditetsgraden beregnes efter følgende formel: Egenkapital × 100 / Aktiver
- Tilbudsgivers dækningssum for sin erhvervs- og produktansvarsforsikring.
Under øvrige økonomiske og finansielle krav skal tilbudsgiver oplyse, hvis der i det seneste års aflagte årsregnskab har været revisorpåtegning, der tager forbehold for virksomhedens fortsatte drift.
Tilbudsgivers samlede årsomsætning for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal som minimum være 50 000 000 DKK.
Tilbudsgivers soliditetsgrad for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal som minimum være 10
tilbudsgiver og eventuelle underleverandører skal have sædvanlig erhvervsansvarsforsikring med en dækningssum på 10 000 000 DKK og en produktansvarsforsikring med en dækningssum på 25 000 000 DKK.
Det seneste års aflagte årsregnskab må ikke indeholde en revisionspåtegning, der tager forbehold for virksomhedens fortsatte drift.
Referencer for tilsvarende leverancer indenfor levering af rutebusser, jf. pkt. 1.4, hvor hver reference skal indeholde oplysninger om:
- Start- og evt. slutdato for leverancen
- Modtager af leverancen (kunden)
- Kontraktværdi i DKK ekskl. moms for leverancen
- Kort beskrivelse af leverancen.
Tilbudsgiver skal have minimum 3 relevante referencer indenfor det udbudte område indenfor de seneste 3 år. En relevant reference vedrører levering af rutebusser.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk