Temperamentet får ofte frit løb, når danskerne sætter sig bag rattet.
En ny undersøgelse fra Rådet for Sikker Trafik og GF Fonden viser, at hver fjerde dansker har råbt ad andre trafikanter inden for det seneste år.
Lige så mange har selv oplevet at blive råbt ad. Ifølge undersøgelsen kan konflikterne flytte bilisternes opmærksomhed væk fra trafikken og øge risikoen for dårlige beslutninger.