23948sdkhjf

Et markant år er snart gået - del 2

Året startede med en debat på holdninger mellem DTL og ITD. Hurtigt udviklede det sig til et større ideologisk opgør – og det gjaldt om at få nye medlemmer og sikre sig de eksisterende medlemmers gunst.
Poul Rudolfs årsberetning - del 2

Her følger Poul Rudolfs årsberetning - del 2. Der er i alt fem dele, en om dagen hele ugen.

Jagt på nye medlemmer

ITD er for længst gået på strandhugst blandt DTLs medlemmer, og det er i flere tilfælde lykkedes for Padborg-drengene. De har heller ikke været udsat for den store konkurrence. Foreløbig bedste scoop var associeringsaftalen med Ribe Amts Vognmandsforening. Efter en masse intern bøvl blev foreningen nedlagt og genopstod uden at være medlem af DTL. De omkring 150 medlemmer kan selv vælge, hvor de vil lægge deres kontingentkroner.

Fra nytår får ITD også fælles kontor med Danske Busvognmænd i København. Altså fysisk tættere på Christiansborg, selv om politisk indflydelse ikke bliver større af at have næsten gå-afstand til politikerne.

En ny netværksgruppe for særtransporter har også valgt at entrere sig med ITD om sekretariat og praktiske forhold. Der er tale om store og markante virksomheder, som har forladt DTLs erfagruppe Kran-Blok, fordi de ikke vil tvinges til et medlemskab af DTL.

Også loyale DTL-foreninger har set fordele ved at indgå aftaler med ITD. Kjøbenhavns Vognmandslaug har således en aftale med ITD/FDE om forskellige medlemsydelser til en favorabel pris. Der er udelukkende tale om et kommercielt samarbejde.

Gratis ydelser

I et forsøg på at tilbageerobre noget at det tabte terræn overtog DTL i oktober TungVognsSpecialisten for på bedste ITD-vis at tilbyde medlemmerne brugbare serviceydelser til en konkurrencedygtig pris. Adm. direktør Erik Østergaard oplyser, at overdragelsen er et led i DTLs professionalisering for at tilbyde medlemmer optimal rådgivning i at drive rentabel vognmandsforretning.

Blandt de nye tilbud nævnes specielt gratis upload og analyse af data fra tachografen. Altså en bedre og mere effektivt måde at få styr på køre- og hviletidsreglerne.

Mange medlemmer har allerede benyttet sig af det udmærkede initiativ.

Tredje del bringes i morgen
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094