23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 088-210937
Offentliggjort
06.05.2020
Udbudstype
Resultat

Udbyder

DSB

Rammeaftale om produktion af billetter på papir til DSB


DSB

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: DSB
CVR-nummer: 25 05 00 53
Postadresse: Telegade 2
By: Taastrup
NUTS-kode: DK01
Postnummer: 2630
Land: Danmark
Kontaktperson: Claus Adamsen
E-mail: xclaad@dsb.dk
Telefon: +45 51618155

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.dsb.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/63264

I.2) Information om fælles indkøb
I.6) Hovedaktivitet
Jernbanetransport

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale om produktion af billetter på papir til DSB

Sagsnr.: XCLAAD_2019_Billet-rammeaftale
II.1.2) Hoved-CPV-kode
22459000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

DSB udbyder hermed en rammeaftale med én leverandør omkring produktion af billetpapir til en række af DSB's forskellige typer af papirbilletter.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Værdi eksklusive moms: 40 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
22458000
22993000
63121100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

DSB har en bred produktportefølje, hvortil der er behov for udstedelse af billetter til kunderne. DSB har derfor behov for at få produceret billetpapir til en række forskellige billettyper på papir. Rammeaftalen vedrører følgende billettyper:

Rullebilletter:

- Serie 011: National enhedsbillet (til salgssystemet ROSA)

- Serie 012: National enhedsbillet (til automaten NAUTILA).

Øvrige billetter:

- Serie 940: International billet

- Serie 941: International billet (til salgssystemet ROSA)

- Serie 945: International FIP-billet (til salgssystemet ROSA)

- Serie 965: Netbillet

- Serie 980: Gæstebilletter Standard

- Serie 981: Gæstebilletter DSB 1’

- Serie 988: Rejsetidsgarantibillet

- Blanket A72: Kontrolafgift

- Blanket A73: Kvittering for billet.

Leverandøren skal endvidere stille lagerfacilitet til rådighed, hvor færdigproducerede billetter kan opbevares indtil DSB anmoder om fremsendelse til DSB’s egne lagre, samt varetage håndtering af sådanne fremsendelser.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40 %
Kvalitetskriterium - Navn: Forsyningssikkerhed / Vægtning: 15 %
Kvalitetskriterium - Navn: Sikkerhed & Miljø / Vægtning: 15 %
Pris - Vægtning: 30 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på forlængelse af aftaleperioden på 3 yderligere perioder af 12 mdr.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den angivne værdi i pkt. II.1.5 og II.2.6 er alene et estimat over den potentielle anvendelse af rammeaftalen. Det faktiske forbrug af billetter kan variere, og afhænger bl.a. af om passagerer vil foretrække papir-billetter fremfor digital-billetter (der ikke omfattes af rammeaftalen). Forbruget vil muligvis falde over rammeaftale-perioden.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 194-472713
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Rammeaftale med én leverandør om produktion af billetter til DSB

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
27/04/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: F. E. Bording A/S
CVR-nummer: 16229415
By: Glostrup
NUTS-kode: DK012
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 40 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 40 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:

1) Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
04/05/2020

Send til en kollega

0.031