23948sdkhjf

Velanset værkstedskæde i ambitiøst gearskifte

Landets første frie værkstedskæde, Din Bilpartner, går fremtidens autobranche i møde med en klar strategi, der indebærer en revitalisering af kæden med henblik på at styrke identitet, sammenhængskraft og position i autobranchen

På det årlige landsmøde i slutningen af oktober blev 140 værkstedsindehavere og ledsagere præsenteret for Din Bilpartners endelige strategi frem mod 2021, som de i øvrigt selv har været en del af at forme. En strategi, der omfatter alt fra fornyelse af  logo og en mere kundevendt markedsføring til stærkere digital tilstedeværelse og øget fokus på uddannelse.

Sammenhæng og kvalitet er nøgleord
En anden grundsten i revitaliseringen af Din Bilpartner er et nyudviklet facadeprogram,
der vil blive implementeret i løbet af de kommende år, og som skal sikre en større sammenhængskraft på tværs af kædens værksteder.

– Det handler om at løfte i flok og skabe et ensartet udtryk, som kunden har kendskab og tillid til. Det gør det muligt for værkstedsejerne at positionere sig i en branche præget af stor konkurrence. Frem mod 2021 skal alle værksteder have nye, moderne facader, som findes i flere versioner med hensyntagen til lokale forhold, forklarer Jakob Knudsen, kædechef hos Din Bilpartner.

Facadeprogrammet er en del af Den Høje Standard – et kvalitetskodeks, som samtlige af kædens værksteder opererer under. Det dækker alle aspekter af kundeoplevelsen, lige fra tidsbestilling til kunden får friheden tilbage på vejen og kommer hurtigt videre. Dermed danner Den Høje Standard grundlag for, at kunden oplever faglig stolthed hos Din Bilpartner og husker værkstedet næste gang, det brænder på.

Ny strategi vækker opsigt
Revitaliseringen blev skudt i gang for godt syv måneder siden ledsaget af kampagnen Hurtigt videre. For Din Bilpartners mekanikere handler det om at være der – og være der effektivt – når der er brug for dem. På denne måde forstyrres kundens hverdag mindst muligt, når der er udfordringer med bilen.

– At hjælpe kunden hurtigt videre er lettere sagt end gjort, for det kræver en stor indsats på værkstedet, og den starter længe før kundens behov overhovedet opstår, konstaterer Jakob Knudsen.

Den nye strategi og Hurtigt videre-kampagnen stod også øverst på agendaen ved Din Bilpartners messestand til FTZ Fagmessen 2018 i Odense Congress Center. 13.000 fagfæller lagde vejen forbi fagmessen i løbet af de to dage i november, og der var således rig mulighed for at hilse på mange eksisterende og potentielle medlemmer. Indsatsen er da heller ikke gået ubemærket hen i branchen. Din Bilpartner var således nomineret i kategorierne ”Årets værkstedskæde” og ”Årets markedsføringskampagne” af Auto Awards – en prisuddeling, som fandt sted i slutningen af november.

Din Bilpartner har oversat Den Høje Standard til følgende fordele for kunden:

DIN BILPARTNERS HØJE STANDARD

  • DIN BIL ER VORES GULD, OG VI BEHANDLER DEN SÅDAN
  • VI HAR UDSTYRET I ORDEN OG ARBEJDER EFFEKTIVT
  • VI LYTTER TIL DIG OG RÅDGIVER DIG PROFESSIONELT
  • BEDSTE UDDANNELSE OG HØJESTE KVALITETSKRAV I BRANCHEN
  • BOOK TID 24/7 OG AFLEVER, NÅR DET PASSER DIG

- SÅ ER DU HURTIGT VIDERE!



Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109