23948sdkhjf

Tidligere Fjord Line-direktør skal styrke rederi

| Af Jesper B. Nielsen | Tip redaktionen om en historie

Nørresundby Rederi og Shipping vil udvikle dør-dør transporter.

Der er et klart sigte med, at Gert Balling fra januar 2020 er ansat som CEO i Nørresundby Rederi & Shipping. Hans nøglerolle bliver ikke kun at skaffe flere kunder, men også at udvikle nye forretningsområder, så de eksisterende og nye kunder får mere værdi for pengene.

- Vores ejer har et ønske om at styrke den kommercielle del af selskabet. Vi skal ganske enkelt have nogle flere kunder ind i butikken.

- Vi har også et ønske om, at flåden skal forynges og udvides. Vi er allerede i gang med at kigge på flere skibe, som kan styrke vores produkter. Endelig skal vi også have et bredere produktsortiment. Vi skal ikke kun stå for søfragten fra havn til havn. Vi vil gerne hente godset helt ude hos producenten og levere det ved modtagerens dør. Dermed får vi mere ”added value” ind i vores produkter, siger Gert Balling.

Gert Balling skal være drivkraften i den nye satsning sammen med selskabets tidligere direktør Henning Lanng, som fortsætter i rederiet som COO. Henning har over 40 år i branchen. Han kender kunderne, og han kender skibene.

Gammelt dansk rederi

Nørresundby Rederi & Shipping er et gammelt dansk selskab, som sejler på de skandinaviske havne. Selskabet har fire skibe, der kan tage paller, bigbags, mm. Dertil kommer et bulkskib, som primært sejler med ral og grus.

Nørresundby Rederi fik ny ejer i 2017, da Michael Lodahl fra Danske Fiskeauktioner i Thyborøn overtog rederiet, dets skibe og 70 medarbejdere.

- Vi vil stadig fastholde vores nuværende kunder og produkter, men udbygge virksomheden med nogle nye produkter, hvor vi står for hele transportkæden – lige fra landevejstransporterne og fortoldningerne til skibstransporten og levering til kunden i den anden ende - måske med en lageropbevaring undervejs.

Vi har et skib med frysekapacitet, men ellers er netop køl og frys et område, vi kigger på. Enten vil vi bygge et af vores skibe om eller investere i et decideret køle- og fryseskib. Det må ikke overstige 1.000-1.500 ton dødvægt, så vi stadig kan gå ind i alle de små norske havne langs kysten.

Tre ugers rundfart

Blandt rederiets skibe er Karmsund, der sejler i en tre ugers turnus i Norge. Rundturen starter i Eemshaven og går langs den norske kyst til Oslo, hvor den vender om og tager last med tilbage. I disse små norske havne ligger en masse gods, som rederiet fra Nørresundby fortsat gerne vil transportere.

- Vi har heller ikke særlig stor kapacitet på containerdelen. Den vil vi også gerne udvide. Hvis vi skal se på ny tonnage, vil jeg gerne have et skib, der kan tage 10-15 containere med.

Stor konkurrence

Transportmagasinet: Hvordan er konkurrencen på dette område?
- Der er en del rederier om buddet, så der er stor konkurrence. Det er også derfor, vi gerne vil differentiere os ved at få en større værdi ind i hele transportkæden. Vi skal skille os ud fra de andre, slår Gert Balling fast.

Transportmagasinet: Skal I til at købe lastbiler?

- Nej, nej. Vi indlejer vognmænd til at udføre den del af opgaven. Vi vil bare over for kunden kunne sige, at vi er ansvarlige for hele transporten. De får én faktura for det hele.

Gert Balling har en bred erfaring inden for logistik blandt andet som salgschef i DSB Gods, afdelingschef i Freja og 12 år som direktør for Fjord Line i Danmark.
Fra 2017 og frem til nu har Gert Balling været driftsdirektør i Scanel i Frederikshavn. Der er en virksomhed, som står for el og vedligehold i rederier, vindmøller og olieboreplatforme.

Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu
Plus

Efter kæmpe transportaftale: - Det skader aldrig at have lidt ydmyghed

Ny hurtigfærge til Fjord Line er søsat

Fjord Lines nye katamaran til Skagerrak kommer til at hedde ’Fjord FSTR’ og har nu fået vand under kølene i Filippinerne

Aarhus Havn oplever markant stigning i udlejning af arealer

Se transportbranchens innovative solstrålehistorier

Triste tal: Transportbranchen skraber bunden

Nyhedsbrev

9.104 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Coronavirus hindrer PostNord i at sende pakker til Kina

Online Avis Arkiv
Plus

Verdens første hydrogenfærge klar næste år

Norge søsætter i 2021 verdens første færge, der kan sejle på flydende brint. Der er massiv statsstøtte bag flere projekter om at bruge hydrogen som brændstof og til en hel forsyningskæde for brint

Coronavirus rammer den globale transportsektor

Plus

Fuld fart på Hanstholm Havn: Nyt segment i kikkerten

DSVs omsætning nærmer sig 100 milliarder kroner

Horsens Havn rammer laveste godsmængde i fem år

Brexit-uro giver mindre overskud hos DFDS

Næstved Havns næste direktør er fundet

Stena Line's nye færgerute indviet

Ørsted bygger nyt på Esbjerg Havn

Kolding Havn døber landets største hydraulik-kran

Debat
- Vi skal hylde de dygtige lærlinge

Grundstenen er lagt til DFDS’ nye perle på Marmormolen

Afmatning i Nordens største havn

Danske Maritime sætter Brexit under lup

Nyt skandinavisk projekt skal sikre grønnere transportkæder

MARCOD er sammen med seks danske partnere med i EU-støttet projekt om grønnere transportkorridorer over Skagerrak, Kattegat og Øresund

Brexit er i hus: Briterne træder ud af EU i næste uge

Danske Havne: Brug søvejen mere og nedbring trængsel

DFDS-konkurrent får kritik for ulykkes-sejlads

Ro/ro-skibet 'European Causeway' skulle ikke have sejlet igennem så hårdt vejr, og lastbilchauffører skal ikke blive i deres førerhuse, konkluderer havarikommission

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Flådestyring TTC: Tacho Tracking Canbus

Fabriksny 4 aksel FAYMONVILLE Multimax !

NYHED ONLINE: HADEF ’Liftboy’ 43/86E elektrisk wirespil

Husker du at få dit løftegrej efterset?

Ny Kel-Berg 2 akslet linktrailer til Flemming Krogh A/S

Vi har nyt katalog på gaden!

BSV - meget mere end jern og gul maling

Er det dig? Eller en du kender?

Flotte opbygninger til Københavns Kommune

Konkurrence - Vind en LEGO TECHNIC® kran!

Kel-Berg city tiptrailer, årets første nyhed fra Lastas

NOS A/S har surringer, der holder!

Læs: Ni vigtige regler når du bruger sjækler

To nye Kel-Berg sværlasttrailere til P.K. Justesen A/S

NOS A/S forhandler et stort udvalg af tovværk!

Gratis seminar: Bæredygtighed og byggevarer

Kærre klar til opgaver i naturen

Beskyt undervogn og forruder med stænklapper i naturgummi

Når standardløsningerne ikke lige passer til din løfteopgave

Wirehejs til Sdr. Felding Vognmandsforretning

NOS A/S har løfteåg til dine løfteopgaver!

Leo & Jørgen Andersen ApS nye Kel-Berg overføringsanhænger

Søger du et fagligt netværk om energiledelse?

Hvem er Daniel ?

Opnå en 100% automatiseret og fuldt integreret forretning

Send til en kollega

0.158