Der sejler kæmpeskibe rundt på verdenshavene, der skal navigere gennem snævre stræder, lægge til kaj i ældre havne og sejle under broer, der er bygget i en anden tid og til mindre fartøjer. Og netop mødet mellem infrastruktur af ældre dato og enorme containerskibe og olietankere udgør et støt stigende udfordring.
- Problemet er, at havene er fo...
Skibe bliver større og større - Det gør infrastrukturen ikke
Containerskibe og olietankere har haft vokseværk gennem årtier. Det ligger pres på omgivelserne, der ikke er fulgt med
Et mere end 300 meter langt containerskib bragede ind i Francis Scott Key Bridge over Patapsco floden den 10, april 2024 i Baltimore, Maryland. Broen kollapsede. Foto: Kent Nishimura/AFP/Ritzau Scanpix
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Transportmagasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer