23948sdkhjf

Se hvad Volvo har gjort for sikkerheden

Volvo har gennem årene gjort meget for at øge trafiksikkerheden. Her er en liste:
1959 - Volvos sikkerhedsingeniør, Nils Bohlin, opfinder den første 3-punkts sikkerhedssele.

1960 - Volvo indfører test af førerhuset.

1969 - Volvo grundlægger deres Accident Investigation Team, som siden har været ude på mere end 1.500 ulykkessteder og har undersøgt tusindvis af ulykker for løbende at kunne gøre lastbilerne mere sikre både for chaufføren og omgivelserne.

1972 - Volvo udvikler den første sikkerhedssele alarm.

1973 - Volvo udvikler sikkerhedslampen, der lyser, når en hvilken som helst af de lamper, der har med sikkerhed at gøre, ikke fungerer.

1977 - Volvo introducerer F-modellens førerhus med en lang række nye sikkerhedsfeatures såsom en ny kolissionstest, øget knæbeskyttelse, flammeresistente materialer og stødabsorberende instrumentbræt.

1979 - Volvo introducerer den kollisionssikre ratstamme.

1979 - Volvo introducerer vid-vinkelspejlet for at reducere ulykker forårsaget af blinde vinkler.

1991 - Volvo introducerer "Side Impact Protection System" (SIPS).

1994 - Volvo standardmonterer sikkerhedsseler i alle lastvogne.

1996 - Volvo introducerer, som den første lastvognsproducent, "Front Underrun Protection System" (FUPS).

1998 - Volvo Trucks introducerer Electronic Braking System (EBS).

2001 - FUPS gøres til standard på alle Volvo FM og FH.

2001 - Volvo tilbyder som den første lastvognsproducent "Electronic Stability Program" (ESP).

2001 - Volvo lancerer den intelligente AMT gearkasse, der sikrer optimalt gearskifte til glæde for brændstoføkonomien, ergonomien og dermed trafiksikkerheden.

2003 - Volvo introducerer Automatic Cruise Control (ACC), en intelligent og adaptive fartpilot.

2003 - Volvo Trucks Danmark etablerer sammen med DTL Trafiksikkerhed i Øjenhøjde, som til dato har undervist 86.000 danske skoleelever i at undgå højresvingsulykker.

2013 - Volvo Trucks introducerer “Volvo Dynamic Steering", en elektronisk kontrolleret el-motor koblet til styrepinden, som gør kørslen mere sikker og komfortabel. Denne teknologi er blandt andet blevet demonstreret i den virale succes "The Epic split".
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078