23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

DFDS‘ nye ro/ro fragtskibe søsat i Flensburg

Den første af DFDS‘ to nye ro/ro fragtskibe, er netop blevet navngivet ved værftet Flensburger Schiffbau-Gesellschaft

’Gardenia Seaways‘ er navnet på den første af DFDS’ nye ro/ro fragtskibe.  Skibet blev navngivet på Flensburger Schiffbau-Gesellschaft den 17. februar 2017. Den næste skib skal leveres i Flensburg i september.

Begge skibe er 210 meter lange med en kapacitet på 262 trailere og har en 4.076 meter lastplads. DFDS, som vil sætte de to skibe i drift i Nordsøen, har allerede seks skibe i drift. Alle leveret af Flensburger Schiffbau-Gesellschaft i årene 2004-2007.

- Volumen på alle ruter i DFDS’ netværk er vokset betragteligt, og vi anvender allerede tæt ved hele den tilgængelige kapacitet i vores eksisterende flåde, forklarer Peder Gellert, EVP i DFDS’ shipping division og tilføjer:

- Skibets design, som er udviklet i Flensburg, lever op til de nuværende miljøkrav, reducerer brændstofforbrug og giver meget bedre håndtering ved lastning og lodsning.

Overvejer yderligere nybygninger
De to nye skibe vil øge DFDS’ shipping kapacitet i Nordsøen med 20 procent i forhold til tonnagen, de erstatter.

- ’Gardenia Seaways‘ er første skridt for DFDS i et ambitiøst nybygningsprogram. De to skibe fra Flensburger Schiffbau-Gesellschaft får i 2019 følgeskab af yderligere to ro/ro fragtskibe. De bliver de største fragtskibe i DFDS’ flåde til dato, siger Peder Gellert.

- DFDS overvejer også fremtidige nybygning af kombinerede fragt- og passagerskibe, samt erstatninger til cruisefærge passagerflåden. 

 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079