23948sdkhjf

Blue Water-direktør: - Man kan godt tale en krise i gang

Transportbranchen står ofte for skud, når de frie markedskræfter arbejder. Det er ikke for sjov, at man i metaforisk forstand taler om at ”holde gang i hjulene” – det er vitterlig i transportbranchen, man først får en fornemmelse af, hvordan det står til med samfundskonjunkturerne.

Det er et vilkår i branchen på både godt og ondt, som ikke lader sig ændre på – og det er de hos Blue Water meget opmærksomme på.

Som én af landets største transportkoncerner, består Blue Waters forretning af seks hovedområder: Generel godstransport, olie- og gasindustri, havneaktiviteter, vindlogistik, reeferlogisitk og marinelogistik. Det giver mange ben at stå på, som selvfølgelig kræver stort overblik for at få til at marchere i samme takt – men samtidig giver det en soliditet til koncernen, vurderer administrerende direktør Søren Nørgaard Thomsen.

 - Vi har et godt aktivitetsniveau på alle fronter, og jeg synes helt klart, det er en fordel med mange forretningsområder. Det gør os mindre sårbare overfor konjunkturer i markedet, for hvis vi oplever nedgang på et område, har vi mulighed for at skrue lidt på knapperne, så pengene kan hentes ind et andet sted, hvor vi måske har ramt mere rigtigt.

Svært at spå - især om fremtiden
I disse tider er det ekstra spændende at følge med i, hvordan det globale marked udvikler sig med Brexit, den Amerikansk-Kinesiske Handelskrig og den tyske økonomi.

- Med for eksempel Brexit er det svært at sige, hvad der kommer til at ske, og i hvilket omfang det kommer til at påvirke vores forretning. Derfor er vores tilgang, at vi må forberede os bedst muligt. ”Prepare for the worst and hope for the best”, plejer jeg at sige. Så kan man selvfølgelig sige ”hope is not a strategy”, og det er det egentlig heller ikke her, men det er bare umuligt at sige, hvad der kommer til at ske, siger Søren Nørgaard Thomsen, og fortsætter:

- Vi følger udviklingen tæt, men vi skal også passe på at se alt for negativt på tingene. Jeg tror på, at man godt kan tale en recession i gang. Og vi har jo i Blue Water så mange ben at stå på, at Brexit selvfølgelig kommer til at påvirke os på en eller anden måde, men vi prøver samtidig at se muligheder for vores forretning i det.

Helt konkret forbereder de sig hos Blue Water på en eventuel no-deal Brexit ved at informere og supportere kunderne, så de på forhånd ved, hvordan de skal agere. Som Søren Nørgaard Thomsen pointerer, så skal borgerne i Storbritannien jo stadig bruge varer udefra, men processen omkring handel med Storbritannien bliver selvfølgelig besværet, hvilket kan virke afskrækkende for især små- og mellemstore virksomheder.

Derfor vil Blue Water tage ansvar for at sikre, at kunderne er godt klædt på og kan navigere i en verden efter Brexit, forklarer direktøren.

Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Tungvognskontrol afslørede flere ulovlige hvil

Endelig: Nu har politiet afsluttet efterforskning mod Kurt Beier-firma

Efter mange uheld: Opbygninger omgås reglerne

Ny Iveco-lastbil på Danmarks-tour

Ivecos S-Way skal på et landsdækkende roadshow her i december

Her er Årets Lastbil i Europa

Nyhedsbrev

9.034 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Hollandsk chauffør dømt for at smugle over 50 kg hash

Online Avis Arkiv

Proshop ruster sig til Black Friday

Vognmænd med varebiler får store bøder

Dansk trafikalarm vil udvide til Sydeuropa

720 lastbiler igennem København hver dag? Her bliver det besluttet

Tidligst i slutningen af 2020 afgøres det, hvordan 80 millioner tons jord skal transporteres til det kommende kæmpebyggeri i København, Lynetteholm

Voldsom vejvrede: Chauffør i følgebil truet med kniv

Undgå bøder: Få de rigtige oplysninger på varebilen

Motorstyrelsen lancerer nu en målrettet vejledningsindsats, efter en række kontroller har vist, at mange virksomheder glemmer at påføre cvr-nummer og virksomhedens navn på siden af deres varebiler

Ny kampagne skal få bilister til at tænde baglygterne

Direktører tror på batterier og biogas, men diesel har langt igen

ITD: Luk underskudsaktiviteter i Postnord

Vejpakken og grøn omstilling på dagsordenen i Bruxelles

Aarstiderne først med el-lastbil

Nu kommer el-lastbilerne til Danmark. De første to går til Aarstiderne og City-Logistik

28 meter høj bro-pylon kom på plads med BMS' hjælp

800 meter længere pr. liter

Efter Padborg-skandalen: Nye etiske transportregler møder kritik

Hiab udvider garantien

Ny og mere bæredygtig Scania

Ugens grin: Langsom død

Antallet af danske vognmandsvirksomheder vokser

Der er en grønnere vej

Still får ny dansk direktør

Rapport: IT-sikkerheden halter i hver fjerde virksomhed

Første i Danmark: YX lancerer bæredygtig diesel på truckanlæg

Virksomheder med underskud: Største stigning siden finanskrisen, men…

Hovedrenovering af udskældt bro udskudt i ti år

Protruck vinder initiativpris

Scania opgraderer på uddannelser

Konkurser i september

Klumme: Konsekvenser ved udeladelse af CE-mærkning

Skift olie på ramperne inden frosten kommer

Betalingsbro er et skråplan

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Ny 95 tm Effer kran samt Nopa ballast kærre

Specialfremstillet coil løfter

Kel-Berg maxi flexi gardintrailer til ITS Danmark A/S

Innovative containersikringsløsninger til enhver belastning

40-års jubilar hos BSV: Jens Otto Nørhede

Bæredygtighed og verdensmålene

Nielsen Trucking har købt ny Moffett medbringertruck

SUV´erne er populære - også at lease

Har du været forbi vores lagersalgs-side på fyns-kran.dk?

Series 14-25 FRT1.

Kel-Berg city gardintrailer til Vognmand Jakob Andreasen

Manicus Teknik præsenterer KTR wind power teknologi

Trusted-tracker - et teknologisk vidunder

Danmarks indsats for verdensmålene i et større perspektiv

NOS A/S udfører tests og eftersyn

KH-Technic ApS præsenterer ODE's trykregulator til højtryk

Afhentning indenfor 30 minutter i de danske storbyer

Grundfos' implementering af FNs verdensmål

Kel-Berg hejseladskærre til Marius Pedersen A/S

Datakrav til transportørerne

Vintertip: Undgå at porten står unødig åben med autoluk

Tip os til vores nye kollega og vind et gavekort

Afhentning af gods om eftermiddagen og levering inden 7:00

Skal i løfte non-stop?

Spændelement for glatte aksler og rør

Send til en kollega

0.227