23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 088-210604
Offentliggjort
06.05.2020
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Region Sjælland

Drift af lager ved Universitetshospital Sjælland, Køge


Region Sjælland

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Sjælland
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Thomas Holm
E-mail: thovh@regionsjaelland.dk
Telefon: +45 23347086

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Drift af lager ved Universitetshospital Sjælland, Køge

Sagsnr.: 19-000355
II.1.2) Hoved-CPV-kode
79991000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører indkøb af drift af lager ved Universitethospital Sjælland, Køge. Leverancen omfatter opbevaring, håndtering og transport af sterile engangsartikler og uklassificerede varer. Det forventes, at SUH Køge lager håndterer en årlig omsætning af lagervarer til en værdi ca. 80 mio. DKK. Dertil kommer varekøb for ca. 25 mio. DKK af skaffevarer, som håndteres som cross docking på SUH Køge lager. Det forventes, at SUH Køge lager varemodtager varer fra ca. 700 vareleverandører, som enten lagervarer eller skaffevarer. Det forventes, at SUH Køge lager lagerfører ca. 1 600 forskellige varenumre af uklassificerede varer i almindeligt pluklager, samt ca. 1 900 forskellige varenumre af sterile engangsartikler i sterilt pluklager. På nuværende SUH Køge er der ca. 100 brugere. På det fuldt udbyggede SUH Køge vil der være ca. 290 brugere. Udbuddet omfatter udviklingsopgave og med efterfølgende drift.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
60112000
79921000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører indkøb af drift af lager ved Universitethospital Sjælland, Køge. Leverancen omfatter opbevaring, håndtering og transport af sterile engangsartikler og uklassificerede varer. Det forventes, at SUH Køge lager håndterer en årlig omsætning af lagervarer til en værdi ca. 80 mio. DKK. Dertil kommer varekøb for ca. 25 mio. DKK af skaffevarer, som håndteres som cross dock-ing på SUH Køge lager. Det forventes, at SUH Køge lager varemodtager varer fra ca. 700 vareleverandører, som enten lagervarer eller skaffevarer. Det forventes, at SUH Køge lager lagerfører ca. 1 600 forskellige varenumre af uklassificerede varer i almindeligt pluklager, samt ca. 1 900 forskellige varenumre af sterile engangsartikler i sterilt pluklager. På nuværende SUH Køge er der ca. 100 brugere. På det fuldt udbyggede SUH Køge vil der være ca. 290 brugere. Udbuddet omfatter udviklingsopgave og med efterfølgende drift.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 023-051211
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Drift af lager ved Universitetshospital Sjælland, Køge

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Tildelingskriterium: Bedst forhold mellem pris og kvalitet.

Vægtning: Økonomi 60 % og kvalitet 40 %.

Underkriteriet kvalitet vurderes ud fra følgende delkriterier:

Punkt 1.1: Regionslagerets opbygning: Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på en effektiv indretning, som sikre tilstrækkelig kapacitet i forhold til SUH Køges behov for lager. Der lægges ligeledes vægt på at hygiejnekrav overholdes.

Punkt 2.1: Organisering i forhold til lagerdrift. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på ledernes erfaring inden for ledelse af lagerfunktioner og en organisationsstruktur, der sikre at der kan træffes hurtige beslutninger på operationelt niveau.

Punkt 2.2: Procesbeskrivelse i forhold til lagerdrift. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på overholdelse af hygiejnekrav og effektive processer.

Punkt 2.3: Plan for oplæring/uddannelse af personale. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på grunduddannelse inden for hygiejneretningslinierne inden opstart på arbejdspladsen, og at ændringer i hygiejneretningslinier formidles hurtigt.

Punkt 2.4: Plan for nedbrud og forebyggelse af fejl. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på, at planen kan sikre at leveringsperformance kan overholdes.

Punkt 2.5: Bæredygtighed. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på affaldshåndtering, strømforbrug og transport.

Punkt 3.1: Dannelse af en bestilling. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på, at sundhedspersonalet anvender mindst muligt tid til bestilling af varer.

Punkt 3.2: Leveringsprocessen. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på, at det samlede tidsforbrug i kæden holdes til et minimum.

Punkt 3.3: Tidsfrister forbundet med bestillings- og leveringskonceptet. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på, at tiden fra bestillingen er lavet til leveringen til SUH Køge sker, er så kort som muligt.

Punkt 3.4: Leveringsfrekvenser til SUH Køge’s brugere. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på, at leveringsfrekvensen er tilpasset brugerens vigtighed for behandling af patienterne.

Punkt 4.1: Udvikling og implementering af SUH Køge lager. Vurderingen vil ske ud fra en helhedsbetragtning af konkurrencekravets opfyldelse. Der lægges vægt på medarbejdernes erfaring i at etablere lagerfaciliteter, samt at tidsplanen sikre en effektiv afvikling af opgaven.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnerens Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren, gerne pr. e-mail.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
04/05/2020

Send til en kollega

0.109