23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 063-111646
Offentliggjort
31.03.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Vindere

(13.06.2015)
Thykjær A/S
Gotlandsvej 1
8700 Horsens

Danmark-Hedensted: Specialiseret personbefordring ad vej 2015/S 063-111646


Danmark-Hedensted: Specialiseret personbefordring ad vej

2015/S 063-111646

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Hedensted Kommune
Niels Espes Vej 8
Lars Oksbjerre
8722 Hedensted
DANMARK
+45 79755112

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.hedensted.dk

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://www.ibinder.com

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2)Hovedaktivitet

Andet: Generelle offentlige tjenester

I.3)Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne

Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse
II.1.1)Ordregiverens betegnelse for kontrakten:

Udbud af lokal buskørsel i Hedensted Kommune.

II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser

Tjenesteydelseskategori nr. 2: Landtransport [2], herunder sikkerhedstransport og kurérvirksomhed, undtagen postbesørgelse

NUTS-kode DK042

II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt

II.1.4)Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

Rutekørsel og svømmekørsel i Hedensted kommune. Der er desuden frivillig option på ekstrakørsel.

II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

60130000, 60000000, 60112000, 60172000

II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja

II.1.8)Oplysninger om delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej

II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej

II.2)Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)Samlet mængde eller omfang:

Omfanget er ca 9 000 køreplantimer om året.

Anslået værdi eksklusive moms: 78 000 000 DKK

II.2.2)Oplysninger om optioner

Optioner: ja

Beskrivelse af disse optioner: Ud over den udbudte rute- og svømmekørsel kan der blive tale om ekstrakørsel til naturskoler, udflugter m.v. Kørsel der ikke er rutekørsel. Der kan som valgfri option gives en timepris for denne udflugtskørsel.

II.2.3)Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: ja

Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2

Hvis der er tale om kontrakter, der kan forlænges: forventet tidsramme for efterfølgende udbud:

måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)

II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kontraktbetingelser
III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Hedensted Kommune skal senest 14 dage efter at have givet meddelelse om betinget tildeling af kontrakt have modtaget gyldig garanti.

Såfremt en gyldig garanti ikke foreligger i rette tid, vil Hedensted Kommune søge at indgå kontrakt på basis af næst billigste, konditionsmæssige tilbud. Det skal i denne forbindelse præciseres, at alle busselskaber er bundet af deres tilbud, indtil vedståelsesfristens udløb.

Se nærmere vedrørende garantistillelse i kontraktens § 1, stk. 8-12.

Medfører busselskabets manglende garantistillelse, at kontrakt ikke kan indgås, kan busselskabet blive erstatningsansvarlig for det tab, Hedensted Kommune eventuelt pådrager sig.

De bydende opfordres derfor til, inden de afgiver tilbud, at få afklaret med deres pengeinstitut, hvorvidt der er mulighed for garantistillelse.

III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4)Andre særlige vilkår:

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja

Beskrivelse af de særlige vilkår: Erklæring om beskyttelse på arbejdspladsen, Bilag E.

Tilbudsgiver erklærer ved sin underskrift at tage hensyn til gældende forpligtelse vedrørende beskyttelse på arbejdspladsen og om arbejdsforhold i øvrigt på det sted, hvor ydelsen skal præsteres.

III.2)Betingelser for deltagelse
III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgiver henstilles til at medsende dokumentation jf. nedenstående.

Dokumentationen anvendes til vurdering af Tilbudsgivers egnethed til at løfte den udbudte opgave. Hvis den medsendte dokumentation sår berettiget tvivl om Tilbudsgivers egnethed til at løfte opgaven, forbeholder Udbyder sig således ret til at afvise Tilbudsgiver.

Tilbudsgivers personlige forhold

— Underskrevet tro og love-erklæring vedrørende ubetalt, forfalden gæld til det offentlige, jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997, samt hvorvidt Tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene nævnt i artikel 45, stk. 1 samt art. 45, stk. 2, litra a-c samt litra e-f i Europa-Parlamentet og Rådets direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004.

Fortrykt formular findes som Bilag C

Udbyder forbeholder sig ret til inden aftaleindgåelse at forlange serviceattest fra Erhvervsstyrelsen, maksimalt 3 måneder gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at den vindende Tilbudsgiver ikke befinder sig i de i udbudsdirektivets art. 45, stk. 2, litra a, b, c, e og f an-førte situationer.

III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
III.2.3)Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Referenceliste over de betydeligste, sammenlignelige leveringer, der er udført i løbet af de seneste 3 år, med beskrivelse af leverancerne og angivelse af kontaktpersoner. Ved sammenlignelige leveringer forstås opgaver inden for samme fagområde med omtrent samme leveringsbetingelser. Det er uden betydning, om leverancen er foretaget til det offentlige eller en privat virksomhed. Følgende oplysninger skal angives:

— Beskrivelse og omfang af sammenlignelige leveringer

— Tidspunkt/periode for levering

— Modtager af levering

— Kontaktperson (navn, tlf. nr., e-mail)

Der skal om muligt angives 3 referencer. Er det ikke muligt at angive 3 referencer — eller referencer overhovedet — skal årsagen hertil fremgå af Bilag 1c — Referenceliste. Ligeledes skal det i så fald af Bilag 1c — Referenceliste fremgå hvorledes Tilbudsgiver i så fald sandsynliggør sin tekniske og faglige formåen til at løfte den udbudte opgave.

III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession

Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: ja

Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse: — Bilag B. Ansøgning om dokumentation for tilladelse fra Trafikstyrelsen.

III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure
IV.1.1)Type procedure

Offentlig

IV.2)Tildelingskriterier
IV.2.1)Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle

IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej

IV.3)Administrative oplysninger
IV.3.1)Sagsnummer hos ordregiveren:

88.16.12-Ø54-2-14

IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej

IV.3.4)IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter

Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: 10.5.2015

Skal der betales for dokumenterne?: nej

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

11.5.2015 - 12:00

IV.3.5)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.

IV.3.6)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7)Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej

VI.2)Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.3)Yderligere oplysninger:

Yderligere oplysninger findes på www.ibinder.com

VI.4)Klageprocedurer
VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK

+45 35291000
www.klfu.dk

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der findes intet mæglingsorgan i Danmark

VI.4.2)Indgivelse af klager
VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

+45 41715000
www.kfst.dk

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

26.3.2015

Send til en kollega

0.032