23948sdkhjf

DAF CF med 19 ton nyttelast

CF fås nu i en udgave med tre aksler, en nyttelast på 19 ton og den nye PACCAR PX-7 motor.
DAF kommer nu med en CF i en række modeller med tre aksler. Disse kombinerer en større nyttelast med effektiviteten fra den 6-cylindrede 6,7 liter PACCAR PX-7 Euro 6-motor.

Serien er nlandt andet udvidet med en ny model med en 7,5 ton tung enkeltmonteret medløbende bagaksel bag 13 ton bagakslen. Dette øger nettonyttelasten til næsten 19 ton og muliggør en kombineret vægt på op til 32 ton.

Der fås også en række modeller med en dobbeltmonteret medløbende aksel til mere krævende anvendelsesområder.

De nye modeller med medløbende bagaksel er ideelle til mere krævende opgaver i forbindelse med distributionskørsel i by- og landområder, herunder transport af fødevarer, byggematerialer, kølevarer og levende dyr.

Optimal manøvredygtighed

Med henblik på at imødekomme behovet for en lastbil, der kombinerer større nyttelast med optimal manøvredygtighed, har DAF opgraderet CF lastbilen med PACCAR PX-7 motor til at omfatte en tvangsstyret medløbende bagaksel (7,5 ton). Denne lastbil er ideel til opgaver, hvor der ofte skal manøvreres på trange pladser.

Alle de nye modeller med medløbende bagaksel fås med Day Cab, Sleeper Cab og Space Cab.

6,7 liter PACCAR PX-7 motor

De nye modeller har alle den samme motor til fælles – nemlig den 6-cylindrede 6,7 liter PACCAR PX-7 motor, som leverer effekter på 208 kW/283 hk eller 231 kW/314 hk. Modellerne leveres med en 9-trins manuel gearkasse som standard eller med en 12-trins automatisk AS Tronic gearkasse som ekstraudstyr. CF lastbilerne med tre aksler fås selvfølgelig stadig med 10,8 liter PACCAR MX-11 motoren eller med 12,9-liter PACCAR MX-13 motoren, som leverer en endnu større nyttelast. Produktionen af de nye modeller med PX-7 motor påbegyndes i starten af november, men de kan allerede bestilles nu.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096